Vloeiende grafiek maken in excel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27436

Topicstarter
Ik heb een aantal metingen gedaan, maar als ik die in excel invul krijg ik uiteraard een erg hoekige lijn. Nu wil ik eigenlijk een vloeiende lijn maken ipv de hoekige. Ik weet dat je een trendlijn kunt toevoegen, maar als ik dan zwevend gemiddelde kies ziet het er niet echt mooi uit. Is er een mogelijkheid dat je de bestaande grafiek gewoon wat mooier ronder kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55722

Heb je de search al gebruikt? Staat een hele waslijst over grafieken in excel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

rechtermuis op de lijn, format data series, smoothed line.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Op donderdag 23 mei 2002 11:31 schreef Microkid het volgende:
Ooow! Ik wordt oud! In mijn tijd moest je dat zelf gaan berekenen en kon je dank - gelukkig - op een gegeven moment wel de puter zelf laten optimaliseren voor 2de, 3de en hoegere graad functies... Dan had je er wel een zooi kolommen bij in je worksheet...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Op donderdag 23 mei 2002 11:34 schreef Dido het volgende:

[..]

Ooow! Ik wordt oud! In mijn tijd moest je dat zelf gaan berekenen en kon je dank - gelukkig - op een gegeven moment wel de puter zelf laten optimaliseren voor 2de, 3de en hoegere graad functies... Dan had je er wel een zooi kolommen bij in je worksheet...
Dat kan ook: rechtermuis op lijn, add trend line, keuze uit logarithmishe, polynomale, macht, exponentiele lijnen van diverse graden...

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27436

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 11:31 schreef Microkid het volgende:
dat heb ik al aan staan, maar het moet veel meer vloeiend. Niet dat het er een beetje ronder uitziet, maar ik heb bijv. 4 punten en dus een lijn met 4 knikken. Die knikken moeten eruit. Met smoothed line wordt de lijn niet smooth genoeg.

En ja, ik heb de search gebruikt, maar daar stond niets bruikbaars bij.

En een trendlijn toevoegen werkt ook niet, omdat er niet een bepaald verband in zig (log oid)

Is er nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

polynomale trendlijn van macht 3 of hoger zou moeten werken.

Pagina: 1