PC wil niet meer aan na upgrade :(

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Vandaag eindelijk m'n nieuwe cpu + fdd binnen, wil m'n pc niet meer opstarten :'( Het enige wat ie doet is heel ff de fans laten draaien. Hdd doet nix, geen piepjes, er gebeurt gewoon compleet niets :? M'n bios is up to date en zou een Duron 1200 zeker moeten pakken. Wat zal er stuk zij? Mobo, cpu, geheugen, voeding?

Hier m'n config:

AMD Duron 1200
512 mb pc-100 Kingston
ECS k7s5a
Asus V7700 32mb del.
Chieftech Dragon+standaart voeding 340W

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 22:13
Hoor de de fan van je voeding draaien?
ja je voeding is niet kapot, nee je voeding kan kapot zijn
Zet je oude moederboard eens terug en kijkt of daar alles wel werkt.
Zo ja, dan weet je dat het aan je mobo ligt.

Succes ermee

Verwijderd

--> jumpers goed? (power switch e.d.)
--> proc goed?
--> bios reset
--> oude proc even terug om te kijken of dat wel goed gaat

wat voor mobo is het?

• kutkip
Op donderdag 23 mei 2002 14:59 schreef miles het volgende:
Hoor de de fan van je voeding draaien?
ja je voeding is niet kapot, nee je voeding kan kapot zijn
Zet je oude moederboard eens terug en kijkt of daar alles wel werkt.
Zo ja, dan weet je dat het aan je mobo ligt.

Succes ermee
Ik heb geen oud mobo meer :D Ik heb alleen de cpu + fdd verwisselt :P De voedings fan draait ook maar heel kort, net als de cpu-fan. Ik denk nog geen halve seconde.

• kutkip
Op donderdag 23 mei 2002 15:01 schreef _Geus_ het volgende:
--> jumpers goed? (power switch e.d.)
--> proc goed?
--> bios reset
--> oude proc even terug om te kijken of dat wel goed gaat

wat voor mobo is het?
Kan een bios reset wel helpen als je pc geeneens aangaat :?
En het mobo is een ECS k7s5a stond ook in m'n 1e post :P

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:03 schreef kutkip het volgende:

[..]

Kan een bios reset wel helpen als je pc geeneens aangaat :?
En het mobo is een ECS k7s5a stond ook in m'n 1e post :P
iew .. overheen gelezen ;)

bios reset kan zeker wel helpen...gewoon proberen :)
fans gaan wel even draaien toch?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer je duron eens in een ander mobo

• kutkip
Op donderdag 23 mei 2002 15:05 schreef Erik1 het volgende:
Op donderdag 23 mei 2002 15:01 schreef kutkip het volgende:
Ik heb geen oud mobo meer
Toch blijft lezen errug moeilijk 8-)

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:05 schreef Erik1 het volgende:
waarschijnlijk heeft 'tie geen anders mobo liggen maar wel andere proc dus is het makkelijker om de proc te verwisselen :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Probeer idd eerst es je BIOS te resetten, dat kan zeker wel helpen :)

Ik heb een tijdje terug EXACT hetzelfde probleem gehad (ook met een Duron trouwens), en toen was de processor defect. Kijk dus eens of je van een vriend ofzo een andere SocketA processor kan lenen, en dan ff daarmee testen :)

Suc6

Verwijderd

gooi die fdd er eens uit dus zonder.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Hier staat hoe je je CMOS moet resetten ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• kutkip
Op donderdag 23 mei 2002 15:09 schreef RIKZ het volgende:
Hier staat hoe je je CMOS moet resetten ;)
Hahaha :P Maar hij doet ut weer jongens. Eerst ff oude Duron erop -> Toen deed ie het al dus ik dacht cpu is d00d, dus ik was al blij :) (omdat die nieuw was had ik hem natuurlijk om kunnen ruilen en was het niet me eigen schuld :P) Maar toen ik hem er weer op zette, deed ie het weer :) :) :) Heel errug vreemd :D thx guys 8-)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 23 mei 2002 15:17 schreef kutkip het volgende:

[..]

