[CM] Kleine rookmachine voor in de pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47107

Topicstarter
Ik heb nu een heel strak ideetje.

Ik heb een kast en daarin zitten voor gaatjes aan de zijkant dus nu heb ik er een 30cm neon licht in gezet ziet er echt strak uit maar toen iemand de rook van de cigaret in 1 van me koelers blies die naar binnen ging kwam er wat rook uit de gaten waardoor een heel strak laser licht als ware ontstond.

Nu is dus mijn vraag bestaan er kleine rookmachientje die niet al te veel rook geven en betaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39077

langs je hardware?
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/160_430.jpg
ROOKMACHINE F-80
Een uitstekende rookmachine met een grote rook-opbrengst voor een betaalbare prijs. Met een hoge kwaliteit verwarmingselement, dat normaal alleen in veel duurdere machines voorkomt. Ingebouwd reservoir voor rookvloeistof. Met afstandsbediening, voorzien van indicatielamp.

Aansluitspanning:
230 Vac / 50 Hz

Verwarmingselement:
700 Watt

Opwarmtijd:
+/- 10 minuten

Max. aaneengesloten gebruik:
2 minuten

Rookopbrengst:
ca. 75 m3/min.

Tankinhoud:
0,8 liter

Afmetingen:
150 x 175 x 320 mm (hxbxd)

Gewicht:
5 kg
das kleinste die ik ken :D (heeft maat van mij)

maaruhhh das dus echt NIET slim :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 21:53
Ehm een rook machine produceert toch waterdamp. Ach dat kan helemaal geen kwaad in je computer, toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Op donderdag 23 mei 2002 15:52 schreef Esmer het volgende:
denk je? ;)

serieus: die rook doet geen goed denk ik ...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Evert_
  • Laatst online: 26-05 17:39
Nieuwe vorm van je computer in rook op zien gaan >:)

Maar op zich mag dit niet schadelijk zijn voor je hardware hoor. Hooguit dat je coolers wat minder lekker werken, dus je cpu wat warmer wordt.
Waar is die rook uit die machines eigenlijk van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
hmm ik zou die troep niet in mn kast moeten hebben (zeker geen sigarettenrook!), maar je moet het zelf weten. Bij conrad.nl hebben ze een stel van die dingen, maar die zijn allemaal te groot. Ik denk ook niet dat er kleine versies van bestaan eigenlijk (en waar die dan voor gebruikt zouden worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39077

Op donderdag 23 mei 2002 15:55 schreef _Evert_ het volgende:
Nieuwe vorm van je computer in rook op zien gaan >:)

Maar op zich mag dit niet schadelijk zijn voor je hardware hoor. Hooguit dat je coolers wat minder lekker werken, dus je cpu wat warmer wordt.
Waar is die rook uit die machines eigenlijk van gemaakt?
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/160_583.jpg

ROOKVLOEISTOF
Hoge kwaliteit rookvloeistof op waterbasis. Milieuvriendelijk, biologisch afbreekbaar en laat bij juist gebruik geen residu achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

je gooit het als vloeistof in zo'n apparaat... en vloeistof in mijn pc zou ik niet graag willen, behalve watercooling dan :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Laat kalkpoeder door je kast gaan met een paar fannetjes, geeft leuk effect achter je window. Wil je rook uit je kast, laat dan die rook via hittebestendige slangetjes en koppelingen gaan, rook = warm, heet zelfs!!!

