Toon posts:

AMD 2100+ = 1500+????

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een net nieuwe comp.
Een MSI K7T266 PRO 2-RU Moederbord met een AMD 2100+ die als de comp start slechts 1.333 GHZ aangeeft terwijl dit naar mijn idee 1.733 GHZ moet zijn. Het Os (XP PROF) geeft aan XP 1500+ (????) Inmiddels een update van de BIOS gedaan zonder resultaat. Help ikkkeee weet het niet meer....
Mijn vraag is : A) Komt dit vaker voor en zo niet hoe kan ik het systeem testen en weten op welke GHZ de pro loopt?
B) Als het blijkt dat er een verkeerde pro inzit komt dit vaker voor ?

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

kijk eens in de bios hoe je FSB staat !!
waarschijnlijk 100/133

moet zijn 133/133 .. of hoger natuurlijk..

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Staat je moederbord wel op 133Mhz fsb ingesteld?
Anders krijg je namelijk 13x100=1300(~1500+) ipv 13x133=1733 (=2100+)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Check even je bios, misschien staat je front side bus verkeerd ingesteld.

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
idd ik zou ff kijken of je fsb wel goed staat...en op core van proc staat echt wat voor 1 het is.......

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een nieuw mobo koopt en je start voor de eerste keer op staat de FSB altijd op 100. Dit is gewoon een default instelling. Bij mij stond er de eerste keer ook iets van Athlon 1100MHz oid. je kunt hem het beste op 133/133 zetten als je 266MHz DDR geheugen hebt en op 133/166 als je 333MHz DDR Geheugen hebt (je kunt ook 166/166 proberen maar dan ben je je cpu zwaar aan het overclocken of je moet je multiplier omlaag gooien) :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

[hint]

Bios update !!!! |:(

[/hint]

Turn it off and on again.

Verwijderd

RTFM!

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:12
Op donderdag 23 mei 2002 15:03 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[hint]

[/hint]
[hint]

Lees de draad voordat je blaat... :{

[/hint]

This message was sent from a galaxy far, far away.

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op donderdag 23 mei 2002 15:03 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[hint]

[/hint]
|:( |:( |:( |:( Lees de draad voordat je blaat |:( |:( |:( |:( |:(
Op donderdag 23 mei 2002 13:39 schreef oqsrw14 het volgende:
Ik heb momenteel een net nieuwe comp.
Een MSI K7T266 PRO 2-RU Moederbord met een AMD 2100+ die als de comp start slechts 1.333 GHZ aangeeft terwijl dit naar mijn idee 1.733 GHZ moet zijn. Het Os (XP PROF) geeft aan XP 1500+ (????) Inmiddels een update van de BIOS gedaan zonder resultaat. Help ikkkeee weet het niet meer....
Mijn vraag is : A) Komt dit vaker voor en zo niet hoe kan ik het systeem testen en weten op welke GHZ de pro loopt?
B) Als het blijkt dat er een verkeerde pro inzit komt dit vaker voor ?
fff on-topic dus... check je FSB die staat hoogstwaarschijnlijk op 100...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je bent genaaid?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Op donderdag 23 mei 2002 20:36 schreef computerboer het volgende:
Je bent genaaid?
Naa, denk niet dat dat zijn probleem is. Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon de FSB. Omhoog met die hap >:)

/edit:
sorry, was vraag A en B verfeten.
A: systeem kun je met SANDRA checken, hoe snel het is is maar één van de mogelijkheden. Zoek hem maar op http://www.download.com, of een dergelijke site.
B: Als je toch de verkeerde proc hebt, moet je toch echt ffe terug naar je computerboer, want dan ben je gewoon opgelicht, of het is een fabrieksfoutje. Maar waarschijnlijk is het dus gewoon de FSB die op 100 staat ipv 133.

...

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 14:50 schreef Erik1 het volgende:
(je kunt ook 166/166 proberen maar dan ben je je cpu zwaar aan het overclocken of je moet je multiplier omlaag gooien) :)
Multiplier is toch gelocked? Unlocken met seconde lijm heb ik gehoord oid. Of kun je die wel in de bios instelen bij een MSI K33 ultra ARU?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Je moet waarschijnlijk (zoals al eerder vermeld) even de FSB in je bios aanpassen OF je moet even een jumpertje van je moederbord verwijderen die ervoor zorgt dat 'ie dan op 133 loopt (staat wel in je handleiding).

edit: Je hebt dus een MSI bordje dus 99% kans dat je dat jumpertje even moet verwijderen, heel veel MSI bordjes hebben namelijk dat jumpertje...

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
Jup moest ik ook doen.....jumper er afhalen hopa liep op 1,4 ipv 900 :P

• AlKoholiK
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

idd...sommige MSI-moederborden hebben een jumper op het bord zetten, die je er af moet halen cq erop moet laten zitten. Check je mobo-manual voor details

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
ik heb zelf dat moederbord (msi k7t pro 2 ru)
is simpel even naar hardware monitor setup gaan daar staat de fsb instellingen.. je zou beina denken dat mensen het leuk vinden om honderd keer het zelfde te vertellen...

over de draad volgen gesproken.

ps. maar je weet dit natuurlijk wel want je hebt de manual van het board toch gewoon doorgelezen voordat je dit vroeg :)

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 27 mei 2002 14:30 schreef breadje het volgende:
over de draad volgen gesproken.

ps. maar je weet dit natuurlijk wel want je hebt de manual van het board toch gewoon doorgelezen voordat je dit vroeg :)
oqsrw14 IS EEN ENORME EIKEL

Maakt niet uit want hij leest de draad toch niet, bedankt niet en zegt niet of er eventueel iets is opgelost... Laat staan dat hij het manuel leest. Is zo'n vraag maar raak ik weet alles maar niks gastje... :r

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op maandag 27 mei 2002 16:03 schreef MRic3 het volgende:

[..]

Maakt niet uit want hij leest de draad toch niet, bedankt niet en zegt niet of er eventueel iets is opgelost... Laat staan dat hij het manuel leest. Is zo'n vraag maar raak ik weet alles maar niks gastje... :r
doe eens gewoon man

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dit loopt uit de hand zo. Ik doe 'm op slot, ook omdat de topicstarter al een halve week niets van zich heeft laten horen (staat ook zo lekker geïnteresseerd :{ ) Hij neemt maar contact met me op als 'ie 'm weer open wil hebben.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.