Poort 1863 blokkeren in /etc/rc.d/rc.firewall

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:05
Ik wil graag MSN blokkeren (poort 1863) in onze Linux Firewall
Aangezien ik geen expert ben met linux wil ik jullie hulp vragen, ik heb al een paar syntaxises geprobeerd, met ipchains maar het lukt niet!

Kan iemand mij helpen?
Ik heb zoiets geprobeerd als -->

/sbin/ipchains -A output -d 0/0 1863 -j REJECT
en
/sbin/ipchains -A input -p tcp -i -s 0/0 -d 0/0 1863 -l -j REJECT

Maar dat werkt allemaal niet.... :'(

Alvast bedankt...

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je zult het in de forward chain moeten zoeken. En dan is het uitgaande adres dus degene die je moet hebben! De juiste syntax weet ik ff niet uit m'n hoofd.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Urk
Iemand anders nog please? ik heb ook iets met FORWARD geprobeerd, maar dat lukt ook niet, en het gaat me juist om de syntax!

Deze heb ik ook geprobeerd:

/sbin/ipchains -A forward -p tcp -d 0.0.0.0/0 1863 -j DENY

:?

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hmm .. ik was in de war met iptables!
code:
1
2
/sbin/ipchains -A output -j REJECT -i $EXTIF -p tcp -s $EXTIP -d $UNIVERSE/0
1863

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Urk
Op donderdag 23 mei 2002 17:51 schreef imdos het volgende:
Hmm .. ik was in de war met iptables!
code:
1
2
/sbin/ipchains -A output -j REJECT -i $EXTIF -p tcp -s $EXTIP -d $UNIVERSE/0
1863
OK, tnx ik ga het proberen, maar mag ik ook vragen wat het allemaal betekent, zoals $EXTIF, $EXTIP en $UNIVERSE zie ik nergens in de boeken en ook niet in de rc.firewall!

Tnx for tha help

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 10:16 schreef Urk het volgende:

[..]

OK, tnx ik ga het proberen, maar mag ik ook vragen wat het allemaal betekent, zoals $EXTIF, $EXTIP en $UNIVERSE zie ik nergens in de boeken en ook niet in de rc.firewall!

Tnx for tha help
Dat zijn variabelen. die moeten dus worden bepaald ergens in het script. anders moet je er zelf een waarde voor in de plaats zetten. $EXTIF is je netwerkkaart die aan internet hangt. of het modem (eth0 of 1... of ppp0 etc). $EXTIP is het ipnummer dat je provider je geeft. $UNIVERSE is een variabele die ook in het script ergens moet zijn gedefinieert en staat voor 0.0.0.0/0.0.0.0
Het is maar de vraag of deze variabelen-namen in jouw script worden gebruikt. Mogelijk zijn het andere.

Het probleem is dat als je geen vast ipadres hebt (inbellen) je geen vaste waarde in kúnt vullen. Dan MOET je met een variabele werken. Dus dan moet je het script afstruinen naar de namen van die variabelen. Dat kan moeilijk zijn. Daarom is het handig als je vermeld welke distributie van linux je hebt.
Pagina: 1