[IP Tables] telnet naar server werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik heb hier iptables lopen om de internet verbinding te delen. Dit werkt allemaal goed. Alleen als ik van het lokale netwerk een telnet doe naar onze mailserver (mail.dialoc-idtechnology.nl) dan kan dit niet. Ik moet het interne ip adres gebruiken voor de mail. Kan ik mijn iptables ook zo aanpassen dat ik ook het externe ip kan gebruiken??

Hail to the king baby!

• urk_forever
Fuck, titel was nog niet compleet. [IP-Tables]Telnet naar server werkt niet! zou het moeten zijn!

Hail to the king baby!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

at your service

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

>Ik moet het interne ip adres gebruiken voor de mail. Kan
>ik mijn iptables ook zo aanpassen dat ik ook het externe
>ip kan gebruiken??
Ja

En aangezien mijn x-ray vision superpower vandaag een snipperdag heeft kan ik je niet verder helpen..

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• urk_forever
Op donderdag 23 mei 2002 16:36 schreef JayTaph het volgende:
>Ik moet het interne ip adres gebruiken voor de mail. Kan
>ik mijn iptables ook zo aanpassen dat ik ook het externe
>ip kan gebruiken??
Ja

En aangezien mijn x-ray vision superpower vandaag een snipperdag heeft kan ik je niet verder helpen..
:) Hmm, nogal onduidelijk ja.

Als ik nu op een notebook de e-mail instel moet ik als pop3 en smtp server het interne ip adres gebruiken. Gebruik ik het externe (212.45.47.16/mail.dialoc-idtechnology.nl) dan kan ik geen verbinding maken!

Onze mailserver heeft 2 netwerkkaarten. 1 voor interne netwerk en 1 voor connectie naar de router. Alle werkstations maken connectie naar internet via een linux box met iptables. Ze zouden dan dus elke keer dat als ze intern zijn via internet de mail ophalen. Nou wil ik dus gewoon dat als iptables verkeer krijgt voor 212.45.47.16/mail.dialoc-idtechnology.nl dat ie dat meteen naar de mailserver stuurt! Kan dit?
Duidelijker zo??

Hail to the king baby!

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 11:42

wiho

Certified Nerd

Als ik het goed begrijp wil je op de NAT-machine destination NAT gebruiken om verkeer gericht aan 212.45.47.16 om te leiden naar het interne IP-adres van de mailserver.

Dat wordt dan iets dergelijks:
code:
1
iptables -t nat -A PREROUTING -i ethx -d 212.45.47.16 -j DNAT --to a.b.c.d

Waarbij ethx de interne interface van je NAT-machine is, en a.b.c.d het interne IP-adres van je mailserver.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• urk_forever
Op donderdag 23 mei 2002 17:10 schreef wiho het volgende:
Als ik het goed begrijp wil je op de NAT-machine destination NAT gebruiken om verkeer gericht aan 212.45.47.16 om te leiden naar het interne IP-adres van de mailserver.

Dat wordt dan iets dergelijks:
code:
1
iptables -t nat -A PREROUTING -i ethx -d 212.45.47.16 -j DNAT --to a.b.c.d

Waarbij ethx de interne interface van je NAT-machine is, en a.b.c.d het interne IP-adres van je mailserver.
Als ik dit zo instel, weet de mailserver dan wel waar ie de data naar toe moet sturen?

Hail to the king baby!

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Op vrijdag 24 mei 2002 13:55 schreef urk_forever het volgende:

[..]

Als ik dit zo instel, weet de mailserver dan wel waar ie de data naar toe moet sturen?
Dat wordt intern door nat-tables bijgehouden.

Er komt verkeer binnen van ext_ip:1024 naar adsl_ip:25
NAT translate dit naar ext_ip:1024 naar mail_ip:25

verkeer komt terug van mail_ip:25 voor ext_ip:1024
NAT ziet in een tabelletje dat dit vekeer komt van een eerdere nat verbinding en maakt ervan: adsl_ip:25 voor ext_ip:1024

Allebei de machines denken dat ze met elkaar praten, terwijl er in feite een machine tussenzit (jouw machientje)

snappie?

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Pagina: 1