Hahaha :P Maar hij doet ut weer jongens. Eerst ff oude Duron erop -> Toen deed ie het al dus ik dacht cpu is d00d, dus ik was al blij :) (omdat die nieuw was had ik hem natuurlijk om kunnen ruilen en was het niet me eigen schuld :P) Maar toen ik hem er weer op zette, deed ie het weer :) :) :) Heel errug vreemd :D thx guys 8-)
Dan zattie dur nie helemaal goed in ben ik bang :P ;)

• kutkip
:( Na een tijdje is ie weer uit. Heeft tot nu toe helemaal geen beeld gegeven. Het enige wat ie deed was hdd laten opspinnen en de fans bleven wat langer aan. Ik ga nu weer ff checken wat het is en ik ga ff een cmos clear doen :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 23 mei 2002 15:23 schreef kutkip het volgende:
:( Na een tijdje is ie weer uit. Heeft tot nu toe helemaal geen beeld gegeven. Het enige wat ie deed was hdd laten opspinnen en de fans bleven wat langer aan. Ik ga nu weer ff checken wat het is en ik ga ff een cmos clear doen :)
Dan vermoed ik toch dat die nieuwe Duron een beetje brak is :P

• kutkip
Hmm.. Het lijkt alsof me fan steeds harder gaat draaien en dat ie daarnaa in een soort beveiliging schiet. Zeeeer vaag :o

Verwijderd

Ik vermoed dat je voeding niet sterk genoeg/niet helemaal goed meer is. Ik heb dit ook een keer gehad met een net nieuw gebouwde computer voor een neef van mij.
Hij had al problemen met spontane uitval na een aantal seconde, en op een gegeven moment ging hij helemaal niet meer aan. De fans draaiden heel ff 1 tel ofso en daarna niet meer.
Bleek dat de voeding naar de klote was.....

• kutkip
M'n oude Duron doet het iig wel goed :) Ik kom dan gewoon in Windoos enz. Maar met die 1200 gaat het beeldscherm heeel ff aan en dan meteen weer uit :(

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 23 mei 2002 15:47 schreef kutkip het volgende:
M'n oude Duron doet het iig wel goed :)
Het lijkt me ook vrij sterk dat die nieuwe Duron zoveel meer stroom trekt dat je voeding het ff niet meer kan bijbenen. Ik zeg dan toch dat je nieuwe Duron gewoon kapoet is :)

• kutkip
Op donderdag 23 mei 2002 15:48 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Het lijkt me ook vrij sterk dat die nieuwe Duron zoveel meer stroom trekt dat je voeding het ff niet meer kan bijbenen. Ik zeg dan toch dat je nieuwe Duron gewoon kapoet is :)
Je hebt achteraf idd toch gelijk :) Daarom zei je het natuurlijk ook vooraf :o Ik ben nu nog ff een cmos clear aan het doen en als laatste poging ga ik hem naar de laatste officiele bios flashen :) Wat ik zo raar vind is dat een cpu gewoon dood kan zijn zonder dat je ook maar iets mee gedaan hebt :? Maarja ik zal die gasten e-mailen dat ze dat ding effe moeten omruilen ;) (Tenzij ie het natuurlijk nog gaat doen :z)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 23 mei 2002 15:51 schreef kutkip het volgende:

[..]

Je hebt achteraf idd toch gelijk :) Daarom zei je het nattuurlijk ook vooraf :o Ik ben nu nog ff een cmos clear aan het doen en als laatste poging ga ik hem naar de laatste officiele bios flashen :)
Oke, suc6 met clearen en flashen. We horen wel hoe het afgelopen is he :)

• kutkip
Op donderdag 23 mei 2002 15:53 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Oke, suc6 met clearen en flashen. We horen wel hoe het afgelopen is he :)
Ja :)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 15:48 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Lijkt me ook...gewoon ff Duron returnen met het hele verhaal erbij...
Wees blij dat je je oude proc nog hebt, ik ken ook iemand die zijn oude proc verkocht en de volgende dag tot de ontdekking kwam dat de nieuwe een heel klein beetje gaar was...dan zit je dus mooi zonder computer...

• kutkip
Op donderdag 23 mei 2002 15:55 schreef Glacier het volgende:

[..]