Rook in je kast is fout! Rookvloeistof is namelijk errug vette troep. Of het geleid weet ik niet, het is geen water iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
oplossing : Fan losmaken en Pc aanzetten..

hebbie rook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24592

LOL. volgens mij zijn er twee types rook: 1 op weaterbasis (condens in je pc..), de ander op parafine basis. Dat kan weliswaar geen kwaad, het geleidt niet, maar je krijgt overal een lekkere film kaaarsvet op. Als je dan een keer je CPU doorfikt staat je kast van binnen in de fik. Het is dan zaak wel een kijvenstertje te hebben gemod en de digicam bij dehand te hebben, ongetwijfeld een (eenmalig) gaaf effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245

Je moet denk ik het rook/neonlamp gedeelte in je kast afsluiten van de rest van je PC (dus een "schoenendoos" aan de binnenkant van je PC plakken zeg maar). Want de meeste rook die niet aanslaat/stinkt enzo is toch waterdamp. De kleinste rookmachines zijn ongetwijfeld de ultrasone waterverdampers. Deze zijn ongeveer formaat van een grote rijksdaalder (maar dan wel dikker). Je dumpt ze in een glas water. Via ultrasoon schoppen ze watermoleculen vrij uit de vloeistof... komt hele gave "dalende" damp uit. Je ziet ze ook wel eens bij de intratuin enzo voor in plantenbakken met watervalletje. Maar dan kosten ze wel zo'n 70 euro.

Ik zag ze laatst liggen bij Xenos voor 15,95 euro trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Evert_
  • Laatst online: 26-05 17:39
Op donderdag 23 mei 2002 15:56 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

[afbeelding]

ROOKVLOEISTOF
Hoge kwaliteit rookvloeistof op waterbasis. Milieuvriendelijk, biologisch afbreekbaar en laat bij juist gebruik geen residu achter.
Mmm , waterbasis, klinkt niet echt lekker. Maar geen residu achterlatend is wel weer positief. Waarom merk je niks van die rook als je erin staat en het toch op waterbasis zou zijn? M'n kleding wordt niet nat of zo hoor.
Zolang dat water niet op je hardware blijft zitten, is er denk ik niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Hmm, weet je wat je ook kan doen. Elke keer dat je rook in je kast wilt hebben even een rookbommetje erin gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-07 20:31
Gaat niet werken. ten eerste worden die dingen nogal errug warm (lees warmer dan je proc) en dat spul dat eruit komt is echt niet gezond voor je pjoeter hoor. Slecht idee dus en niet uitvoerbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45598

Er zijn ook rookapparaatjes om in de schoorsteentjes van speelgoedtreinen te bouwen. Werken ook op olie. Erg klein en werken op 12V of minder. Ideaal om in je case in te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm dus niet echt rook dat een beetje blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 16:07 schreef ET_Inside het volgende:
Er zijn ook rookapparaatjes om in de schoorsteentjes van speelgoedtreinen te bouwen. Werken ook op olie. Erg klein en werken op 12V of minder. Ideaal om in je case in te bouwen
ja die dingen zoek ik.

er komt een kap opzodat het geen contact maakt met me onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30002

Wel een vet idee maar ik betwijfel het of het je pc ten goede zal komen, maarja iemand moet de eerste zijn om het te testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Op donderdag 23 mei 2002 16:11 schreef Esmer het volgende:

[..]

ja die dingen zoek ik.

er komt een kap opzodat het geen contact maakt met me onderdelen.
Volgens mij zijn die best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 09:42
W00!
Dacht je nou echt dat dat zou werken? Het laat zo veel zooi achter in je pc en alles wordt er veel warmer van, denk maar eens aan de tropen. En als het warmer wordt dan krijg je misschien nog wel een beetje xtra rook erbij ;)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
het enige wat ik zou kunnen bedenken is de rook tussen twee plexiglazen ruitjes te houden. Lijkt het net of je hele case vol staat met rook :) is alleen dat laserstraal effect niet zo, en daar ging het allemaal om geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

Maakt die toch een dubbele zijkant ? 2 lagen met luchtlaag waar de rook tussen komt ? :)
( natuurlijk wel afgesloten :) )
wel pics maken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45598

Modeltreinenwinkel met prijslijsten:

http://www.lgbstudio225.nl/nieuwe_pagina_1.htm

Rookgenerator 5V, € 24,- (merk: LGB)

en Pola heeft er een van € 21,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48953

