Toon posts:

[js(?)] Hoe selectbox 'custom' uit te klappen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een selectbox uit kunnen klappen doormiddel van een knop (of iets anders) welke niet bij de selectbox hoort. Dus: hoe klap ik een selectbox uit zonder op dat kleine knopje van de selectbox te klikken?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

kan volgens mij niet.
En als het kan dan zul je met iets als selection.createRange() aan de gang moeten.

de grotere, en dat zijn het al gauw, DHTML-guru's kunnen daar denk meer over vertellen. :)

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Da kennie.. kzou ook nie weten wat je ermee zou moeten :?

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Het is handig als je bijv. door op een andere knop te drukken de selectbox wil laten uitklappen. Een goede reden is dat je niet tevreden bent met de normale knop oid..

Maar hoe dan ook: heeft een selectbox-object geen method of property oid waarmee je 'm kan laten uitklappen?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet. Het uitklappen wordt namelijk 'door het OS gedaan', niet door de browser.

Probeer dit maar eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<form>
<select id="blaat" onclick="alert('clicked!');">
    <option>Optie 1</option>
    <option>Optie 2</option>
    <option>Optie 3</option>
</select>
<input type="button" value="click" onclick="document.getElementById('blaat').click();">
</form>

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 23 mei 2002 14:56 schreef Burat het volgende:
Het is handig als je bijv. door op een andere knop te drukken de selectbox wil laten uitklappen. Een goede reden is dat je niet tevreden bent met de normale knop oid..

Maar hoe dan ook: heeft een selectbox-object geen method of property oid waarmee je 'm kan laten uitklappen?
Vind je dat handig?

Als je hem wilt customizen maak dan een dhtml dropdown.. kun je ermee doen wat je wilt. Wil je gewoon een formulier en geen gezeik (en de gebruiker dus niet lastigvallen met JOUW vormgevingswensen) gebruik dan de normale select.

Verwijderd

Dit simuleert het een beetje. Veel meer dan dit zal het niet worden ben ik bang. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<form>
<input type="button" value="open" onclick="document.getElementById('blaat').size=document.getElementById('blaat').options.length;">
<input type="button" value="close" onclick="document.getElementById('blaat').size=1;">
<br><br>
<select id="blaat">
    <option>Optie 1</option>
    <option>Optie 2</option>
    <option>Optie 3</option>
</select>
</form>

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 15:10 schreef Blues het volgende:
Dit simuleert het een beetje. Veel meer dan dit zal het niet worden ben ik bang. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<form>
<input type="button" value="open" onclick="document.getElementById('blaat').size=document.getElementById('blaat').options.length;">
<input type="button" value="close" onclick="document.getElementById('blaat').size=1;">
<br><br>
<select id="blaat">
    <option>Optie 1</option>
    <option>Optie 2</option>
    <option>Optie 3</option>
</select>
</form>
hehe, is idd wel een crea oplossing, maar (uiteraard) niet wat ik zoek. Ik zal zometeen NOG beter zoeken naar exotische methods van de selectbox ;)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

En ik kan me nog steeds niet voorstellen waarom je dat toe zou willen passen ...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Om een custom knopje te maken, ik heb nu een comboBox; waarbij dus invullen en selecteren mogelijk is, en hoopte dat ik die wat meer in de layout van de pagina kon passen, dus door een custom knopje.
Het hoeft alleen maar te werken in een IE browser, maar ik ben bang dat dat ook niet gaat lukken...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 23 mei 2002 16:13 schreef Takkie het volgende:
Om een custom knopje te maken, ik heb nu een comboBox; waarbij dus invullen en selecteren mogelijk is, en hoopte dat ik die wat meer in de layout van de pagina kon passen, dus door een custom knopje.
Het hoeft alleen maar te werken in een IE browser, maar ik ben bang dat dat ook niet gaat lukken...
Als het dan toch IE moet en alles custom, waarom bouw je dan niet een DHTML-controltje in elkaar? Kun je EXACT maken wat je wilt..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 16:23 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Als het dan toch IE moet en alles custom, waarom bouw je dan niet een DHTML-controltje in elkaar? Kun je EXACT maken wat je wilt..
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, leek me alleen lastiger (comboboxje zat zo in elkaar, was een stukje van een koekje :P)
Pagina: 1