Ik had net een meneer aan de bel die had 16 computers in een netwerkje hangen, en bij alle computers had hij problemen met de diskette drive. Al deze computers draaien op windows 95. Vanaf het moment dat hij in word een bestandje op diskette zet blijft de computer de hele tijd de diskette station laden. Dus het bestandje staat gewoon netjes op diskette en word is afgesloten, en hij zit bijvoorbeeld te internetten. Dan loop de diskette station om de zoveel tijd naar een diskette te zoeken. Dit doet hij dus op alle computers in het netwerk. Iemand tips voor deze arme man.
-bestand openen.
-dan 'save as'
-opslaan op HD en klaar is arme man
[floppy kan eruit.]
-dan 'save as'
-opslaan op HD en klaar is arme man
[floppy kan eruit.]
Verwijderd
volgens mij is dat een typische windoos kwaal: Ik heb dat onder win2000 en Win9x ook meegemaakt... Oplossing: Installeer Linux oid
Ik weet niet of er een patch voor is.
Verwijderd
Same problem hier, dan met 98. Gewoon vreemd zaakje, weet er ook geen oplossing voor.
Lekkere pcs zijn dat dan
Lekkere pcs zijn dat dan
Verwijderd
Is dat niet een gevolg van het feit dat windows bijhoudt welke bestanden allemaal geopend zijn geweest? (zie [start] [documents])
Of is het mischien een virusscanner die af en toe op de diskette kijkt?
Of is het mischien een virusscanner die af en toe op de diskette kijkt?
Er is ook niet zoiets als fastfind dat bij het booten van windows wordt gestart: als ik het goed heb doet dan een soort indexering van alle drives incl. diskettes. Dit resource-vretend stukje software kan je dus gerust afzetten.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Maar de documenten geschiedenis die doet toch niet om de zoveel de documenten controleren. En als dat wel zo is hoe kan je dat dan uitschakelen. Het is in ieder geval geen virus scanner.
Verwijderd
Rechts klik op taakbalk, item properties. En dan zit ergens een optie om de meest recente documenten te verwijderen.
Dit doet vaak de truc.
Dit doet vaak de truc.
Dit probleem ken ik. Ligt inderdaad aan de virusscanner.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Pagina: 1