[auto hi-fi]versterker(s)???

Pagina: 1
Acties:

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
ik heb goedkoop een 12" Rockford woofer kunnen kopen,

nu heb ik nog helemaal geen versterker in mijn auto.
kan ik nu alleen een versterker kopen voor die woofer of gaat dat absoluut niet klinken?
ik ben nl. bang dat de bass dan wel erg gaat overheersen.
alle advies is welkom!

ik wil nl. niet al te veel geld meer uitgevenaan mijn audio.

oja dit heb ik er nu inhangen:

headunit: Kenwood KDC-MP6090r
speakers voor: Boston FX-4 4"
speakers achter: Boston RX-97 6x9"

¯\_(ツ)_/¯

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 20:54

Tijntje

Hello?!

Die kans is redelijk groot ik ken die Kenwood niet dus ik weet niet in hoevere je de bass en dergelijke kunt instellen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
das die mp3 uitvoering :)
je kunt de bass van de unit zelf in 8 stappen instellen en de versterkers ook apart (zitten 2 uitgangen op)

¯\_(ツ)_/¯

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Op donderdag 23 mei 2002 14:17 schreef beschuitfluiter het volgende:
das die mp3 uitvoering :)
je kunt de bass van de unit zelf in 8 stappen instellen en de versterkers ook apart (zitten 2 uitgangen op)
Hoezo 2 uitgang op de versterker. Die had je toch nog geen of bedoel je de pre-out op de radio

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
ik bedoel dat op de headunit 2 uitgangen voor versterkers zitten...

¯\_(ツ)_/¯

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik kan er zo weinig zinnigs over zeggen. Die radio van jouw kan ik niet vinden op de site van kenwood. Ik zelf vind het nooit mooi klinken om alleen een woofer er in te zetten zonder dat de speakers van een versterker zijn voorzien.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
maarja, een 2-kanaals versterk op zich is wel te betalen, maar om er nu ook nog een 4-kanaals bij te kopen; dat wordt wel errug prijzig...

dit: http://www.kenwood-europe.com/download/manuals/car/KDC-MP6090R.pdf is trouwes de handleiding in pdf-formaat

¯\_(ツ)_/¯

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op donderdag 23 mei 2002 14:13 schreef beschuitfluiter het volgende:
ik heb goedkoop een 12" Rockford woofer kunnen kopen,

nu heb ik nog helemaal geen versterker in mijn auto.
kan ik nu alleen een versterker kopen voor die woofer of gaat dat absoluut niet klinken?
alle advies is welkom!

ik wil nl. niet al te veel geld meer uitgevenaan mijn audio.

oja dit heb ik er nu inhangen:

headunit: Kenwood KDC-MP6090r
speakers voor: Boston FX-4 4"
speakers achter: Boston RX-97 6x9"
2 opties:

- Verkoop de woofer aan mij :7
- Koop een versterker

Volg je de 2e optie niet op dan is het bass plezier van korte duur....

Hoe wou je de sub aansturen? Met 13 watt RMS vermogen uit de headunit? En trouwens je hebt geen aansluitingen over dus dat is ook al knap!

Is het een dubbel spoel RF ? Zoja: 2kanaals nemen, 2 ohm bridged aansluiten! Anders heb je weinig keus en moet je wel 4 ohm bridged aansluiten....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
dat ik een versterker moet kopen snap ik...
maar het gaat mij om of het klinkt als ik alleen de woofer versterk zonder de 4 speakers te versterken...

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zolang je het allemaal niet te hard zet, moet dat wel goedkomen. Kwestie van volume goed afregelen en niet teveel van je andere speakers verwachten.

Verwijderd

Je moet zo wie zo een versterker kopen voor je sub. Als je deze op je HU aansluit gaat dit gegarandeerd verkeerd. Ik weet niet wat je budget is, maar je zei dat het niet al te veel is ( €200? ).

Hoeveel RMS max. is je sub? Ik denk zelf zo rond de 150 a 200watt RMS.

Als de bas gaat overheersen is het gewoon een kwestie van afstellen van de gain en de rest van de instellingen.

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=autodiversen&u=stereo&ID=12490&av=&fv=&fo=&rv=15&pv=&zoek=rockford&oudei=0&ref=&style=

Leuke versterker voor het geld. Kan je sub wel aansturen.

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=autodiversen&u=stereo&ID=5973&av=&fv=&fo=&rv=15&pv=&zoek=mtx&oudei=0&ref=&style=

Ook een leuke versterker, levert gebrugd rond de 160watt denk ik zo.

Mocht je per se een nieuwe willen kopen dan red je het niet met €200. Post zo wie zo je budget nog even hier misschien kunnen we je dan nog aanbevelingen doen.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

wat voor een rockford woofer is het?? rockford is wel leuk maar veel woofers hebben echt een bak vermopgen noig om stevig te bewegen.

ik zou ff goed nadenken of je later mischien toch niet je voorspeakers ook op een versterker wilt, half jaartje wachten mischien ,die woofer blijft wel goed

dat gezegd ,ik heb een tijdje ook een subje gehad zonder mijn gewone speakers extra te versterken en dat ging goed, zolang je de boel maar normaal afstemt en je je woofer niet helemaal uit verhouding laat spelen.. gaan je gewone speakers niet hard genoeg om het bij te houden ? , gewoon je woofer wat zachter laten spelen. Gaat prima alleen jammer als jeje wooferen niet maximaal kan benutten

Verwijderd

ik heb nu net een mtx versterker gekocht bij www.rondevries.nl wel een 4 kanaals 50 watt rms maar deze hebben ze daar ook in 2 kanaals veel goedkoper het is namenlijk zo ze hebben daar nu aanbieding week omdat ze een dikke aktie houden dus echt super goedkoop en heel goed spul.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
ik heb de woofer op zich nog niet gezien, maar ik kon hem 2ehands kopen van een kameraad van me...

