Toon posts:

linux gateway probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux (RedHat7.2) gateway opgezet die er voor zorgt dat mijn windows client (Win2K) ook het internet op kan. Dat werkte een tijdje probleemloos.
Nu heb ik het probleem dat ik op de gateway bak een packet loss heb van 80%!!! Terwijl ik zojuist heb ontdekt dat mijn client nergens last van heeft !?!? Ik vind dit redelijk merkwaardig.. Ik heb adsl en maak gebruik van het packetje van adsl4linux.nl werk redelijk simpel.

Mijn firewall, om te zorgen dat ik op mijn client ook kan internetten, ziet er zo uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

iptables --flush
iptables --table nat --flush
iptables --delete-chain
iptables --table nat --delete-chain

iptables --table nat --append POSTROUTING --out-interface ppp0 -j MASQUERADE
iptables --append FORWARD --in-interface eth1 -j ACCEPT

Verwijderd

Move ==> NOS

Verwijderd

Topicstarter
vanwaar deze verplaatsing??
het toch echt een netwerk prob.. maarja

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:04 schreef unteraarsch het volgende:
vanwaar deze verplaatsing??
het toch echt een netwerk prob.. maarja
Tja... dat wel, maar in NOS word je beter geholpen... :) aangezien dit een "echte" Linux vraag is

Verwijderd

Topicstarter
hum... hij staat er nog steeds...

Verwijderd

kijk eens naar de MTU size
MTU van je LAN is waarschijnlijk 1500 en die van je PPPoE (?) 1492 (uit mijn hoofd)..
moet ie gaan fragmenten enzo.. staat een heel artikel in de CT magazine over van deze maand

suc6

Verwijderd

Topicstarter
moet eerlijk zeggen dat ik je nie echt snap..
Waarom zou een verschillende MTU er voor zorgen dat ik op mijn gateway zelf een packet loss van 80% heb en op mijn client (die VIA de gateway gaat) een packet loss van 0%.

Maar als het wel met die MTU te maken heeft, enig waar ik daar iets over vind. Dat magazine heb ik niet echt bijdehand.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> NOS] :).
Pagina: 1