Mijn laptop
MyNote 930 http://www.fnl.nl/pcmobiel/mobielarchief/1999/03/pcm_1999_03_24.htm
Loopt iedere keer tijdens opstarten vast. Hij telt geheugen en ratelt ff aan diskettestation en daarna komt er systemsoft ACPI BIOS VERSION 1.00.06 te staan en dan duurt het een paar sec (normaal schiet hij meteen door naar PII 266 512 Cache en nog wat andere gegevens en start dan op)
na een paar sec vervormen de letters op de laatste 3 regels onderaan het beeld in allemaal random asci tekens en dan gebeurt er niets meer.
- CTRL + ALT + DELETE werkt niet en numlock lampjes gaan ook niet meer aan/uit.
- Ik heb batterij van bios al verwisseld voor een spiksplinternieuwe maar tevergeefs.
- Ook al bios load defaults geprobeerd maar ook daarna gebeurd er niets meer.
- ! WARNING CMOS CHECKSUM INVALID ! komt af en toe op beeld te staan.
- Heeft niets met tem te maken want zowel bij koud als warm idem
- batterij verwisseld, opstarten met allen netspanning of allen accu maakt geen verschil
- heb alleen nog geen bios gelashed maar kan namelijk geen bios vinden voor mijn laptop...maar ja kan het neem ik aan niet aan liggen er is niets veranderd en in eens werkt het niet meer
please help
MyNote 930 http://www.fnl.nl/pcmobiel/mobielarchief/1999/03/pcm_1999_03_24.htm
Loopt iedere keer tijdens opstarten vast. Hij telt geheugen en ratelt ff aan diskettestation en daarna komt er systemsoft ACPI BIOS VERSION 1.00.06 te staan en dan duurt het een paar sec (normaal schiet hij meteen door naar PII 266 512 Cache en nog wat andere gegevens en start dan op)
na een paar sec vervormen de letters op de laatste 3 regels onderaan het beeld in allemaal random asci tekens en dan gebeurt er niets meer.
- CTRL + ALT + DELETE werkt niet en numlock lampjes gaan ook niet meer aan/uit.
- Ik heb batterij van bios al verwisseld voor een spiksplinternieuwe maar tevergeefs.
- Ook al bios load defaults geprobeerd maar ook daarna gebeurd er niets meer.
- ! WARNING CMOS CHECKSUM INVALID ! komt af en toe op beeld te staan.
- Heeft niets met tem te maken want zowel bij koud als warm idem
- batterij verwisseld, opstarten met allen netspanning of allen accu maakt geen verschil
- heb alleen nog geen bios gelashed maar kan namelijk geen bios vinden voor mijn laptop...maar ja kan het neem ik aan niet aan liggen er is niets veranderd en in eens werkt het niet meer
please help