Wees blij dat je je oude proc nog hebt, ik ken ook iemand die zijn oude proc verkocht en de volgende dag tot de ontdekking kwam dat de nieuwe een heel klein beetje gaar was...dan zit je dus mooi zonder computer...
:+ En dan mag een echte tweaker natuurlijk niet gebeuren :P (Gelukkig heeft me pa er ook een, anders kon ik dit ook niet posten :o Me eigen pc heeft geen i-net |:()

edit:
nog 7(!) posts en ik heb er 1000 8-) *D

• kutkip
Ik heb inmiddels me Duron opgestuurd en een nieuwe binnen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de cpu :( Maar aan de andere kant moet dat wel omdat m'n duron 700 het wél doet :? Ik heb nu al 3 biossen geprobeert zonder resultaat :{ Is er iemand die een Duron 1200 werkent heeft gekregen met een k7s5a, en zo ja, post hier dan aub je config en bios want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 06 juni 2002 14:00 schreef kutkip het volgende:
Ik heb inmiddels me Duron opgestuurd en een nieuwe binnen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de cpu :( Maar aan de andere kant moet dat wel omdat m'n duron 700 het wél doet :? Ik heb nu al 3 biossen geprobeert zonder resultaat :{ Is er iemand die een Duron 1200 werkent heeft gekregen met een k7s5a, en zo ja, post hier dan aub je config en bios want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ho ff- 2 dingen:

1) heb je voeding uitgesloten :? een Duron 1200 trekt zeker 50% meer wattage dan een Duron 700, dus kan het daar wel degelijk aan liggen.
edit:
bijna het dubbele :o : D700: 28.2W D1200: 54.7W

2) welke revisie K7S5A heb je :? de oudste revisies ondersteunen geen Palomino/Morgan architectuur. Als er XP stickertjes naast de socket zitten, zal dat het niet zijn, zitten die er niet heb je waarschijnlijk de oorzaak te pakken :X

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 14:00 schreef kutkip het volgende:
Ik heb 2 systemen gebouwd met een Duron 1200 en een ECS K7S5A, allebei met 300 watt (codegen) voeding, gaf helemaal geen problemen.

Edit: standaard bios, dacht ergens van oktober 2001, na het in elkaar zetten meteen geflashed naar de laatste bios van dat moment: mei 2002

• kutkip
Op donderdag 06 juni 2002 14:06 schreef dion_b het volgende:

[..]

Ho ff- 2 dingen:

1) heb je voeding uitgesloten :? een Duron 1200 trekt zeker 50% meer wattage dan een Duron 700, dus kan het daar wel degelijk aan liggen.
edit:
bijna het dubbele :o : D700: 28.2W D1200: 54.7W

2) welke revisie K7S5A heb je :? de oudste revisies ondersteunen geen Palomino/Morgan architectuur. Als er XP stickertjes naast de socket zitten, zal dat het niet zijn, zitten die er niet heb je waarschijnlijk de oorzaak te pakken :X
1) Ik heb een 340!Watt voeding van Chieftech en er zit erg weinig in m'n pc. 1 videokaart, 1 hdd, 3fans en verder geen andere pci kaarten dus dat zal het niet zijn. Wel heb ik voor de zekerheid de fans en hdd ff afgekoppelt maar dat mocht niet baten.

2) Rev. 3.1 met XP stikkertjes.

• kutkip
Op donderdag 06 juni 2002 14:10 schreef Juustem het volgende:

[..]

Ik heb 2 systemen gebouwd met een Duron 1200 en een ECS K7S5A, allebei met 300 watt (codegen) voeding, gaf helemaal geen problemen.

Edit: standaard bios, dacht ergens van oktober 2001, na het in elkaar zetten meteen geflashed naar de laatste bios van dat moment: mei 2002
Ok interresant. Weet je ook welke versie van het mobo en bios? En gebruikte je sdr of ddr?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik vermoed dat je de fsb op 133 mhz hebt in plaats van 100

kijk eens in het boekje van je mobo hoe je dat moet veranderen

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die nieuwe duron 1200, heeft die een fsb van 133 of van 100?
Als ie 133 is, dan zit daar je probleem. Dat gaat je pc100 geheugen niet trekken.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• kleefding
duron heeft een fsb van 100, ik heb hier een 1000 10x100

