Ik ben bezig om voor een aantal vrienden een LANparty te organiseren. Waarschijnlijk doen er maximaal 9 mensen mee aan deze LANparty. Traagste systeem dat meedoet is waarschijnlijk een 600 Mhz bak (PIII of Celeron, weet het niet precies) met een redelijke grafische kaart. De snelste systemen zijn 1200 Mhz met 512 Mb geheugen en GeForce 2 MX kaartjes erin.
De games die we waarschijnlijk willen spelen zijn:
Nu vroeg ik me af of een dedicated server nodig is om die games een beetje vlot te laten lopen. We hebben een PII 300 Mhz met een TNT 2 en 128 Mb geheugen tot onze beschikking met windows 98 erop, deze zouden we als dedicated server kunnen gebruiken, maar zal die bak het een beetje trekken?
En hoe zit het met dedicated servers voor de bovengenoemde games? Van UT, Serious Sam en Quake weet ik wel dat je een dedicated server kunt laten draaien, maar kan dit ook met bijv. Colin McRae 2 en Need for Speed? Ik heb daarvoor nog nooit een optie in die games zelf gezien (of ik heb niet goed opgelet
), moet je daarvoor dan een speciaal programmaatje downloaden ofzo? En kan dat gewoon op de website van die game?
Ik hoop dat men mij hierover wat meer duidelijkheid kan verschaffen hier, alvast bedankt voor de reacties.
De games die we waarschijnlijk willen spelen zijn:
- Unreal Tournament
- Serious Sam
- Quake III Team Arena
- Colin McRae Rally 2
- Medal of Honor
- Need for Speed (4 of nieuwer waarschijnlijk, hangt er een beetje vanaf)
Nu vroeg ik me af of een dedicated server nodig is om die games een beetje vlot te laten lopen. We hebben een PII 300 Mhz met een TNT 2 en 128 Mb geheugen tot onze beschikking met windows 98 erop, deze zouden we als dedicated server kunnen gebruiken, maar zal die bak het een beetje trekken?
En hoe zit het met dedicated servers voor de bovengenoemde games? Van UT, Serious Sam en Quake weet ik wel dat je een dedicated server kunt laten draaien, maar kan dit ook met bijv. Colin McRae 2 en Need for Speed? Ik heb daarvoor nog nooit een optie in die games zelf gezien (of ik heb niet goed opgelet
Ik hoop dat men mij hierover wat meer duidelijkheid kan verschaffen hier, alvast bedankt voor de reacties.
The Flying Dutchman