Toon posts:

[PHP/JS] Alle waarden van een selectlist posten

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een selectlist. De waardes van de selectlist kunnen met wat verschillende javascripts aangepast worden. Dat werkt allemaal prima. Alleen ik wil nu dat alles wat in die selectlist staat (alle value's) worden gepost, zodat ik ze kan bewerken.
Ik heb allemaal rare dingen geprobeerd. Ook innerHTML maar daar snap ik helemaal niks van.

Alvast bedankt.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:36

Pelle

🚴‍♂️

Kan niet. Een <select> heeft maar 1 value, namelijk de value van het geselecteerde item.
Als je alle waardes mee wilt sturen, zul je een JS'je moeten schrijven dat bij het submitten van het form alle value's uitleest en die in een hidden input stopt.

Verwijderd

als je dus je selectbox binnen een div of een span zet dan kun je wel bij het posten in 1 keer je hele selectbox met alles erop en eran (met .innerHTML dus) meesturen, daarna kun je dan met php mooi splitsen enzo....

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik goed heb doe ik iets van

<div class=waardes>
<selectbox>
</div>

javascript :

document.waardes.innerhtml = '<input type='hidden' value='fiets' waarde='een waarde uit de listbox'>'

ongeveer dan he

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand een voorbeeldje of eens site met wat meer informatie hierover. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.

• Pelle
  • Laatst online: 09:36

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 23 mei 2002 13:13 schreef volcano[gbb] het volgende:
Heeft er iemand een voorbeeldje of eens site met wat meer informatie hierover. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.
Hiermee moet je er wel uitkomen:
[search=selectedIndex] -> waardes van een select uitlezen
[search=innerHTML] -> innerHTML van een <div>
[search=createElement] -> nieuw element aanmaken (bijv een hidden input)
[search=appendChild] -> nieuwe element aan je pagina toevoegen

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

html.pagina.nl en de links van Pelle

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.