Toon posts:

Duron 650 of Athlon 650?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT-ers..

Eerlijk gezegde zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb al heel wat site's gelezen, maar nog steeds word ik gek. Wat ik wil: DiVX-en kijken. Daarvoor heb ik nu een AMD-K6-2-350@400. Dan stottert de film af en toe. Is dus nix. Pas een review gelezen en daarin stond dat de Duron zelfs nog beter presteerd dan de PIII-400. Mooi. Athlon of Duron werd mij dus niet helemaal duidelijk. Ja, de athlon heeft meer L1-cache. Mooi.

Dan zou ik dus denken: aangezien een athlon 650 en een Duron 650 ongeveer gelijk geprijst zijn (>300,-) neem ik de Athlon. Klopt dit?

En als ik wil overklokken (en dat wil ik..) welke proc dan? Jullie posten allemaal over 600@800 of zelfs 900. Gaaf. Maar welk mobo dan? De asus en de abit 7-serie zijn allemaal erg gaaf, maar ook 400! En dan dat gelazer over solderen: ik weet inmiddels niet meer welk bord je wel en welk niet gesoldeerd moet worden.

In short: doe mij aub een tip voor mobo en proc (Athlon of Duron).

Dit zou ik heel erg waarderen mensen...

da-Lynx

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:15
De naam Athlon is dubbelzinnig.

Je bedoelt de Athlon Classic (Slot A).
Want de Thunderbird (Socket A) is niet verkrijgbaar in 650 MHz en is tevens duurder dan de Duron.

Mijn voorstel: Neem dan de Duron, want de Athlon Classic (met Slot A, dus) gaat eruit. Mobo's voor deze proc worden niet meer gemaakt en staan op de lijst van uitsterven.
Niet doen dus.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

de klassieke athlon presteert over het algemeen 5% beter dan de duron (ik neem aan dat je gewoon de klassieke athlon bedoelt, want de prijsklasse en de 650 heb je niet in thunderbird)

als ik jou was zou ik de duron600 nemen, want in feite hebben alle durons dezelfde core. en een asus a7v off course.

bij de athlon moet je nagaan welke week enzo je wilt hebben (of veel geluk) om te weten welke core je krijgt, dus bij de duron is de kans op een 900 veel en veel groter dan bij een athlon.

dus bij een athlon hangt het sterk vanaf wat voor core je hebt enzo dat weet je alleen als je het kastje wegsloopt en een beetje op internet zoekt naar de juiste weken enzo

bij de duron heb je al dat gerotzooi niet, gewoon 4 streepjes, en hupsakee op 900

ik snap bij de weg niet waarom je een 650 ipv 600 wilt, het is dezelfde core alleen is de 650 waarschijnlijk iets betere kwaliteit ofzo,
maar ik heb mijn 600 ook op 900 dus

Verwijderd

Neem een duron. Die zijn goedkoop en je kunt ze geweldig overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een Asus a7v dus. emt Duron 600. OK, is duidelijk. Nu nog even 600,- ...