Op donderdag 23 mei 2002 15:59 schreef burp2001 het volgende:
oplossing : Fan losmaken en Pc aanzetten..

hebbie rook :)
rofl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Op donderdag 23 mei 2002 16:21 schreef DocB het volgende:
het enige wat ik zou kunnen bedenken is de rook tussen twee plexiglazen ruitjes te houden. Lijkt het net of je hele case vol staat met rook :) is alleen dat laserstraal effect niet zo, en daar ging het allemaal om geloof ik :)
Daar dach ik nu nou ook net aan. Zou wel cewl zijn. Kga ff kijken of dat haalbaar is :) En met een paar ledjes erin is helemaal cewl volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 11:54
Op donderdag 23 mei 2002 19:31 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Daar dach ik nu nou ook net aan. Zou wel cewl zijn. Kga ff kijken of dat haalbaar is :) En met een paar ledjes erin is helemaal cewl volgens mij.
Mwua, dubbele ruit met rook ertussen natuurlijk wel :9~, zeker met stel mooie blauwe LEDs eronder :)

Maar hoe wil je dat effect houden? Zal toch een keer neerslaan, en om steeds te verversen... lekkere stank op je kamer :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Op donderdag 23 mei 2002 19:37 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Mwua, dubbele ruit met rook ertussen natuurlijk wel :9~, zeker met stel mooie blauwe LEDs eronder :)

Maar hoe wil je dat effect houden? Zal toch een keer neerslaan, en om steeds te verversen... lekkere stank op je kamer :Y)
Ja das we waar. Neerslaan zal het niet zo snel denk. en uit die treintjes komt ook dus stank zal wel meevallen. ent is gewoon cewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Eej is het niet mogelijk om gewoon water door dat ding te pompen :) Cewl watercooling idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 13:46

spacy

+++

...m'n pc rookt :7

MAAR IK ROOK NIET! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
tsja... op de een of andere manier zul je idd een soort systeem moeten hebben, een soor WC setup maar dan voor smoke... Lijkt me trouwens wel :9~ hoor! Eerste die het gaat proberen --> PICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 09-07 11:26
als je waterkoeling hebt: er zijn kleine apparaatjes (ter grote van iets met een grote van een diameter van 4 cm en een hoogte van 5 cm.) En die verdampen het water dmv ultrasoon geluid. dat geeft enorm dichte wolken. En maakt je water tot onder kamertemperatuur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37419

Op donderdag 23 mei 2002 15:52 schreef Esmer het volgende:

Ik heb een kast en daarin zitten voor gaatjes aan de zijkant dus nu heb ik er een 30cm neon licht in gezet ziet er echt strak uit maar toen iemand de rook van de cigaret in 1 van me koelers blies die naar binnen ging kwam er wat rook uit de gaten waardoor een heel strak laser licht als ware ontstond.

Nu is dus mijn vraag bestaan er kleine rookmachientje die niet al te veel rook geven en betaalbaar zijn.
Als je een lekke waterkoeling inbouwd, dan krijg je vanzelf rook >:)

Je kunt ook een speklap op je processor leggen als koeler, dat zal ook wel roken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27379

Een rookmachine is geen goed idee... Die "Rook" Die slaat op een gegeven moment weer neer. Wat er dan na aardig wat malen gebruikt overblijft is een plakkerige vloeistof. Die plakkerige troep trekt heel erg stof aan, En kan geleiden !!!

Dus rookmachine in pc... NOPE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nu een ijzere plaat die heb ik zo gevouwen dat er een neon lamp inpast en er geen contact met de hardware wordt gemaakt daarin zit nu een klein poeder bakje die ik via lucht door de bak laat blazen en via de gaatje in de kast er uitgaan daar dat het neon lampje schijn op de poeder lijkt het net een straal maar ik kan het niet op foto krijgen heel vaag.

