Wat nodig voor monitor spuiten

Pagina: 1
Acties:

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:35
Hi,
Ik wil graag mijn monitor gaan spuiten en vroeg me af wie hier ervaring mee heeft.
Kan ik er zo overheen spuiten of moet ik hem nog voorbehandelen e.d.?

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Uuuuuh, ik hoop, dat je wel de cases van de monitor afhaalt, want anders wordt het een hele mooie NIET werkende monitor! ;).

Ik zou zeggen: losmaken, eventueel afplakken van logo's, opschuren, ontvetten/schoonmaken, grondlaag spuiten, permanente laag spuiten (2 a 3x) en aflakken.
Ow voor ik het vergeet, weer in elkaar zetten! ;)

Suc6!

BTW Ik wil het zelf ook gaan doen, maar heb er de tijd/geduld niet voor... |:( Ow en mijn baas vindt het niet zo geweldig als zijn Crompraq in een keer rose is! >:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Probeer erachter te komen wat voor kunststof het is. Waarschijnlijk is het iets van ABS of zow, maar zoek het toch effe uit, dan weet je straks wat zekerder of je verf gaat pakken.

Verder moet je gewoon ontvetten/schoonmaken. Een lapje met amoniak oplossing moet het goed doen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Monitor, echt wel ff uit elkaar halen, anders beeldkanon gestikt als je hem weer aansluit, gewoon goed ontvetten met kunststof reiniger (bij autospuiterij-verf handelaren goed te krijgen, daar na grondlaag gebruiken, anders bladdert de hele zooi er weer af en dan laten drogen, daarna 2 lagen er overheen spuiten, 2e laag blanke lak, dan heb je een mooi protectielaag als je hem wilt oppoetsen na een maandje of wat gebruikt te hebben..

• Pino64
  • Laatst online: 23-08 13:33
Als het veel geld mag kosten, kun je ook overwegen om hem met 2 componentenprimer voor te spuiten. Dit spul is schreeuwend duur, maar hecht zich supergoed, dus ook aan kunststof. Ik heb mijn computer daarmee gespoten en vervolgens met Hammerite eroverheen, maar eigenlijk moet alles 2 componenten, maar daar hebben ze een veel te beperkte kleurkeuze in.
2 Componenten bestaat uit verf, eventueel een verdunner en harder. De harder kost je al 100 gulden op een liter:(
Maar ik zou gewoon voor de normale kunststofprimer gaan. Let wel dat je wel een primer neemt die geschikt is voor de lak.
En zoals de anderen al hebben gepost, de kast doodschuren (met waterproof) en ontvetten met thinnner of trichloor.

Verwijderd

Interessant dat overspuiten van de monitor, maar hebben jullie ook nog pics ervan???

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

uit elkaar halen?.. nooit gedaan en ook nooit problemen gehad. gewoon ontvet, afgeplakt en met autolak gespoten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

/me heeft het zo gedaan:
Eerst opendraaien, beeldbuis eruit halen, alles ff in een sopje schoonmaken, goed afspoelen. Daarna met een lap met ammoniak schoonmaken, dat ff in de zon laten drogen. Daarna met gewone spuitverf van de Gamma (ja, ik weet het :)) gespoten, ik moet zeggen dat het resultaat prima is.
Pagina: 1