Toon posts:

Geen internet, wel MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier 3 computers, via hub aangesloten op elkaar en internet gaat via getweakde ADSL Speedtouch Home, dus gateway/router. Werkte fantastisch, maar op één computer (van de 3) werkt internet niet goed meer. MSN gaat prima, alleen surfen (op URL) lukt niet, surfen op IP adres lukt wel. Klinkt dus als een DNS-probleem, maar ik kan niet vinden wat er dan niet goed is met die instellingen.
Het betreffende systeem draait op Windows 2000 Pro... iemand enig idee waar ik moet zoeken?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Als je de DNS adressen automatisch krijgt, dan zou ik ze eens handmatig instellen.

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Bij administrative tools >> services DNs service aan en uit gooien?
Anders effe de settings cheken?

good luck

Verwijderd

Topicstarter
dns adressen automatisch lukt niet, aangezien ik handmatig een IP-adres opgeef enzo. Win 2000 wil dan ook handmatig de DNS'ses hebben. :*

de dns service rebooten heeft ook geen effect :(

Verwijderd

Toch moet het aan de instellingen van de dns liggen. Ik heb dat vaker gezien als ik aan het kloten ben met een nameserver dan zie ik dat mijn vriendin wel gewoon kan msn-en maar voor de rest helemaal niets.

Zit toch dan ergens de dns in de fout?

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar inderdaad toch wel... met de dns van mijn webhoster erin werkt alles plotseling wel weer...

heb dus wanadoo gebeld, uiteindelijk ben ik voor m'n connectie bij hun klant natuurlijk ;)

ze hebben de euronet-dns'ses gegeven, hiermee werkt alles wel weer... het vage is dat op de andere 2 computers de dns-instellingen van wanadoo wel gewoon werken... :?

nou ja het zal wel... alles werkt weer iig.
tnx for your support :)
Pagina: 1