Toon posts:

kt7-duron probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Abit kt7 binnen gekregen samen met een duron 600. Meteen maar even 4 streepjes getrokken.
Pc deed helemaal niets. Even andere voeding geprobeerd, (had dus ook nieuwe 300watt voeding) en pc-tje start wel op maar komt niet verder als mem test, dus ook geen bios.
300 watt weer terug gezet, start nu wel op maar weer niet verder als memtest.
Lijkt op kortsluiting dus bordje omgeruild en voor de zekerheid streepjes maar uitgegumd. Duron was nog goed. Dacht ik laat ik eens de fsb met 10 mhz verhogen, is heel de bios verkloot, pc geeft bootblock aan. Was gelukkig te verhelpen met de jumper clear cmos.
Geheugen is pc133, stond op host+pciclock.

Voorlopige conclusie : Duron600@600 :(

Verwijderd

zal denk ik aan je geheugen liggen omdat je je proc niet oc-ed , ik heb zelf een duron 600@950 draaien 100% stabiel op kt7raid
op 1000 deed ie het alleen in dos stabiel
heb je de streepjes wel nauwkeurig genoeg getrokken ? het beste kan je daarvoor een vulpotlood gebruiken waarvan je eerst een stukje afslijpt ( afkleurt op papier) zodat je een scherp randje krijgt daarmee kun je redelijk makkelijk nauwkeurige streepjes trekken , succes !! :7

Verwijderd

ik begin er sterk aan te twijfelen of die kt7 nu echt wel zo goed is.... lees hier echt veel topics van mensen met problemen met dit mobo

Verwijderd

Topicstarter
Ok Darkman, zou kunnen dat van die streepjes, maar is het normaal dat meteen heel je bord naar de gvd gaat als je het verkeerd doet? En het verhogen van de fsb, daar is softbios toch voor gemaakt, ook al zijn er natuurlijk risico's als je het te bont maakt.
Zou het helpen als ik het geheugen op host-speed zet? En dan de fsb op bv 135, omdat vanaf deze snelheid de pci clock op 1/4 van de fsb draait. Alleen de multiplier veranderen is natuurlijk beter maar riskeer liever niet te veel.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Begin nou eens met standaard waarden:
Stel de conservatieve waarden in in het BIOS.
Stel je geheugen in op Host clock (110 + 33 wordt moeilijk als je geen TOP geheugen hebt en het geheugen maxt NIET op 133 MHz)
Stel de klok gewoon op 600 MHz in.
Stel je geheugen op CAS 3 in.

Als de boel dan stabiel loopt, ga je één voor één instellingen tweaken.
O ja, lees http://go.to/kt7faq .

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

raadselachtige nieuwe submit????

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb ook een Duron 600 op een KT7-RAID. Het ding wil niet verder dan 728 MHz; de multiplier kan niet hoger dan 6,5 (standaard dus 6).

Zou het met het hertekenen van de streepjes opgelost kunnen zijn?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik had in het begin ook veel problemen met de KT7. Uiteindelijk bleek het mobo niet goed in de kast te zitten waardoor er ergens kortsluiting ofzo zat. Nadat ik het goed geisoleerd had werkte hij perfect. Nu nog steeds.

Serieus: als je de KT7 eenmaal aan de gang hebt is hij rockstable. Ik heb nu een Duron 600@800 met een cheapo heatsink. En met wat tweaks in de bios heb ik het geheugen zo'n 100mb/s sneller draaien.
Pagina: 1