Nu alleen het rookmachientje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54304

Wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen is de rook die uit de rookmachine komt door een soort van trechter leiden, en dat aansluiten op een slang die je vervolgens aansluit op een stuk pvc buis in je kast, die dus achter die gaten zit. eerst gaatjes in die pvsbuis maken, en ik persoonlijk zou um ook nog helemaal waterdicht maken omdat persoonlijk niet erg vrolijk wordt van wat voor soort rook dan ook bij mn hardware.. (zal je zien, je denkt dattet je rookmachine is, is het je CPU omdat je fan kaas is ofzoeits stomtoevalligs..) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kep de gaatjes/gleuven gekit :) ja me vader dan :D

Ik heb er nu de onder kant iets schuin gezet zodat het water afloopt in een spons :)D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54304

Op donderdag 23 mei 2002 20:51 schreef Esmer het volgende:
kep de gaatjes/gleuven gekit :) ja me vader dan :D
'vader' ... is dat een nieuw verlengstuk voor een Dremel dattik nog niet ken? vertel me meer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 20:57 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:

[..]

'vader' ... is dat een nieuw verlengstuk voor een Dremel dattik nog niet ken? vertel me meer! :P
Das duur gereedschap hoor koste me toch aardig wat.
Maaruh als je een vader koopt dan moet je ook een moeder kopen want daaruit kan je klein gereedschap halen heel handig dus je drukt de vader op de moeder en dan laat je ze effe flink over elkaar heen gaan en dan moet je effe wachten en dan hem je wat klein gereedschap :D :D

maar laten we heffe ontopic houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Op donderdag 23 mei 2002 20:26 schreef Bredend het volgende:
als je waterkoeling hebt: er zijn kleine apparaatjes (ter grote van iets met een grote van een diameter van 4 cm en een hoogte van 5 cm.) En die verdampen het water dmv ultrasoon geluid. dat geeft enorm dichte wolken. En maakt je water tot onder kamertemperatuur :Y)
Enhoeveel mag zoiets kosten en hoe heet het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45394

Heeeel phat id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4390

Je kan ook zo'n ding gebruiken dat ze gebruiken in van die fonteinen, daar komt gewoon waterdamp vanaf. 19 euro bij de Blokker geloof ik.. 16 euro bij de Xenos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Al die rookgeneratoortjes laten inderdaad een soort vettige troep achter, degene die ik ken dan en dat is van LGB, Minitrix, Marklin en Pola (zijn allemaal modeltrein rookgeneratoortjes) Het spul wat je erin gooit lijkt op het eerste gezicht heel onschuldig en het lijkt niet te ruiken echter als je zo'n generatoortje een paar uurtjes hebt aanstaan begin je hem toch echt te ruiken. Tevens is het spul wat je erin moet gooien best wel duur ik geloof iets van 55 pleuro voor een jerrycannetje van lgb en da's dan 250 ml daar ken je ongeveer 150 uur rook uithalen. Wat misschien ook nog wel leuk om te weten is is dat die troep juist heeeeel erg goed geleid. Ik heb een LGB treinbaan in de tuin liggen en na een winter niet rijden gebruik ik de rookvloeistof om de baan weer goed rijdend te krijgen er zit dan namelijk allemaal zooi op. Deze wordt er niet echt vanaf gehaald maar er wordt door die zooi een soort van geleidend laagje overheen gedaan waardoor je weer normaal kan rijden... Ik zou het dus echt afraden ookal is het een goed idee...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:21
Heeft er iemand al gedacht aan het feit dat bij de meeste tweakers een zeer kleine luchtstroming is in de kast :? :? :? :? :?
Als die troep wil aanslaan, moet die rook eerst een eindje stilgestaan hebben, met een normale airflow heeft die rook geen schijn van kans om aan te slaan. Ook zal zo'n rookmachientje voor treinen misschien te weinig rook afgeven?
(P.s. correct me if I'm wrong)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1