Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
idd nuttigOp donderdag 23 mei 2002 15:56 schreef Kerrick het volgende:
M$?
maar lekker in visual basic een dll-etje schrijven kan je doen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ja en? er stond toch geen [PHP] maar [ASP] in de toppicOverigens zou ik me op ASP.NET storten.. ASP/COM is uit.
Maar da's wel van Microsoft he..
ASP DOT NET is iets anders dan ASP hè,....Op donderdag 23 mei 2002 16:03 schreef 4of9 het volgende:
[..]
Ja en? er stond toch geen [PHP] maar [ASP] in de toppic
eh ja maar ik vroeg iets over COM componenten...
maar is DOT NET de opvolger van COM? nee toch?
Neuh, geen directe opvolger...Op donderdag 23 mei 2002 16:45 schreef 4of9 het volgende:
Maar wel de vervanger voor dat en een hoop andere stukken technieken van MS.
Verwijderd
Nadeel van dotnet is dat de marketing afdeling alles wat er het laatste jaar voorbij kwam heeft voorzien van 'n dotnet sticker dus een gedeelte van wat we dotnet noemen is idd de opvolger van het huidige COM terwijl andere dingen er echt geen zak mee te maken hebben verderOp donderdag 23 mei 2002 16:45 schreef 4of9 het volgende:
COM development is een hele mooi hoek om eens in te snuffelen...
COM(+) bied b.v. mooi de mogelijkheid om je logica te compileren, dit komt natuurlijk de snelheid enorm ten goede..
verder kun je binnen transaction sever je componenten laten draaien om de schaalbaarheid nog verder te vergroten.
Ook kun je de volledige kracht van Windows API's benutten!
Maar in tegenstelling tot wat bovenstaande melden, is dit niet "makkelijk". Ja een activeX DLL in elkaar sleutelen kan iedere beunhaas (en dat doen ze dus ook, zie het de projecten bij bedrijven om je heen...).
Maar op een verstandige manier omgaan met de materie is een tweede... Als je je eens verdiep in de verschillen tussen statefull en stateless componenten, kijk eens naar hoe transaction server omgaat met verschillende type componenten, dan kun je hele solide een mooie toepassingen bouwen met COM.
Kortom een hoop leuks te leren
COM(+) bied b.v. mooi de mogelijkheid om je logica te compileren, dit komt natuurlijk de snelheid enorm ten goede..
verder kun je binnen transaction sever je componenten laten draaien om de schaalbaarheid nog verder te vergroten.
Ook kun je de volledige kracht van Windows API's benutten!
Maar in tegenstelling tot wat bovenstaande melden, is dit niet "makkelijk". Ja een activeX DLL in elkaar sleutelen kan iedere beunhaas (en dat doen ze dus ook, zie het de projecten bij bedrijven om je heen...).
Maar op een verstandige manier omgaan met de materie is een tweede... Als je je eens verdiep in de verschillen tussen statefull en stateless componenten, kijk eens naar hoe transaction server omgaat met verschillende type componenten, dan kun je hele solide een mooie toepassingen bouwen met COM.
Kortom een hoop leuks te leren
Verwijderd
Van iemand die M$ schrijft denk ik dat ie zich liever met PHP bezighoudt vandaar..Op donderdag 23 mei 2002 16:03 schreef 4of9 het volgende:
[..]
Ja en? er stond toch geen [PHP] maar [ASP] in de toppic
Verwijderd
Lekker constructieve bijdrageOp donderdag 23 mei 2002 19:27 schreef Skizmo het volgende:
DOT.NET is voor mensen die zich graag iets door de strot laten drukken.. ..
Bovendien mag iedereen toch lekker zelf bepalen waarmee ze ontwikkelen
Persoonlijk vind ik .Net een enorme verademing, en heb er niks dan lof voor
als je de komende jaren allround wil zijn zou ik zowel COM als dotnet leren..
COM wordt veelgebruikt (in ASP, maar ook veel andere omgevingen), en is heel handig om kennis van te hebben voor je algemene begrip van wat je aan het doen bent met ASP.
