[Debian] Quake3 buiten beeld

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
na het installeren van wat simpele 3d games, dacht ik van Quake 3 is er ook voor linu dus ik installen ging allemaal prima en eht gamen ook maar als ik hem instel op full screen (1280x1024 op 32-bits) dan mis ik dus een stuk van het beeld, ik kan niet zien hoeveel ammo enzo ik nog heb die balk is er wel maar valt buiten beeld.
ik heb hem op lagere resoluties geprobeerd ook full screen maar werkt ook niet, ik krijg hem steeds in een klein gedeeldte van mijn beeld, full screen mode moet toch kunnen?
restart_vid werkt niet blijft hetzelfde houden en ook de defaults settings leveren nix op.

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
dit heeft weinig toegevoegde waarde, maar ik heb al een tijdje precies het zelfde probleem en ik zou ook wel een oplossing willen.Ik draai ook debian met een geforce ddr en de nieuwste xfree.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Waarschijnlijk heb je te weinig videomodes in je XFree86 config. XFree86 schakelt alleen naar de resoluties die in de config staan, dus als jij een hogere of lagere kiest dan in de config aanwezig, dan krijg je zulk soort dingen.

Zoek in /etc/X11/XF86Config-4 naar de "screen" section, en kijk daar eens welke modes er allemaal staan bij de colordepth die je als default hebt.

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Bij mij is dat in ieder geval niet de oplossing. ik geloof dat alle mogelijk resoluties in mijn XF86Config-4 staan. Bij Unreal tournament heb ik dit probleem ook niet.

• Creepy
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En je kan met ctrl-alt-+ en - van resolutie schakelen?
Kan je met xvidtune van resolutie schakelen?

Als dat kan zou ie gewoon om moeten schakelen naar de goeie res..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Shunt

Boe

dit is met windows ook :+
is gewoon beetje buggy in QuakeIII

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Misschien moet je een grotere monitor kopen :+

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

wat vaak ook helpt op dit soort dingen is een patch te hallen van Quake III in dit geval.. Die dat wel ondersteunt. Zonder dat alles buiten scherm valt.

• GeeMoney
  • Nu online
Op donderdag 23 mei 2002 17:07 schreef deadinspace het volgende:
Waarschijnlijk heb je te weinig videomodes in je XFree86 config. XFree86 schakelt alleen naar de resoluties die in de config staan, dus als jij een hogere of lagere kiest dan in de config aanwezig, dan krijg je zulk soort dingen.

Zoek in /etc/X11/XF86Config-4 naar de "screen" section, en kijk daar eens welke modes er allemaal staan bij de colordepth die je als default hebt.
Ik heb alle resoluties van 640x480 tot 1280x1024 zowel 8 bits, 16 bits, 32-bits (24 ook)

• GeeMoney
  • Nu online
Op donderdag 23 mei 2002 18:22 schreef Creepy het volgende:
En je kan met ctrl-alt-+ en - van resolutie schakelen?
Kan je met xvidtune van resolutie schakelen?

Als dat kan zou ie gewoon om moeten schakelen naar de goeie res..
de res is wel goed alleen hij maakt hem te groot, het beeld moet staan 1280x1024 maar het lijkt wel of hij hem 1280x1280 ofzo probeert te maken, kleinere rewso's leveren alleen maar een vierkantje op me desktop op met daarin quake en dat vind ik nou weer niet zo.

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 23 mei 2002 17:15 schreef Qui-Gon het volgende:
Bij Unreal tournament heb ik dit probleem ook niet.
Op dezelfde resolutie en colordepth?
Op donderdag 23 mei 2002 22:05 schreef The_Dart het volgende:
Ik heb alle resoluties van 640x480 tot 1280x1024 zowel 8 bits, 16 bits, 32-bits (24 ook)
Heb je echt een colordepth van 32 in je XFree86 Config? Dat hoort niet namelijk (je moet 24 opgeven, en XFree86 neemt dan 32 als die beschikbaar is, en anders 24).
Op donderdag 23 mei 2002 22:07 schreef The_Dart het volgende:
de res is wel goed alleen hij maakt hem te groot, het beeld moet staan 1280x1024 maar het lijkt wel of hij hem 1280x1280 ofzo probeert te maken
Op welke resolutie draait je desktop?
Als je met ctrl-alt+{plus,min} door je resoluties cyclet, krijg je dan hetzelfde effect op 1280x1024 als in Q3A? (je kunt je resolutie checken met xvidtune)
kleinere rewso's leveren alleen maar een vierkantje op me desktop op met daarin quake en dat vind ik nou weer niet zo.
Een vierkantje en de rest zwart, of zie je je desktop nog?
Start Q3A eens vanuit een terminal, kijken wat hij erover te zeggen heeft...
Pagina: 1