Toon posts:

Einde Monitor ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iiyama 17" vision master pro 410.

Nu heb ik de laatste paar dagen het vreemde verschijnsel
dat mijn beeld aan de zijkanten af en toe
inkrimpen
heel lichtjes gebeurt dat
het gaat dus heel kort ff in en uit

betekent dit langzaan het einde van mijn monitor

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien helpt het om de monitor te demagnetiseren met de degaus functie in het menu.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb net wel ff dat degauss gedaan
en heb het gevoel dat het tot nu toe helpt
al is dat pas een minuut of 15

maar is dit niet een teken des doods voor mij monitor
ik heb hem pas een jaar of 2

Verwijderd

Als je er niet meteen aan dacht da je zou kunnen degaussen heb je dat veel te lang geleden gedaan en is je monitor nog pima.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Degaussen zal er niets mee te maken hebben. Het is een mankement in de lijnafbuiging. Aangezien hier nogal dure onderdelen in zitten kon het wel eens het einde betekenen voor je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
tja het is toch weer terug,ondanks het degauss gebeuren

het kan toch niet dat een monitor na 2 a 3 jaar
als gekke dingen doet

nou ja wordt het waarschijnlijk een nieuwe

alsof ze al niks kosten

• aj-san
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 08:34
Op alle Iiyama monitors zit 3 jaar On Site garantie, dus dat wordt heel snel naar http://www.iiyama.nl surfen!

Ik had eenzelfde probleem toen mijn monitor (zelfde model trouwens) nog maar een jaartje oud was, na wat gebel kwamen ze mijn monitor ophalen en kreeg ik voor de duur van de reparatie een vervangend apparaat. Het was wel een oudje, maar toch.. best goeie service van die Iiyama boys!

Dit is volgens mij in ieder geval geen probleem wat uit zichzelf over gaat, dus als je het niet probeert kan je vroeg of laat zeker je monitor vaarwel zeggen.

Don't try... do. Or do not. There is no try. -- Master Yoda

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik had ditzelfde probleem op een 17" monitor. Het beeld is nu nog wel enigzins leesbaar, maar het is onbruikbaar omdat je maar een klein stukje ziet van het scherm. (De rest valt buiten het beeldvlak)

Ik zit nu op een 15" monitor, en ik merkte dat die ook dezelfde kromming kreeg als ik de computer op standby zette, en daarna weer aan zette. (Daarom doe ik dat nu ook nooit meer) Misschien kan je nog kijken of er dingen storen ? (zware boxen naast je monitor?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Volgens mij duurt het niet lang meer . . .

Als je iets begint te ruiken wat op een brandlucht lijkt, dan heb je nog net de tijd om hier een berichtje te posten :P

FF zonder gekheid, als je beeld nog verder inkrimpt en je begint een brandlucht te ruiken, dan schroef je 'm open en zoek je het verbrandde onderdeel op. (ohja, zet 'm ook ff uit)
Je herkent het aan een zwart geblakerd uiterlijk, het is heet en het stinkt als de neten. ( :) )
Als het een weerstand betreft dan soldeer je deze los en voila! je monitor doet 't weer.

Ik spreek uit ervaring maar kan niet garanderen dat het bij jou monitor ook werkt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je beeld ff inkrimpt en weer normaal wordt, dan is waarschijnlijk de interne hoogspanningskabel niet meer goed.
Als je geen garantie meer hebt kost dat ongeveer €50.
Ik heb het zelf namelijk sinds 2 weken, diverse kennissen met een Iiyama hebben/hadden het ook....
Ik heb helaas geen garatie meer ;( (vision master 400)

Verwijderd

een kabel :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar het beeld krimpt niet helemaal in

aan de zij kanten zie je het ff ietjes in en uit gaan
ff een paar mm in en uit kort achter elkaar en soms
een lange tijd niet

en nee er is geen brandlucht aan wezig
zoals ik nu aan het tikken ben is er weer niks aan de hand

een 20 minuten geleden weer wel

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
het duurste wat er in een monitor zit is d8 ik de lijntrafo
ik heb die latst kapot gehad dat koste 86 dus effe naar de reperatie shop brene en vragen wat het kost als je een goede vind dan kijkt i um ook nog ratis na zoals hier bij mij dan weet je zeker wat er mee is en meschien is het wel zo gefixed

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
inkrimpend beeld kan ook aan een niet lekkere hoogspanning liggen ...

de schrik van elke monitor(bezitter) doorslag in de lijntrafo zou een oorzaak kunnen zijn

Repareren doe je zo.

Pagina: 1