[SCSI] Timeout van hdd's

Pagina: 1
Acties:

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Eej,

Ik zit sinds gisteren met een heel raar probleem.
Ik heb altijd 3 seagate cheetah 10k drives gedraait, in raid5. Dit ging altijd goed.
Ik heb nu een nieuwe kast, en de boel opnieuw ingebouwt, convertors geplaats enz. allemaal prima.
De boel aangesloten op de kabel (ultra2 lvd kabel (zo'n knisperende) en draaien maar. Mijn ID's zijn 2,4 en 6 voor mijn SCSI HDD's.
Alles wordt prima gedetect, ik heb de Arrayconfig flop in mijn floppendrive gedaan, en de array gedelete en een nieuwe (RAID0) array gemaakt, alleen als ik nu "write zeroes to array" doe, dan lukt me dat niet... hij hangt en zegt dan iets als "timeout on SCSI ID6"..
Hoe kan dat nou? Zou de kabel verkeerd geterminate zijn? Hij heeft een active terminator erop hangen.
Nu komt het rare, 2 en 4 doen wel alles, als ik die in een array zet is er niets aan de hand, het is alleen op ID 6 van toepassing.
Ik zal de ASCII art even uit de kast trekken:
(heb trouwens wel termination aanstaan op mijn kaart)

*(kaart)-----|--------|--------|-------|-----*
hdd id 2 hdd id 4 hdd id 6

het * is een terminator.
Wie kan me helpen, want ik snap er niets van.....
B.t.w. het ene gedeelte van de kabel wat leeg is is een pinnentje krom gaan staan, die gebruik ik daarom dus ook niet, of zou dat juist wel moeten?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wil je met 3 disks een RAID0 array bouwen?

• Liam

Liam

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 16:37 schreef jadjong het volgende:
Wil je met 3 disks een RAID0 array bouwen?
Ja, tuurlijk wil ik dat, hoezo zou ik dat niet willen, dan heb ik de beste preformance, daar gaat het uiteindelijk om bij mij...
Maar heb je misschien een antwoord op mijn vraag?

• Liam

Liam

Topicstarter
Ok, ik heb het opgelost, ik heb bij het configgen van de Array, de drive met ID6 als eerste genomen en sinds dient doet ie het, en snel :)
My god..... als je ooit eens met SCSI begint, dan wil je niets anders meer :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 01:28 schreef Liam_xi het volgende:
Ok, ik heb het opgelost, ik heb bij het configgen van de Array, de drive met ID6 als eerste genomen en sinds dient doet ie het, en snel :)
My god..... als je ooit eens met SCSI begint, dan wil je niets anders meer :)
weet ik. ik spaar nog steeds voor een raid 5 array met hot spare schijf. dat gelul met dat backuppen.

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 23:32

Tubby

or not to be

Op vrijdag 24 mei 2002 08:08 schreef smvs het volgende:

[..]

weet ik. ik spaar nog steeds voor een raid 5 array met hot spare schijf. dat gelul met dat backuppen.
* Tubby heeft ondertussen een scsi raid5 config bij elkaar gesprokkeld.
En ik ben er erg over te spreken =], btw worden de i960 raid chipsets (oa Hp netraid) standaard ondersteund onder debian. (slackware iig niet, die had ik ook geprobeerd)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Liam

Liam

Topicstarter
Tjee man, ik heb nou echt iets vaags...
Als ik alleen mijn geliefde RAID array laat draaien is er niets aan de hand, maar als ik mijn IDE hdd (alleen mijn 60gb IBM) aansluit, en mijn cdrom en cdrw dan krijg ik een timeout op mijn SCSI array... :? :? :?
Hoe kan dat nou? Mijn IDE-channels doen soweiso een beetje raar de laatste tijd.
Als mobo bezit ik een MSI k7t turbo, cpu is een Athlon Thunderbird 800@800 (om overklok problemem uit te sluiten)..

Bij detecting IDE drives, krijg ik ook hier en daar wel eens mijn HDD of mijn CDRom te zien als |||||| of *||||||*
i.p.v. IBM .... of Sony ..... weet iemand waar dit aan kan liggen of hebben meer mensen dit probleem gehad?
Ik hoorde dat mijn Adaptec AAA-133U2 niet al te beste vriendjes is met mijn MSI bordje / een Athlon.
Weet iemand dat?
Ik krijg nu steeds die timeout of ik moet alleen met mijn CDRW draaien.... heel vaag allemaal, en ik wordt er wel een beetje moe van.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

offtopic:
sig/ondertitel Predator super film :)

Zelf heb ik wel SCSI, maar geen raid, dus helaas kan ik je niet verder helpen :'(

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Liam

Liam

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 09:51 schreef Extra300s het volgende:
offtopic:
sig/ondertitel Predator super film :)

Zelf heb ik wel SCSI, maar geen raid, dus helaas kan ik je niet verder helpen :'(
Ja he :) ik vind het ook een super film, echt al supervaak gezien, maar hij blijft goed :)

Maareuhm, weet niemand iets? Ben ik zeker de enige die dit heeft? Kan het me haast niet voorstellen....

Pagina: 1