Toon posts:

Problemen met ATI Radeon 7500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie:

Asus CUBX
Intel Celeron 500 MHz
512 MB PC133
Point of View ATI Radeon 7500
Sitecom 10/100 Netwerkkaart
Iiyama TFT monitor (aangesloten op DVI)
Asus 50x CD-ROM
10x40x DVD-speler
Philips 8x4x32x (uitgeschakeld)
Maxtor 7200rpm 80 GB
Maxtor 5400rmp 30 GB (uitgeschakeld)
Promise U-ATA133 Controller
Silent Systems 250W voeding

Sinds ik die ATI Radeon 7500 heb ingeplaatst, kan ik niet meer inloggen bij Windows, en kan ik Windows ook niet meer opnieuw installeren (hangt bij het zwarte scherm). Bij Windows krijg ik de volgende fout:

"Kan explorer.exe niet initialiseren. Klik op OK om de toepassing te beëindigen" o.i.d.

Wie kan me helpen?

Verwijderd

Dan heb je een verkeerde driver geinstaleerd,deinstaleer eerst alle oude drivers,verwijder de oude kaart in apparaat beheer,begin dan opnieuw.

Dat is een veelvoorkomend probleem met radeon based kaarten,je kan in kladblok het bestand ""atiixpag*"" openen van je originele driver van de cd en hieruit het volgende kopieeeren,en in dat zelfde bestand van de gedownloade driver plakken.
"Radeon 7200 / Radeon" = ati2mtag_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144
"Radeon 7000 / Radeon VE" = ati2mtag_RV100, PCI\VEN_1002&DEV_5159
"Radeon 7500" = ati2mtag_RV200, PCI\VEN_1002&DEV_5157
"Radeon 8500" = ati2mtag_R200, PCI\VEN_1002&DEV_514c

Dan heb je kans dat hat dan wel werkt omdat dan zeker jouw kaart herkend wordt,je moet wel handmatig de driver toevoegen vanuit stuurprogramma bijwerken in het apparaarbeheer niet de ATi setup uitvoeren.Ik heb op die manier verschillende drivers aan de praat kunnen krijgen.
Het werkt helaas niet met alle drivers.Ook kreeg ik sommige drivers zoals die van Omega alleen werkend als ik eerst die van de bijgeleverde CD instaleerde en die andere eroverheen.

Ps.Dit heb ik ervaren bij het gebruik van een Jetway kaart met een radeon7500 chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn volgens mij niet de verkeerde drivers, ik heb ze van de meegeleverde CD geïnstalleerd.
Even voor de duidelijkheid: ik kan niet meer in Windows komen; hij blijft hangen. Kan het eraan liggen dat ik Detonator niet eerst heb verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand?

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Freak187

geen

Ja daar ligt het aan.
Installeer je oude terug en verwijder de oude detonator driver. Desnoods installeer je een standaart VGA adapter.
Computer uit en Radeon erin. Dan moet ie em detecteren.

Kia Niro-EV 2024