[php] absolute path van bestanden

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Is het mogelijk om in php iets te schrijven waarbij ik alleen een bepaalde directory op m'n harde schijf opgeef en dat ik dan van alle bestanden die in deze directory en de subdirectories het absolute path terugkrijg?

En is het dan ook mogelijk om te selecteren op bestanden met een bepaalde extentie?

Of zijn er mischien al programma's die zoiets kunnen?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

noot101:
Is het mogelijk om in php iets te schrijven waarbij ik alleen een bepaalde directory op m'n harde schijf opgeef en dat ik dan van alle bestanden die in deze directory en de subdirectories het absolute path terugkrijg?
Normaal gesproken zou ik dat adhv $DOCUMENT_ROOT doen.
En is het dan ook mogelijk om te selecteren op bestanden met een bepaalde extentie?
Hoe bedoel je?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 20:36

Super_ik

haklust!

ja, dat is mogelijk.
http://www.php.net/manual/nl/ref.filesystem.php
kijk hier maar s :)
aangezien script-requests niet mogen, mag je pas terugkomen zodra je gedetajeerde vragen hebt :P :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• noot101
Op donderdag 23 mei 2002 15:04 schreef drm het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou ik dat adhv $DOCUMENT_ROOT doen.
Dat zal ik eens gaan proberen!
Hoe bedoel je?
Ik bedoel dat dan alleen bestanden worden weergegeven met een bepaalde vooraf opgegeven extentie (bv. *.mp3)

• Dennis
  • Laatst online: 13:45
noot101:
Ik bedoel dat dan alleen bestanden worden weergegeven met een bepaalde vooraf opgegeven extentie (bv. *.mp3)
Kan ja.

• noot101
Op donderdag 23 mei 2002 15:06 schreef Super_ik het volgende:
aangezien script-requests niet mogen, mag je pas terugkomen zodra je gedetajeerde vragen hebt :P :)
Ik wil ook geen compleet script. Ik was alleen benieuwd of zoiets mogelijk zou zijn in php. En of hier functies voor zijn. De rest zal dan vast wel meevallen

• noot101
Ik heb wat geprobeert met dat $DOCUMENT_ROOT, maar die geeft het path vanaf de serverroot. Ik wil eigenlijk het path op m'n harde schijf weten.

Dus: c:\temp\test.mp3

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 20:36

Super_ik

haklust!

probeer s wat met system of exec dan :P

like system('dir.mp3',$lijstje) oid

suc72348972 ermee :D ;)

* Super_ik is te vrolijk :{

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op donderdag 23 mei 2002 15:17 schreef noot101 het volgende:
Ik heb wat geprobeert met dat $DOCUMENT_ROOT, maar die geeft het path vanaf de serverroot. Ik wil eigenlijk het path op m'n harde schijf weten.

Dus: c:\temp\test.mp3
probeer het dan met realpath ( $DOCUMENT_ROOT )

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1