Toon posts:

Processor burn-in met 92 Graden....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, mijn procje Athlon 1200/133 Mhz heb ik per ongeluk laten infikken....hehe. Ik was gisteren ff bij de buurvrouw aan het eten omdat ik bezig was met mijn baybus in te bouwen. De computer netjes uit gedaan en de draadjes doorgeknipt van mijn koeler om deze na het eten weer aan te sluiten...

Kom ik na een half uur terug, staat mijn pc aan met een fel blauw foutmeldingsscherm van win2k (Heb al een hekel aan dat soort schermen), en het stinkt goed in de kamer!!!

Ik hoefde niet 2x te raden wat er gebeurt was....k** F**
(Pc was op de een of andere manier uit ziczelf aangesprongen)
Duzz de temp van mijn Ipanel gaf 92 graden aan--> koeler lag immers los! Direct de pc uitgedrukt en :'( ....

Ik dacht dat ik het wel kon shaken, maar mijn Alpha direct aangepluged en blazen met die hap...de temp daalde weer naar 41 graden en geen enkele foutmelding gehad!

Advies --> het is wel een ervaring, maar NIET aan te raden!

Me Luv AMD.... :)

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 10:03
zo beleef je nog eens wat :). je zat net op het randje met je max. temperatuur zo te zien

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar heb je geluk mee. Het is geen goed teken als het stinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 14:50 schreef BrOtHeR het volgende:
zo beleef je nog eens wat :). je zat net op het randje met je max. temperatuur zo te zien
Je had het moeten ruiken....

Volgende keer zal ik de geur proberen te vangen in een plastic zakje!! hehe ;)

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 10:03
Op donderdag 23 mei 2002 14:53 schreef Deimus het volgende:

[..]

Je had het moeten ruiken....

Volgende keer zal ik de geur proberen te vangen in een plastic zakje!! hehe ;)
i'll pass, liever niet :D

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, zou ik er op langere termijn ook iets van merken...instabiliteit ofzo??

Verwijderd

Als hij het doet dan zal je er achteraf wel niks meer van merken, hoef je toch al burnk7 niet meer te draaien *D .
Je hebt wel veeeeel geluk gehad hoor.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

1 vreemd iets alleen...

Hoe de hell springt er een PC spontaan aan?

Had je auto startup aangezet in het BIOS of zo?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

sowwy, druppelpost

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Op donderdag 23 mei 2002 14:48 schreef Deimus het volgende:
hehe. Ik was gisteren ff bij de buurvrouw aan het eten omdat ik bezig was met mijn baybus in te bouwen.

Me Luv AMD.... :)
JaJa een baybus..... BABYBUS DUS :P

enne ME Luv AMD?? Me luv eten bij buuf :)

sorry moest ff kwijt :D

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:52 schreef WarMaster het volgende:
1 vreemd iets alleen...

Hoe de hell springt er een PC spontaan aan?

Had je auto startup aangezet in het BIOS of zo?
Power on on AC loss :)

Kortom, er zal een dipje in de spanning zijn geweest, of het
viel ff helemaal weg. Stroom kwam terug, -BLIEP-

FIKKUHHHHH >:)

Heeft het ook voordelen? Je processor "inbranden"?

U luv AMD? I luv Intel, omdat ze zichzelf downclocken! Een
Intel zal daarom ook niet doorfikken (thank god, ze zijn ook
vies veel duurder, maar goed ;))

Verwijderd

hmmms heb ik ook een keer gehad, met een duron 600.
draadjes van fan doorgeknipt, op 5v aangesloten en draaien. Alles ging goed, de koeler hoorde je helemaal niet meer.

Even later begint het te stinken-->draadje van fan los!! proc was 78c... :{ gelijk pc uit, stekker nu wel goed vast en ook gewoon weer draaien :)

pff je schrikt wel behoorlijk.... :)

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

kaan ook zijn dat je in een vlaag van verstandsverbijstering Shut down windows las ipv. restart windows :)

Blaat...

Verwijderd

Heb ik ook gehad, cooler viel uit kosttte me zo'n tie seconden tot ik merkte dt hij crashte en er gen geluid meer uit mijn pc kwam. Snel kabel eruit. Geen tijd om na e kijken hoe heet hij was,duurde wel een paar uur tot d stank weg was, eht gesmolten plastic, maar mijn md 900Mhz (tb) doet he nog steeds, tot ik hem ga vervangen. 8-)

