Toon posts:

internet sharing doet ut, maar mijn SB niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk internet sharing aan de praat met SyGate. Blijkt dat er een bug in IE5.0 zit. Pas met SP1 kan je internetten (als je iedereen en alles kan pingen tenminste, en Internet options niet via proxy laat lopen).

Maar, nu doet mijn souncblaster het opeens niet meer? Heb niet opgemerkt of hij het sinds het aansluiten van de tweede netwerk kaart niet meer doet. Maar netwerk kaart eruit gehaald en hij wordt nog steeds niet herkend! Hoe kan dat nou? Moet ik nou weer helemaal de drivers van de netwerk kaart weggooien? Opnieuw installeren van SB werkt niet, moet blijkbaar via hardware detectie.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Je sb "doet het niet meer".. Dus? Wat bedoel je? Kaart wordt helemaal niet herkend? Drivers missing? Alleen geen geluid, maar kaart wel herkend? IRQ-conflict met 2e nic?
Heb je win98se of win2k?

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Je netwerk en internet deling doet het goed en dan doet je SB het in ene niet meer.
Daar lijkt niet echt een causaal verband te zitten.
-"Ik doe de voordeur open in Amsterdam en de straatverlichting in Lutjebroek gaat aan"-
Probeer altijd eerst of alle aanwezige hardware goed functioneerd voor je met software gaat klooien! Mocht je dan wat moeten wissen of opnieuw installeren dan ben je niet alles kwijt.
Werkte de SB eerst wel goed ... en toen netwerkkaart erin enz ... en daarba deed hij het niet goed dan lijkt er idd een irq-conflict te zijn (busmastering) hoewel irq-conflicten sinds WIN98/WIN2K door irq-sharing bijna niet meer voorkomen.
Wissel de kaarten eens om in de pci sloten, dat wil wel eens helpen. (staat je bios op PnP-OS??)

Verwijderd

Topicstarter
ok, beetje met kaarten geschuift, netwerk en sb drivers opnieuw geinstalleerd. werkt weer. Maaruh, file sharing lukt nog niet. Lees even verder op het forum.