Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
Heb je de SCSI kaart al in verschillende PCI sloten geprobeerd? Zoals ik het zie probeert jouw bak van een externe controller te booten en jij hebt er twee van in zitten (die onboard Promise is in feite ook extern), dus is het vechten welke als eerste mag, en dan wil de volgorde van PCI sloten wel eens van invloed zijn. Wat heb je trouwens als boot device ingesteld in je BIOS?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Yep!
Ik heb de Adaptec in meerdere sloten geprobeerd. Tevens heb ik het geprobeerd zonder de Intel netwerkkaart (heeft ook een bootROM), maar dat maakte niets uit.
Zoals je al aangeeft, worden beide controllers gezien als SCSI-device.
Ik denk echter dat het ligt aan de I/O adressen die beide controllers gebruiken; komen nl. overeen. De Adaptec schrijft redelijk veel weg, dus waarschijnlijk is er daarna geen ruimte meer voor de Promise, die daarna pas gaat (lees: behoort te) posten.
Het gekke is dat de Promise-controller wel post als je 'm in de ATA-133 mode in het BIOS hebt gezet.
Terzijde, heb vandaag ook ff een mailtje gestuurd naar de supportafd. van Gigabijt, dus ff kijken of er een reactie komt. Ben benieuwd.
Ik heb de Adaptec in meerdere sloten geprobeerd. Tevens heb ik het geprobeerd zonder de Intel netwerkkaart (heeft ook een bootROM), maar dat maakte niets uit.
Zoals je al aangeeft, worden beide controllers gezien als SCSI-device.
Ik denk echter dat het ligt aan de I/O adressen die beide controllers gebruiken; komen nl. overeen. De Adaptec schrijft redelijk veel weg, dus waarschijnlijk is er daarna geen ruimte meer voor de Promise, die daarna pas gaat (lees: behoort te) posten.
Het gekke is dat de Promise-controller wel post als je 'm in de ATA-133 mode in het BIOS hebt gezet.
Terzijde, heb vandaag ook ff een mailtje gestuurd naar de supportafd. van Gigabijt, dus ff kijken of er een reactie komt. Ben benieuwd.
Kreeg een teleurstellende reactie van de supportafd. van Gigabyte.
Ze doen dus geen r*k aan het probleem.
Erg jammer, want voor de rest is het een prima bord.
Zie de reactie (24/5) op mijn mail van Gigabyte Support, Deutschland:
Dear Ettie,
thank you for your e-mail.
The Problem is in deed the Adaptec controller. The Promise controller is accept as SCSI device in the BIOS.
the same also for the Adaptec controller. But the BIOS can't switch between these contoller.
So it is your choice.. Maybe Adaptec have a solution.
kind regards
mit freundlichem Gruß
M. Großmann - GIGABYTE Support
Afijn, doe er je voordeel mee
Ze doen dus geen r*k aan het probleem.
Erg jammer, want voor de rest is het een prima bord.
Zie de reactie (24/5) op mijn mail van Gigabyte Support, Deutschland:
Dear Ettie,
thank you for your e-mail.
The Problem is in deed the Adaptec controller. The Promise controller is accept as SCSI device in the BIOS.
the same also for the Adaptec controller. But the BIOS can't switch between these contoller.
So it is your choice.. Maybe Adaptec have a solution.
kind regards
mit freundlichem Gruß
M. Großmann - GIGABYTE Support
Afijn, doe er je voordeel mee