Dedicated game server voor een kleine LANparty

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik ben bezig om voor een aantal vrienden een LANparty te organiseren. Waarschijnlijk doen er maximaal 9 mensen mee aan deze LANparty. Traagste systeem dat meedoet is waarschijnlijk een 600 Mhz bak (PIII of Celeron, weet het niet precies) met een redelijke grafische kaart. De snelste systemen zijn 1200 Mhz met 512 Mb geheugen en GeForce 2 MX kaartjes erin.

De games die we waarschijnlijk willen spelen zijn:
  • Unreal Tournament
  • Serious Sam
  • Quake III Team Arena
  • Colin McRae Rally 2
  • Medal of Honor
  • Need for Speed (4 of nieuwer waarschijnlijk, hangt er een beetje vanaf)
En waarschijnlijk ook nog wat strategie games zoals Red Alert 2 en Total Annihilation ofzo.

Nu vroeg ik me af of een dedicated server nodig is om die games een beetje vlot te laten lopen. We hebben een PII 300 Mhz met een TNT 2 en 128 Mb geheugen tot onze beschikking met windows 98 erop, deze zouden we als dedicated server kunnen gebruiken, maar zal die bak het een beetje trekken?

En hoe zit het met dedicated servers voor de bovengenoemde games? Van UT, Serious Sam en Quake weet ik wel dat je een dedicated server kunt laten draaien, maar kan dit ook met bijv. Colin McRae 2 en Need for Speed? Ik heb daarvoor nog nooit een optie in die games zelf gezien (of ik heb niet goed opgelet :?), moet je daarvoor dan een speciaal programmaatje downloaden ofzo? En kan dat gewoon op de website van die game?

Ik hoop dat men mij hierover wat meer duidelijkheid kan verschaffen hier, alvast bedankt voor de reacties.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2024
van de laatste 2 zijn er bij mij weten geen dedicateds beschikbaar.. en zoveel spellen tegelijk op 1 PII is best veel denkik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Die games hoeven natuurlijk niet tegelijk te draaien. Over het algemeen draait er slechts 1 game tegelijk, misschien 2, maar als je 2 games speelt, dan betekend dat, dat je met ongeveer 4 a 5 man een netwerkspel speelt, daar heb je geen dedicated server voor nodig.

Mijn vraag is dus eigenlijk, heb je voor 9 man een dedicated server nodig, zoja, kan een PII 300 voor bovengenoemde spellen voldoende snelheid leveren om als dedicated server te draaien (waarbij er slechts 1 game tegelijk draait).

En ik zou dus graag weten voor welke van de hierboven genoemde games dedicated server versies/mode beschikbaar is en hoe dat in zijn werk gaat (speciaal programma downloaden, ingame optie?).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 13:50

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik heb op een Celeron 300 +64 Meg RAM UT ook dedicated draaien en dat trekt ie toch redelijk makkelijk, het duurt alleen ff als ie van map wisselt...
Q3 vond ie toch minder leuk om te trekken, maar ja we're talking celeron CPU here :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je kan gewoon de snelste pc laten hosten. Voor een lan boeit dat niet zo, iedereen connect dan toch met een ping van 20ms en dat de host dan 0ms heeft scheelt dus niks. Iig, als je bang bent dat dat juist veel uitmaakt, die 20ms minder (dat zegt dan ook meteen wat over je skills, gehehe :+ ) laat je de slechtste speler hosten, of iig een slechte speler met redelijke bak. Dedicated servers zijn eigenlijk alleen voor als je over internet wil spelen of als je een soort mega toernooi hebt waarbij men geen gezeur wilt hebben.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 16:15 schreef GambitRS het volgende:
Je kan gewoon de snelste pc laten hosten. Voor een lan boeit dat niet zo, iedereen connect dan toch met een ping van 20ms en dat de host dan 0ms heeft scheelt dus niks. Iig, als je bang bent dat dat juist veel uitmaakt, die 20ms minder (dat zegt dan ook meteen wat over je skills, gehehe :+ ) laat je de slechtste speler hosten, of iig een slechte speler met redelijke bak. Dedicated servers zijn eigenlijk alleen voor als je over internet wil spelen of als je een soort mega toernooi hebt waarbij men geen gezeur wilt hebben.
idd, als je over LAN speelt maakt het niet veel uit (of je moet zelf een game-server hebben, die je dan meeneemt naar die LAN, want dan hoef je niet zoveel moeite te doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Dus voor een kleine LANparty (+/- 10 gamers) heb je geen dedicated game server nodig? Één van de pc's waarop gegamed wordt kan dat dan nog gemakkelijk trekken?

Want als dat zo is, dan is dat natuurlijk nog een stuk gemakkelijker. Ik heb zelf geen ervaring met LANnen met meer dan 5 mensen dus daarom dat ik het ook vraag.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

voor 10 man heb je geen dedicated nodig hoor.. gewoon de snelste laten hosten..

Al vaker tijdens een LAN of tijdens kantooruren (pauze :+ ) met een mannetje of tien UT, Q3 of CS gespeeld. Als je die 1200Mhz machine laat hosten moet dit makkelijk gaan...

En die PII 300 kan makkelijk een dedicated server hosten.. geen probleem....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

idd
1200 bakken kunnen prima hosten (heb er zelf 1)
Heb op een lan als es voor 18 man liggen hosten met rtcw.
dat liep nog steeds prima

alleen als je custom maps oid hebt zet die dan wel ff op een andere pc. het kan namelijk wel gaan laggen als de helft de map wil downen en de andere spelen....

en waar je ook rekening mee moet houden
als er net 8 man serious sam aan het uitspelen zijn
en na 2 uur heeft de server geen zin meer, dan moet de rest ook gewoon kappe.......

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ok, thanx voor de tips.

Het moet allemaal niet zo'n probleem vormen dus. Ik heb net gehoord dat we ook nog een Athlon Classic 500 Mhz tot onze beschikking hebben, die trekt het dus gemakkelijk en het zou voor die 1200 Mhz bak ook geen enkel probleem moeten zijn 8-)

The Flying Dutchman

Pagina: 1