[Citrix Metaframe XP]Piek belasting

Pagina: 1
Acties:

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 14:38
Hier op mijn werk hebben we ongeveer 55 gebruikers die gebruik maken van de 3 citrix servers in de Farm.
Op bepaalde momenten onstaat er een soort piekbelasting op deze servers en gaat de hele handel mega sloom. Ik heb gemerkt dat het vooral gebeurd wanneer mensen inloggen.

Kan het zijn dat wanneer alle users binnen een bestek van een kwartier tegelijk inloggen er capaciteits problemen kunnen ontstaan? Wanneer deze piek over is loopt het geheel weer als een zonnetje, dat is het vreemde.

Verwijderd

Heb je open of dichte profielen?

Open profielen:
Profielgrootte kan wel oplopen tot 10 Mb per gebruiker of zelfs meer. Dit wordt tijdens het inloggen over je netwerk gepompt wat vertraging veroorzaakt. Met het uitloggen zou dit dan ook weer voor moeten komen.

Dichte profielen:
Profielgrootte zal om en nabij de 1/2 Mb zijn. Aanzienlijk minder belasting van je netwerk en dus minder kans op vertraging.

Tevens is de vraag of jou citrix server geloadbalanced zijn. Zoals je zelf schrijft staan ze in een farm dus mag aannemen dat dit goed werkt!?

• Oakley
Ja de servers zijn geloadbalanced, dat wel.

Verder heeft jou idee met dichte en open profielen me aan het denken gezet. En ik heb een test uitgevoerd. Ik heb een 'grote' gebruiker laten inloggen en de resource manager in de gaten gehouden. De naald sloeg bij deze gebruiker alleen al naar de 40%!! Hier moet het dus aan liggen.

Ik ben zelf slechts een junior systeembeheerder (de grote jongens zijn op vakantie) maar ik zou dit probleem wel willen tackelen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat ik moet doen om de profielen gesloten te krijgen. Is dat 'te doen' of moet ik dat aan de grote jongens overlaten?

In ieder geval hartelijk dank voor je hulp.

Verwijderd

Novell of win2k client validatie?

• Oakley
Novell...

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:05 schreef Oakley het volgende:
Novell...
Oh, das een bekende; zorg voor Novell client 4.83 met patches op de server.

Het citrix forum staat trouwens vol met dit soort info:
http://ctxex10.citrix.com/icaforum.nsf/($All)?OpenView
Ook een prima search functionaliteit in dat forum.
Pagina: 1