Toon posts:

Netwerkverbinding wordt verbroken!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben een windows 2000 sbs server staan en na enige tijd lijkt het alsof de verbinding met het netwerk even weg is, niets over het netwerk is meer mogelijk na een minuutje werkt alles weer normaal, de netwerkkaart is al vervangen, de switch is al vervangen, kabels zijn doorgemeten. Als ik een ping sessie opzet dan krijg ik op het moment dat de "verbinding verbroken is" timeouts.

Wat zou dit kunnen zijn??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee??

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb hier 'net' hetzelfde probleem. Netwerk valt uit, maar het komt niet meer terug, ik moet rebooten, heb me al suf gezocht. Gaat om pc met win 98 en een pc met NT 4

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een stuk of 10 windows '98 machines en een windows 2000 sbs, netwerk is eventjes weg en binnen een minuut weer terug.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:28 schreef arrows het volgende:
Hallo,

We hebben een windows 2000 sbs server staan en na enige tijd lijkt het alsof de verbinding met het netwerk even weg is, niets over het netwerk is meer mogelijk na een minuutje werkt alles weer normaal, de netwerkkaart is al vervangen, de switch is al vervangen, kabels zijn doorgemeten. Als ik een ping sessie opzet dan krijg ik op het moment dat de "verbinding verbroken is" timeouts.

Wat zou dit kunnen zijn??
Heb je misschien problemen met je DNS server? Kijk anders eens in je eventlog wat er op dat tijdstip gebeurd. Wat je ook zou kunnen doen is je netwerkkaart op half duplex zetten, misschien issie niet 100% compatible met je switch.
Pagina: 1