Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
Verwijderd
zover ik weet kun je gewoon alle pc dingen in een mac hangen.
je moet alleen wel even kijken voordat je iest koopt of er op de doos staat of er wel mac drivers bij zitten.
of kijk anders even op de site van het merk van de videokaart die je wil gaan kopen. daar staat het vast op
je moet alleen wel even kijken voordat je iest koopt of er op de doos staat of er wel mac drivers bij zitten.
of kijk anders even op de site van het merk van de videokaart die je wil gaan kopen. daar staat het vast op
Verwijderd
Ik heb het weleens gedaan met netwerkkaartjes, dit werkt gewoon goed en ik heb ergens gelezen dat je de BIOS van die GF ff moet flashen naar Mac of PC...
ik heb al wel es iets soortgelijks gevraagd, maar nu wil ik wel eens reacties zien van mensen die daadwerkelijk "PC" spul in een Mac hebben gedaan!!
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
Dit werkt jammergenoeg alleen maar als de hardware gemaakt is voor beide systemen. Jammergenoeg is dat tot nu toe alleen nog maar met netwerkkaartjes en scsi-kaarten.
Heb nog geen andere hardware tegengekomen (interne dan) die voor beide werkte ...
Heb nog geen andere hardware tegengekomen (interne dan) die voor beide werkte ...
Verwijderd
Niet alles zal werken, maar bijvoorbeeld USB kaartjes kun je gewoon bij bv. Dynabyte halen. Sitecom bijvoorbeeld maakt kaartjes die ook in een mac werken...
check xlr8yourmac.com, daar kan je wellicht meer info vinden
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
het spul van fallaron, keyspan en ati werkt meestal wel in 1 keer, anders moet je ff op de site kijken voor een driver als het een ander merk is
Verwijderd
/me heeft er een voodoo3/2000 kaart erin gestopt
ben nu nog op zoek naar een ethernet kaart voor in mijn comm II slot, zodat ik mijn andere PCI sleuf kan gebruiken voor de millenium II kaart. dan heb ik zowel 2d als 3d ondersteuning.
dus als nog iemand er toevallig 1 heeft liggen ?
ben nu nog op zoek naar een ethernet kaart voor in mijn comm II slot, zodat ik mijn andere PCI sleuf kan gebruiken voor de millenium II kaart. dan heb ik zowel 2d als 3d ondersteuning.
dus als nog iemand er toevallig 1 heeft liggen ?
Verwijderd
als je enkel Linux draait een geen macOS dan kan je alle (linux compatible) hardware gebruiken, toch?
Ik heb het niet zelf gedaan. Maar bij de videokaarten moet je ff de kaart flashen en bij andere spullen kan je meestal er wel in hangen. USB kan denk ik wel.
Ik heb een Voodoo3 2000 in mijn oude G3 gestopt. Alle USB 1 en Firewire kaarten werken ook. De Geforce 4MX werkt als je hem flashed, instructies hier. Geforce 3 werkt ook. De Geforce 4Ti zal naar verwachting ook te flashen zijn, maar men zit te wachten op de eerste upgrade van de Mac-drivers om daar de rom uit te slopen
De Radeon 8500 64MB op 3.6ns schijnt ook te werken, zie deze thread en ook deze. Dit is allemaal wel voor eigen risico en kan fout gaan als je een kaart koopt die niet overeenkomt met het Mac-model!
De beste bron voor info is XLR8YourMac. Daar staat allerlei informatie over het upgraden van Macs.
De beste bron voor info is XLR8YourMac. Daar staat allerlei informatie over het upgraden van Macs.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Pagina: 1