maar ik wil voor de versterker voor de woofer max 200 euro uitgeven... is dat genoeg voor een 2 kanaals versterkertje?

voor mij hoeft het allemaal niet hard, maar mooi en vol...
ik heb met mijn huidige setup al een vrij mooi geluid, maar ik mis het laag.
als ik mijn installatie gewoon relaxed aanzet, mis ik dat diepe...
en dat hoeft echt niet zo sjappie-achtige stoemp te zijn.

maar nogmaals, als door het kopen van een versterker alleen voor de woofer de rest van mijn midden/hoog wegvalt, dan moet ik nog eens goed nadenken wat ik allemaal nog aan moet schaffen

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ojee ik heb mijn mtx 4 kanaals voor 300 euro dan heb je echt GOED spul die andere van mtx 2 kanaals is nog goedkoper ook dus niet getreurd ik zou echt voor mtx gaan als ik jou was en zeker bij ron de vries die mtx die ik heb was eerst 2200 gulden en nu dus bij hem voor 700 piek

dus die 2 kanaals zal nu iets zijn van een 160 a 180 euro

Verwijderd

Zie mijn 2 Marktplaats items hier een post boven.

Beter spul kun je niet krijgen voor het geld denk ik zo. In ieder geval niet nieuw ;)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
tja, 2e hands van onbekenden ben ik niet zo kapot van...

en die MTX bij ron de vries (2x75W) kost 225 euro...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Tja die versterkers zijn van al van een oude lijn, zijn al een tijdje uit de roelatie. De nieuwe serie van MTX kost nieuw €270, dit is het instapmodel met 2x 30watt aan 4ohm. Niet dat die oude serie veel minder is ofzo.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ron de Vries, daar kwamen mijn eerste spulletjes vandaan ;)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
ik zal eerst een navraag doen wat die woofer precies lekker vind aan vermogen...

ik geloof dat ie 200W RMS 400W max trekt...

¯\_(ツ)_/¯

• Jivecar
Op vrijdag 24 mei 2002 13:46 schreef beschuitfluiter het volgende:
ik zal eerst een navraag doen wat die woofer precies lekker vind aan vermogen...

ik geloof dat ie 200W RMS 400W max trekt...
Klinkt als de Punch of XLC... ik heb een tijdje de XLC gedraaid; klonk goed en draaide redelijk op de db-drag.

Qua versterker, iets sterks is niet echt nodig (die MTX met 2x75 watt klinkt prima, MTX is erg goed en levert meer dan die 2x75watt). De XLC (en ook Punch) is maar de instap RF (let op dat je 2de hands niet teveel betaal, dit spul is nieuw ook niet duur).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 14:13 schreef beschuitfluiter het volgende:
Is het misschien een idee om een versterker te kopen met wat afregelpunten? Dan kan je m waarschijnlijk gewoon bijdraaien.

• Jivecar
Op vrijdag 24 mei 2002 22:42 schreef nl-firebug het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om een versterker te kopen met wat afregelpunten? Dan kan je m waarschijnlijk gewoon bijdraaien.
De betere headunits regelen de kantelfrequenties voor de rca outputs! Maar mocht dat niet het geval zijn dan is dat (voor iedere versterker waarop een subwoofer wordt aangesloten) zeker aan te raden. Alleen al omdat de subwoofer anders bv 500hz meespeelt, dit lijkt mij nooit de bedoeling!

Dmv de gevoeligheid kun je de versterker altijd terugdraaien, overheersen doet een subwoofer alleen als JIJ dat wil....

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
ik heb nu een versterkertje gekocht; een lanzar vibe 420.
4-kanaals 600W

that oughta do it :)

d'r staat punch XLC op
inclusief rockford kistje

kosten totaal: 250 euro... is dat een goede deal?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ik zie hier allemaal mensen die er verstand van hebben..... LOL!! |:(

koop een caliber competition type 460!! dit is een vier kanaals versterker, sluit op 1 kanaal je sub aan en op de andere twee je boston's..... klaaar!

clap clap clap

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
kan iemand mij vertellen of de prijs een beetje redelijk is?

ik heb nog niets betaald dusss...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 18:48 schreef beschuitfluiter het volgende:
kan iemand mij vertellen of de prijs een beetje redelijk is?

ik heb nog niets betaald dusss...
Is het die Woofer + kist + amp?

Zo ja, dan is het een redelijke prijs.

Als het zonder amp is, is ie te duur ;)

• Jivecar
Op zaterdag 25 mei 2002 18:12 schreef beschuitfluiter het volgende:
ik heb nu een versterkertje gekocht; een lanzar vibe 420.
4-kanaals 600W

that oughta do it :)

d'r staat punch XLC op
inclusief rockford kistje

kosten totaal: 250 euro... is dat een goede deal?
Ik heb vorig jaar een nieuwe XLC sub gekocht (ex behuizing, nieuw in doos) voor 170 euro. Dit was ook een 12" XLC.

Inclusief behuizing en versterker is 250 euro dus niet te duur. Is het puur de behuizing + sub dan is 250 wel aan de hoge kant; voor dit bedrag kun je immers een nieuwe XLC 12" + behuizing kopen (en dan mag de behuizing nog 80 euro kosten!!).

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

300 gulden voor een nieuwe 10 inch punch xlc..vorrig jaar zomer gekocht,dus als het zonder versterker is is het redelijk duur

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
250 euro voor de 12" punch XLC sub + 4x150W lanzar versterker is het dus... wel netjes dus

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1