2 mobo's en 2 proc's dood?

Pagina: 1
Acties:

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:11
Ik heb een heel groot probleem:

Ik heb hier 2 mainboard's Abit KR7A en een Asus A7V266
twee processors AMD Athlon 1400 en een XP 1800+

De Athlon 1400 draaide altijd stabiel op de A7V
De proc is overgezet op de KR7A en werkte gewoon.
Op de A7V is de nieuwe XP 1800+ geprikt (jumpers om gezet) maar deed helemaal niets! Lampjes gaan aan maar geen post en geen beeld.
Dus jumpers terug gezet Athlon 1400 er weer op > doet nu ook helemaal niets > Conclusie board kapot (toch)

Nu wordt het moeilijk:

XP 1800+ op de KR7A gezet > kwam in de bios.
Andere voedingen geprobeerd, andere VGA kaarte geprobeerd enz enz.
Na nog wat wisselingen van hardware nog een keer XP 1800+ op de KR7A gezet > doet het ook helemaal niet meer!

En op dit punt ben ik het dus helemaal kwijt en snap ik het niet meer :?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd de BIOS te resetten?
En is die Athlon 1400 een B (200) of C (266) exemplaar?

• SnowDude
bios is meerdere malen gereset
Athlon is nieuwste stepping (266)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Heb laatst iets gelezen over iemand die bij technische dienst werkte van een pc bedrijfje en die vroeg zich af of een kapotte cpu een mobo stuk kan maken. En alhoewel het zeer onwaarschijnlijk was, was het dus niet onmogelijk. Het kan dus zijn dat jouw cpu op 'die' manier stuk was en zodoende een rare kortsluiting in je mobo veroorzaakt heeft.
Maar het kan natuurlijk aan heel veel dingen liggen. Zelf dom toeval :)

Verwijderd

dus om samen te vatten:

Athlon 1400 -> KR7A werkte
XP 1800 -> A7V niet
Athlon 1400 -> A7V niet
XP 1800 -> KR7A 1x in bios , 2e x niets

---

Doet de Athlon 1400 het nu ook niet meer in KR7A?
dat heb je erna nog niet geprobeerd volgens mij?

• SnowDude
Asus Mobo en Athlon 1400 Ingeleverd bij Mycom voor test en Abit mobo en XP1800+ gaan naar Alternate voor een test denk dat ik meteen ff een power suppy mee neem.

2B continued.....

Edit: was procje vergeten

• SnowDude
Op donderdag 23 mei 2002 13:46 schreef _Geus_ het volgende:
dus om samen te vatten:

Athlon 1400 -> KR7A werkte
XP 1800 -> A7V niet
Athlon 1400 -> A7V niet
XP 1800 -> KR7A 1x in bios , 2e x niets
Zeer correcte samenvatting
Op donderdag 23 mei 2002 13:46 schreef _Geus_ het volgende:
Doet de Athlon 1400 het nu ook niet meer in KR7A?
dat heb je erna nog niet geprobeerd volgens mij?
Dat klopt idd |:(
maar plankje en procje zijn zoals hierboven geschreven ingeleverd bij MyCom :'(

Verwijderd

helaas... :{ nou ja, dan zit er niets anders op dan te wachten...

of heb je die XP1800 nog thuis?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Laat het eindresultaat nog wel ff weten in dit draadje a.u.b.
Is altijd wel zo interessant voor iedereen

(en sterkte!!)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• SnowDude
Op donderdag 23 mei 2002 13:56 schreef _Geus_ het volgende:
helaas... :{ nou ja, dan zit er niets anders op dan te wachten...

of heb je die XP1800 nog thuis?
Die XP1800 is nog thuis maar ik zit nu op mijn werk en moet zo meteen in een keer door naar Alternate of heb jij nog een tipje dan kan ik dat misschien nog wel even testen.

Edit:
Even voor de duidelijkheid:
De KR7A en de XP 1800+ zijn woensdag gekocht en dus nieuw. Mijn vermoeden is dat die XP1800 gewoon niet OK is, en die Asus A7V toevallig stuk is gegaan of door toe doen van die xp1800.