Verwijderd

De maximale temp van een TB 1000 Mhz is 90 graden, die van 1100 en hoger is 95 graden, voordat hij écht kapot is. Dus je hebt heel veel geluk gehad, inderdaad.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een tijdje geleden had ik ff een K6 systeem tijdelijk in elkaar geflanst als fileserver, mijn oude mishandelde socket 7 plank erin (klein plastic uitsteeksel van de socket er af enz..) Dus had ik die koeler maar ff vastgetaped met dubbelzijdige tape, de kast lag toch plat. Dus een paar uurtjes later de kast rechtop gezet want die lag in de weg en er niet bij nagedacht dat dat ding vastgeplakt zat. Zit ik weer een tijdje achter me eigen comp. houd de muziek ineens op (mp3s op K6) dus ik zag de bui al hangen, ik ren naar boven en ja hoor, koeler er af gedondert en scherm zwart. Snel PC uitgedaan, proc deed het nog. (stonk overigens niet)

Verwijderd

Ik heb ooit eens een TB 1400 opgefikt doordat de cooler eraf kwam, had mijn pc ineengezet, en er een P3 cooler opgezet (als voorlopig tot ik mijn dragon orb binnenkreeg), je weet wel, met zo van die plastic klemmetjes. Toen kon ik het niet laten ff Q3 te testen, en ineens hoorde ik een krak, 1 van de plastic klemmen was losgeschoten en mijn cooler hing daar los aan mijn cpu. meteen stinken natuurlijk, maar er was uiterlijk gelukkig niets aan de cpu te zien.
Heb daarmee wel mooi een nieuwe gekregen :)

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Wat ook de veroorzaker van de brand lucht kon zijn is....soms zit er een stikkertje op de onder kant van de cpu....en deze wil dan gaan smeulen en dat ruik je dan erg goed......is erg schrikbarend,ik weet dat.... :+

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Processor die zo ingeburned is kan zo zijn dat er helemaal niks aan de hand mee is maar meestal gaan ze toch minder stabiel draaien en zijn ze wat eerder kapot.
Volgende keer als je gaat kloten met je pc stekker eruit.
En was het eten lekker bij buuf? :Y)

Verwijderd

mijn enige stink CPU werd veel heter. de voeding van mijn (toen heel brute) 386 SX 16 (met een hele mb ram zeg heeh!) had een floppe voeding. toen die kortsloto zette hij ongezouten 220 op het moederbord.

snif snif... snif?

toen ik de stekker lostrok hield hij op met knetteren... het hele bord zwart, chip gesmolten, 8bit isa kaartje vastgesoldeerd :)

vroeger, toen wisten we nog hoe we pcs stuk moesten maken :)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
kep dit zelf ook gehad
alleen 101graden....

ik had net een nieuwe pc, een tb800.. heel trots..
coolermaster cooler met veel moeite erop gekregen...even later 3dmark2001aan.. lopen..

en stabiliteit testen, had toen nog een 230W voeding voor me complete systeem, ik kom thuis. Een zwart scherm.. ik zo owja.. (het rook al naar verbrand stof op me kamer) ff de temp checken
ik reboot..
BAM 101 graden
ik heel snel de stekker eruit, wat bleek, cooler draaide nauwelijks, toen meteen 300 w voeding gehaalt.
aangesloten
tbird werd perfect, en stressed he... is die maar 42graden..

maybe is het toch geen fabel inbranden ;)

PVoutput

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47
Tijdje terug was ik wat aan het rommelen in mn pc (moest een hd van mn werk aansluiten) en op de een of andere manier was er een draadje uit een zelf in elkaar gezette molex losgekomen. Daardoor had de fan van mn koeler geen stroom meer. Tijdje linux draaiende, bzip2 lekker aan het compressen en opeens klapt linux er uit met een stackdump en een kernel panic... ik huh :? naja ok dan he... maar ja pc wilde ook niet rebooten... ik ik kijken in mn pc, aanzetten hmm die ledjes blijven rood (msi k7t turbo diag leds) ... he fuck man! mn fan doet ut niet!
5 Minuten laten afkoelen en toen wilde ie weer booten, maar gaf de mobo sensor in het bios nogsteeds iets van 90° aan... oops :) Verder doet mn pc het nog prima, maar dat was toch wel ff schrikken.
't Begon trouwens ook al aardig te stinken in de omgeving van mn kast :)
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat ik in het bios heb ingestelt dat de pc uit moet gaan als de temp boven de 70° komt of zou dit alleen met ACPI werken?? hmm misschien eens even uit gaan zoeken..

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

ik denk dat als je nu 220volt op een moederboard zet hij ook wel doorbrand hoor! >:) >:) >:) >:) >:)

wisdom is rarely common

Verwijderd

OK. Goed dan. Laat ik dan maar zo'n Tt turbine hebben. Dan praat ik maar niet met als de PC aanstaat. Maar zodra mijn cooling zonder stroom komt te staan kan de hele buurt weer gelukkig ademhalen, wat een rust. Moraal van dit verhaal: hoe meer herrie, hoe minder kans op een stilstaande fan!! :-) No Pabst for me!
Pagina: 1