Toon posts:

Cd-Audio Equivalent voor CD-RW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag hoor, maar ik was toch benieuwd.

Ik heb momenteel een autoradio welke wel CDR's leest maar geen standaard CD-RW's. Zijn er CD-RW's beschikbaar welke door een speciale toplaag, of reflectie toch gelezen kunnen worden zoals een CDR's gelezen kan worden?

Elke keer een CD branden voor die paar MP3's is ook zo zonde, en de autoradio (Pioneer) is behoorlijk nieuw dus een nieuwe kopen vanwege mp3, flash, cd-rw mogelijkheden .... dacht het niet.

Het maakt niet uit of ze behoorlijk prijzig zijn etc.. ik heb er nl. maar 1 van nodig :)

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Een CDRW heeft een veel lagere reflectie vergeleken met een geperste plaat of een CD-Recordable:

Geperste plaat: 100% reflectie als referentie
CD-REcordable: +/- 85% reflectiviteit tov geperste plaat.
CD-ReWritable: +/- 30% reflectiviteit tov geperste plaat.

Het gevolg is dat de laserkop te weinig ziet van de gereflecteerde straal en daardoor denkt dat er geen CD in zit.

Heel veel audio CD spelers hebben dit probleem.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 20:40

Tjark

DON'T PANIC

Niet alleen autospelers hebben die, maar heel veel normale cdspelers.

Maar je ziet steeds meer producten die ook cdrw aankunnen. Zo bracht philips 2-3 jaar geleden discmans uit die ook cdrw's konden lezen.

Misschien is het dan een oplossing om zo'n mp3 autoradiocdspeler te kopen. Die kunnen vaak wel cdrw's aan.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zijn geen CD-RW's beschikbaar welke speciaal gefabriceerd zijn om een veel hogere reflectie te halen dan die standaard 30%? .. Dus met een speciaal aangepaste reflectielaag of iets dergelijks? :?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Die lage reflectie is eigen aan CDRW. De technologie is gewoon zo.