Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] direct afmelden na aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ineens gaat XP Home mij direct weer afmelden wanneer ik mij aanmeld. Als ik in veilige modus en zonder netwerk opstart kan ik mij wel aanmelden. Hebben meer mensen dit en is er misschien een oplossing?

Verwijderd

Heb je je Windows al geactiveerd?

Verwijderd

Topicstarter
Yep het werkte ook goed voor 3 maanden...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

heb je toevallig met policy's lopen spelen op je machine. Dit riekt erg naar een policy namelijk.

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 19:26
Had precies hetzelfde.

Activeren was niet helemaal goed gegaan. Vantevoren geen melding gehad of niks.

Was : aanzetten, aanloggen=> windows sluit nu af.

Knap irritant.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 03:34 schreef kwtemp het volgende:
Had precies hetzelfde.

Activeren was niet helemaal goed gegaan. Vantevoren geen melding gehad of niks.

Was : aanzetten, aanloggen=> windows sluit nu af.

Knap irritant.
Ok?? EN hoe heb je dit opgelost dan? Misschien dat het hem kan helpen? :?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Op zaterdag 25 mei 2002 03:55 schreef Vinnie81 het volgende:

[..]

Ok?? EN hoe heb je dit opgelost dan? Misschien dat het hem kan helpen? :?
Gokje, hij heeft toch maar een officiële versie gekocht :X

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 16:27

nhanssen

QVL is non-tweakers

Heb hier dat ook eens gehad op een pc van een vriend van mij. Had voor de lol eens ad-aware laten lopen. Nadat ik opnieuw had opgestart omdat het moest volgens ad-aware(om resterende bestanden in gebruik te verwijderen)ging ik me aanmelden op mijn domein. Ging hij automatisch afmelden...

Vreemd geen registry gedaan of activatie probleem(is corporate key)

Pas geleden belt een andere vriend van me op, hetzelfde probleem! hij is noob dus daar zijn niet dingen veranderd.

Wie weet het antwoord? Is het spyware die het veroorzaakt of gaat het hier om een virus die nog niet bekend is?

Spec's PC

Verwijderd

Ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem. Ad-aware is de veroorzaker.

Je kunt het oplossen door te starten met een XP opstart CD. Mij is het niet gelukt met starten via de originele Windows XP CD. Daarna "repareren" en dan wordt er een administrator wachtwoord gevraagd waarvan ik zeker weet dat die er niet op zit. Ik liep dus vast en kwam in eerste instantie niet verder.

Ik heb toen een eigen Windows XP opstart CD gemaakt. Daarna kon ik de C: schijf benaderen. ga naar de map c:\windows\systeem32 en kopieer het bestand userinit.exe naar wsaupdater.exe.

Herstart je computer en daarna werkt het allemaal weer. Jos

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Bovenstaande oplossing helpt inderdaad. Het probleem is dat er door ad-aware een registersleutel wordt aangepast, dit is ook bekend op de de ad-aware site.

De locatie in het register
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Currentversion\Winlogon

De juiste waarde van de sleutel
De sleutel "Userinit" moet de waarde "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," (let op de komma!) hebben als het gaat om Windows XP.

De waarde is aangepast naar vermoedelijk "wsaupdater.exe". Dit programma start o.a. "explorer.exe" niet op (daarom geen start-balk). Wanneer explorer niet geladen wordt loopt het cirkeltje door en wordt het systeem weer afgemeld.

Oplossing
Je kunt "wsaupdater.exe" uit de system32 directory verwijderen en "userinit.exe" kopiëren en hernoemen naar "wsaupdater.exe". Hierdoor start Windows toch het goede programma onder een andere naam. Dit kun je doen met de Recovery Console. (Windows XP CD Booten, na het eerste scherm op "R" drukken, typ "Help" or een lijst met commando's)

Betere oplossing
Een betere oplossing is om met een ander systeem/laptop met Regedit verbinding te maken met het systeem waarop niet kan worden aangemeld. Let op dat je rechten hebt! Maak eventueel een useraccount aan met gelijke username/password als een beheerders account op het 'corrupte' systeem. Wanneer dat gelukt is wandel naar de bovenstaande locatie herstel de sleutelwaarde.

Succes! :)

An assumption is the mother of all fuck-ups

Verwijderd

Ik gebruik ook Windows XP Home (SP1) en heb helaas het zelfde probleem. ;(

De oplossing van DjRp werkt niet op mijn systeem!
Ik loop namelijk tegen het rechten probleem aan, krijg de melding dat ik onvoldoende rechten heb om het register/computerbeheer op afstand te benaderen.

Ik krijg ook het volgende pop-up scherm als ik probeer in te loggen:
Afbeeldingslocatie: http://cojones.nl/img/error.jpg

Als ik op zowel ja/nee klik krijg ik wel de achtergrond van mijn profiel,
maar daarna word ik er gewoon weer uitgegooid.:(

De oplossing via recovery console is uitvoerbaar maar heeft verder geen effect
op de werking van mijn systeem.

Hoe kan ik toch op het systeem komen? om zo het register aan te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 19:57 ]

Pagina: 1