Toon posts:

SB live! en Pinnacle TV-kaart geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn pinnacle tv-kaart werd een mooi kabeltje geleverd waarmee ik het geluid naar mijn geluidskaart kon doorlinken. Het volgende probleem doet zich voor:

- Als ik het kabeltje naar mijn line-in verbind, krijg ik geen geluid (ben al terug geweest naar de winkel, maar die zeiden dat mijn line-in wel gewoon werkt)
- Als ik het kabeltje naar mijn microphone verbind, krijg ik wel geluid, maar stelt Windows iedere keer automatisch de microphone Boost in. Dit geeft een hol geluid. Bij het reguliere tv-kijken is het me gelukt dit permanent af te zetten, maar zodra ik een opname ga maken met de video wordt de microphone Boost weer ingeschakeld.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Heb je de audio intern of extern aangesloten?

Ik zou proberen om hem intern aan te sluiten dan heb je een directere verbinding en minder kans op ruis, lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Zit er dan op beide kaarten een interne aansluitmogelijheid. En wat voor kabel heb ik dan nodig

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Je hebt geluk dat je een interne aansluiting hebt op die kaart. Bij mij zit 'ie er niet op en ik heb hetzelfde probleem. Ik heb nu een kabeltje naar m'n livedrive (heb een 5.1 platinum) lopen naar de lijn-in 2, maar dat is ook geen porum.

Maar ik denk dat je met een kabeltje van een cd-romspeler uit de voeten kunt.

Verwijderd

Ik kreeg gewoon zo'n kabel bij de Pinnacle kaart, ik weet niet welke kaart jij hebt maar ik heb een Pinnacle PCTV Pro.. alle instructies stonden gewoon in het boekje..

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn weten zat er geen intern kabeltje bij mijn kaart. Ik zal nog eens naar de handleiding kijken. Ik heb volgens mij de gewone Pinnacle pctv kaart en niet de pro versie. Ik hoop niet dat het veel uitmaakt.

Verwijderd

Kabeltje kopen om intern door te lussen. Ik heb dezelfde combi erg lekker draaien.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ja, net zo'n kabeltje als dat je gebruikt om je cdrom-drive op je geluidskaart aan te sluiten zodat je rechtstreeks cd's kan luisteren.

Op je tv-kaart zit er vast wel een AUDIO-OUT, 4 van die pinnetjes naast elkaar, en op je geluidskaart staat op de zijkant van de kaart AUXILARY, naast CD-AUDIO oid. Gewoon aansluiten en gaan met die banaan.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken op mijn tv-kaart, maar daar zit helemaal geen interne aansluitmogelijkheid...
Wat nu?

Verwijderd

Ik heb een pinnacle dv500plus kaart, en ook ik had problemen. De soundblaster live is een leuk kaartje, maar ook een k#tkaartje. Ik heb hem verwisseld met een soundblaster pci128 en opgelost waren de problemen. het is niet de eerste keer dat pinnacle (voorheen Miro) tv/capture/edit kaarten problemen hebben met soundblasters live. Wie daar schuld aan heeft laat ik in het midden, feit is dat ik het al vaker gezien heb.

Groet en succes
Kbautr Bart

Verwijderd

Topicstarter
maar een andere oplossing, dan een nieuwe geluidskaart kopen is er niet?

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik snap het niet.. bij mij werkt het extern lussen wel goed! Gewoon via de line in van mijn geluidskaart en knallen maar!
Pagina: 1