IP adres achterhalen achter een Proxy server

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18822

Topicstarter
Ik heb lopen zoeken en vragen, maar ik heb geen idee meer waar ik verder moet zoeken.

Hier heb ik een MS Proxy 2.0 server staan die toegang tot internet moet bieden met de rest van het interne netwerk.
Ook verzorgt dit ding de webserver redirection, Dus webpublishing staat aan, maar de server die dit afhandeld is een andere server.

Nu is het zo dat hier graag gezien wordt dat er op de WEBserver het IP-adres (van een web bezoeker) van alle inkomende http vragen bekeken kan worden.
Het punt is alleen, dat het ip adres van de PROXYserver vermeldt wordt in de log files. (natuurlijk staat het goeie IP adres wel in de proxy-log, maar dat voldoet niet)

Heeft iemand een idee hoe toch de juiste client IPs naar de webserver te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49429

Het schoot me zo te binnen... Heb dit nog nooit gedaan, maar mischien kan je er iets mee:

Stel in je proxy settings in dat er niet naar een bestand word gelogd maar naar een database (kan je gewoon bij de logging opties instellen). Zorg dat deze database vanaf de andere server benaderbaar is, of repliceer deze. Vervolgens zou je een web/intranet pagina kunnen schrijven die data ophoest uit die log database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:27
Ik wil hem toch ff kicken, ik zit nl met het zelfde probleem....

ook een ms proxy met een webserver redirection (naar mijn weten werkt dit anders dan alleen dom weg poort 80 door mappen)
als ik dan met php het ip adres v/d (externe)bezoeker wil uitlezen krijg ik alleen het ip adres v/d proxy server.... maar ik wil natuurlijk het ip adres van de (externe) bezoeker uitlezen

[ Voor 11% gewijzigd door Evos op 31-08-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58323

dat is het nadeel van een proxy server .. die routeert alles met zijn eigen ipadres.. als je dit niet wilt kan je beter een NAT router gebruiken. (Network Address Translation).

Op deze manier kan het weer wel :)

ja kan hier 2 dingen voor doen.. je kan een goedkoop routertje kopen, of je koopt een stukje NAT routing software..

verder is er ben ik bang geen oplossing voor dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51022

Staat het niet in de logging? Bij ISA (de opvolger van MSProxy) kan je dit hieruit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Tis dan wel PHP maar dit moet werken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7