• kutkip
Op donderdag 06 juni 2002 14:16 schreef El_GringO het volgende:
Die nieuwe duron 1200, heeft die een fsb van 133 of van 100?
Als ie 133 is, dan zit daar je probleem. Dat gaat je pc100 geheugen niet trekken.
De Duron heeft een fsb van 100 toch? M'n duron 700 iig wel. Ik weet niet hoe dat met de 'nieuwe' duron zit :? Ik d8 toch echt dat die ook een fsb van 100 hadden.

edit:
Ja dus, net te laat :P

• Joeroenho
  • Niet online
Okee, lamaar dan :)

• kutkip
Damn! waarom heb ik dat nou weer he :( Dit zuigt echt. Ik ga nu ff alle biossen downe (;)) en een voor een flashen :( Éentje moet het toch wel doen :? Anders zit er niets anders meer op dan een nieuw mobo te halen :( Daar gaan al m'n 70Euro spaarcentjes weer :(

• kleefding
haal alles er is af behalve je processor, koeler en speaker

als ie dan niet piept is je mobo of je processor stuk.

het enige wat je dan kan doen is ff testen met een ander mobo en proc

• kutkip
Op donderdag 06 juni 2002 14:31 schreef kleefding het volgende:
haal alles er is af behalve je processor, koeler en speaker

als ie dan niet piept is je mobo of je processor stuk.

het enige wat je dan kan doen is ff testen met een ander mobo en proc
De cpu zou stuk kunnen zijn maar dat lijkt me niet logisch omdat dit al de 2e is met dit probleem. Bij de 1e d8 ik idd dat ie d00d was dus heb ik hem terug gestuurt en nu heb ik dus een nieuwe ontvangen. En de rest is niet stuk want met m'n Duron 700 loopt alles prima. Gewone boot, super stabiel enz.

• Joeroenho
  • Niet online
Had je je bios nou al gereset dan?

• kutkip
Op donderdag 06 juni 2002 14:39 schreef El_GringO het volgende:
Had je je bios nou al gereset dan?
Ja maar dat hielp (natuurlijk :() niet. Zo direct ff nieuwste bios flashen.

En zou het misschien helpen als ik voor of na het flashen nog een cmos clear doe?

• kutkip
Ik heb de bios naar de nieuwste versie ge-update maar nog steeds niets :'( Duron 700 er weer in -> dan doet ie het weer wel :? Ik snap er echt compleet niets meer van :? Hij geeft btw ook geen piepjes. (het speakertje doet ut wel)

Wat zal ik nu doen?
-geld terugvragen
-een nieuw mobo kopen
-wachten totdat ik de oplossing heb :Z

• kutkip
Toch nog wat een nieuwtjes

-> de pc wil niet uit met de uit knop (als de pc bv opstart en je drukt de power knop in voor 4 sec dan gaat ie ook uit) dus lijkt het er meer op dat de voeding het niet trekt. (alhoewel hij sterk genoeg is) Jammer dat ik geen 2e voeding heb :(

-> de led's op het toetsenbord en in de muis gaan niet aan. alleen die van het toetsenbord heel ff aan het begin.

Verwijderd

kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat je voeding het niet trekt;/// qua stroom en spannings eisen zijn durons volledig niet spannend.....

hier loopt de duron op... 1,45 / 1,75 Volt
bij 46 Ampere
al met al zou je dat met de meest standaard voeding moeten kunnnen trekken ..
Ik zou toch nog eens kijken naar je mobo ... mischien is die toch een beetje gaar. ?

• kutkip
Op donderdag 06 juni 2002 18:08 schreef ultratrottel het volgende:
kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat je voeding het niet trekt;/// qua stroom en spannings eisen zijn durons volledig niet spannend.....

hier loopt de duron op... 1,45 / 1,75 Volt
bij 46 Ampere
al met al zou je dat met de meest standaard voeding moeten kunnnen trekken ..
Ik zou toch nog eens kijken naar je mobo ... mischien is die toch een beetje gaar. ?
Dan zou hij toch wel of piepen of m'n duron 700 niet pakken?

Verwijderd

dat zou ik in principe ook zeggen ,,maar hetzelfde geld voor je voeding,, waarom zou die perfect stabiel lopen met een duron 700 en niet met een 1200... de eisen van die 2 procs verschillen niet zoveel ..

het kan natuurlijk altijd dat je een van die ongeluksvogels bent die 2 DOA's krijgt toegestuurd.. maar das ook wel erg apart....
Pagina: 1