Dotnet gaat veelgebruikt worden en staat ongetwijfeld goed op je CV als je opzoek gaat naar een nieuwe baan. Alleen denk ik wel dat veel projecten de komende jaren bestaan uit het om schrijven van ASP/COM naar dotnet. Dan moet je dus eigenlijk van allebij iets weten.
Als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik nu wel voor dotnet gaan trouwens.. Als je ingewikkelde componenten gaat maken pak je waarschijnlijk toch wel het een en ander mee van hoe het in COM ging.
COM wordt veelgebruikt (in ASP, maar ook veel andere omgevingen), en is heel handig om kennis van te hebben voor je algemene begrip van wat je aan het doen bent met ASP.
Dotnet gaat veelgebruikt worden en staat ongetwijfeld goed op je CV als je opzoek gaat naar een nieuwe baan. Alleen denk ik wel dat veel projecten de komende jaren bestaan uit het om schrijven van ASP/COM naar dotnet. Dan moet je dus eigenlijk van allebij iets weten.
Als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik nu wel voor dotnet gaan trouwens.. Als je ingewikkelde componenten gaat maken pak je waarschijnlijk toch wel het een en ander mee van hoe het in COM ging.
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Verwijderd
Ik denk dat je met goeie ASP.NET, C# en SQL Server kennis de komende jaren aardig vooruit kan. COM is zonde van de tijd.Op donderdag 23 mei 2002 19:39 schreef j_du_pee het volgende:
als je de komende jaren allround wil zijn zou ik zowel COM als dotnet leren..
Ook al vind ik dat ze veel leuke dingen in elkaar zetten (waaronder de ontwikkelomgevingen etc) hoef ik het nog niet eens te zijn met bepaalde stappen die ze doen in marketing en monopoly positie enzo. vandaar die m$Van iemand die M$ schrijft denk ik dat ie zich liever met PHP bezighoudt vandaar..
maar even ontoppic....
Ik hoor 2 dingen nu...
1) ja ga eens kijken want COM(+) is erg interresant en nuttig
2) verspeel je tijd niet en ga met nieuwe technieken spelen (DOT NET etc.)
ik wil dus componenten maken om functionaliteit toe te voegen aan het ASP framework. Is dit nog nodig als ik ASP.NET ga Gebruiken?
Verwijderd
Correct want wat je hoort zijn meningen van mensen (valt nog mee dat we niet zo'n opstandige geitenwollensokken opensource boomknuffelaar hebben die weer gaat gillen dat je vooral php ipv asp moet nemen omdat het zo gratis en niet van ms is) wat je daar uit eindelijk mee gaat doen is aan jou...Op vrijdag 24 mei 2002 17:05 schreef 4of9 het volgende:
Ik hoor 2 dingen nu...
Verwijderd
Ik heb ondertussen al in een aantal projecten met .NET gewerkt (C# en VB.NET). Het COM-gedeelte in deze talen is nu geïntegreerd en daardoor zijn de verschillen tussen 'oud en nieuw' niet eens al te groot. In de oude situatie maak je een apart ActiveX component en die registreer je dan in MTS (MS Transaction Server) waar je ASP dan gebruik van maakt. In .NET zal dit component onderdeel uitmaken van je ASP-codes en lijkt het ASP-en niet meer zozeer op webscripten, maar meer op programmeren (in mijn ogen een behoorlijk verschil, maar laten we hierover geen discussie aangaan plz).
Dit betekent dat je net zo makkelijk meteen met .NET kunt beginnen. Maar, als je nog niet zoveel weet van componenten, de bouw en het beheer ervan in MTS, dan zou ik eerst eens een keer een componentje op de ouderwetse manier maken. Als je dat gedaan hebt, ben je 'rijp om het in .NET te gaan doen'...
Dit betekent dat je net zo makkelijk meteen met .NET kunt beginnen. Maar, als je nog niet zoveel weet van componenten, de bouw en het beheer ervan in MTS, dan zou ik eerst eens een keer een componentje op de ouderwetse manier maken. Als je dat gedaan hebt, ben je 'rijp om het in .NET te gaan doen'...
echt leuk dat .NET
Installeer even 2 gieg op je HD en je kan weer effe vooruit
Installeer even 2 gieg op je HD en je kan weer effe vooruit
woei!
Pagina: 1