Verwijderd

als ze allebei nieuw zijn kun je idd beter terug naar Alternate...
al is dat ook geen pretje...met reparatie of kapotte onderdelen heb ik slechte ervaringen bij Alternate :{

bios reset e.d. had je al geprobeerd....

wat gebeurde er nu precies op die Asus? Lampjes gingen aan...fans en hd ook? of die ook niet?

• SnowDude
Op donderdag 23 mei 2002 14:29 schreef _Geus_ het volgende:
*knip*

wat gebeurde er nu precies op die Asus? Lampjes gingen aan...fans en hd ook? of die ook niet?
Alle fans en HDD's gingen aan, alleen mijn monitor ging dus niet aan (bleef op standby). Dit duidt erop dat ie niet in z'n bios komt. Monitor en kabel ook al vervangen, nog steeds geen beeld... Dit is niet alleen bij die ASUS ,maar dus ook bij die KR7A :'(

Verwijderd

nou ja, weet ik ook niks meer, succes bij Alternate... :)

• SnowDude
Schiet mij maar lek
Ik kom net thuis en mijn KR7A met XP1800+ draait gewoon. :?
Alles zat in mijn kast en ik druk op het aanknopje en ik kom in een keer in de bios (door de reset) proc in gesteld save en exit en ik zie windows gewoon weer.
Ik ben blij dat hij het weer doet maar ik snap er nog steeds geen snars van.

• SnowDude
Update:
Vandaag al bericht van MyCom:

Processor is goed maar A7V266 is dood. Meteen nieuwe mobo opgehaald (ik moet toch ff zeggen: klasse MyCom in een dag weer een nieuw mobo) en vanavond of morgen PC'tje weer opbouwen.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 19:29 schreef SnowDude het volgende:
Update:
Vandaag al bericht van MyCom:

Processor is goed maar A7V266 is dood. Meteen nieuwe mobo opgehaald (ik moet toch ff zeggen: klasse MyCom in een dag weer een nieuw mobo) en vanavond of morgen PC'tje weer opbouwen.
kijk da's nog eens service... :)

succes verder :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

AMDFreak

Intel is zo..

Wel vaag dat het opeens wel weer werkte.. achja.. het leven zit een tweaker ook nie altijd mee he. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• SnowDude
Op vrijdag 24 mei 2002 22:29 schreef AMDFreak het volgende:
Wel vaag dat het opeens wel weer werkte.. achja.. het leven zit een tweaker ook nie altijd mee he. :)
Ik denk dat die bios gewoon een goede reset nodig had.
Dat die XP 1800+ in die A7V wat moeilijkheden had kan ik wel begrijpen. Die 1400 die eerst in die A7V zat was aardig overgeklokt. Daardoor was de multiplier handmatig ingesteld (die athlon in volledig unlocked). En ik denk dat die XP het niet cool vond dat die multiplier niet op de standaard instelling sto0nd.
Maar ja alles werkt weer.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op donderdag 23 mei 2002 13:20 schreef PandorasBox het volgende:
Heb laatst iets gelezen over iemand die bij technische dienst werkte van een pc bedrijfje en die vroeg zich af of een kapotte cpu een mobo stuk kan maken. En alhoewel het zeer onwaarschijnlijk was, was het dus niet onmogelijk. Het kan dus zijn dat jouw cpu op 'die' manier stuk was en zodoende een rare kortsluiting in je mobo veroorzaakt heeft.
Maar het kan natuurlijk aan heel veel dingen liggen. Zelf dom toeval :)
Misschien een beetje laat, maar dit kan wel degelijk. Was bij mij zelf ook gebeurd, iemand met kapotte pc, processor bij mij erin, werkt niet, en met mijn processor erin werkte die ook niet meer. Toen nieuwe moederbord gekregen en toen deed hij het wel weer. En alles wat gereset kon worden was gereset hoor.
Als je processor van binnen is doorgebrand krijg je gewoon een soort van kortsluiting waar je MB ook niet helemaal tegen kan (was 1 van de reacties in die oude topic).
Pagina: 1