voltage error agp slot +geforce

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Het zoeken maakt mij niet veel wijzer, en ik wist ook niet of het nou hier of in VB moest maar het lijkt me meer een mobo kwestie.

Het geval is soms bij het booten en altijd bij het herstarten een voltage error krijg uit de bios blijkt dat 3.3 op 2.8 volt draait???

Bij nader onderzoek (alles eruit) en alleen een geforce erin blijf ik dit probleem houden met tnt2 agp overigens nergens last van. Met een PCI kaart heb ik ook geen problemen als ik pci + agp erin steek en PCI als primary werkt het ook goed?

Dit alles op een P2L97-DS (lx chipset)
Op een abit lx chipset werkt alles ok.

Wat ook raar is dat alles stabiel is met 1 proc(ondanks de voltage error) maar met 2 procs krijg ik problemen.

Daarnaast is het slot naast de agp slot wel kapot maar dat heeft verder nooit voor problemen gezorgt.

Tijdens het zoeken bleek wel dat sommige asus borden problemen hadden met agp 2x etc? Heeft dat hiermee te maken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke powersupply heb je? Misschien dat ie beetje brak begint te worden. Een GeForce trekt nogal wat stroom, neem minstens een 300W kwaliteitsmerk voeding (Enermax enzo) :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik gebruik een 300W AMD certified voeding dus dat lijkt me wel ok.

Verder op een bord met alleen een agp kaart en voor de rest niks aangesloten mag stroom toch niet het probleem geven, zeker niet met een afwijking van 0.5 volt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je powersupply lijkt me wel dik in orde, dan rest alleen nog je moederbord. Het is een LX plankje zie ik, van ver voor de GeForce2 tijd. Het zou best ook kunnen dat de voltage regulatoren en/of condensatoren van het plankje niet op zo'n GeForce zijn berekend..

Overigens heeft het weinig zin om een GeForce2 op zo'n systeem te draaien, want hier is je mobo+CPU duidelijk de bottleneck. Het wordt er niet bijster sneller van op in vergelijking met de TNT2.. Ik zou dus de TNT2 erop laten en de GeForce2 bewaren tot je een nieuwe mobo+CPU hebt :)