Toon posts:

[98] PC moet policyfiles laden vanaf 2000-server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WIn98 client en een Win2000 server. Nou heb ik met poledit op de W98 PC een policy file gemaakt, waarin allemaal restricties staan voor de W98 PC. ZO moeten zaken als toegang tot de MSDOS prompt verboden zijn op de clientpc. Ik heb dit keurig ingesteld in de policy file en die als config.pol opgeslagen in de netlogon share op de server. Het is dus de bedoeling dat de client deze policy file automatische van de server haalt bij het inloggen op het domein maar dat doet hij nog niet. Na het inloggen heeft hij de opgegeven restricties genegeerd en kan ik nog steeds bij de MS-DOS prompt komen etc.

Wat doe ik verkeerd/hoe moet het wel?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, werkt al! :)

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

En wat heb je gedaan?

Thy will see the light...

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet precies :) Beetje omgeklooid en opeens werkte het. :)

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

jammer dat je niet hebt gepost wat je hebt gedaan... ik zit nu nl met hetzelfde probleem...

hopelijk kan iemand helpen hoe ik ervoor kan zorgen dan die win98 client wel iets doet met die poledit instellingen...

p.s. ik heb al bij extern bijwerken ingevuld waar het .pol bestand staat, alleen lijkt 't net alsof de client er niets mee doet.

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

hplos.nl schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:42:
hopelijk kan iemand helpen hoe ik ervoor kan zorgen dan die win98 client wel iets doet met die poledit instellingen...
1. Heb je op de client gebruikersprofielen ingeschakeld? (met config.scherm->gebruikers)
2. Staat "Client voor Microsoft-netwerken" ingesteld als "Primaire netwerkaanmelding" bij de netwerkeigenschappen?
3. Is iedere gebruiker aanwezig op de Win2K server en zo ja, hebben ze een home-directory (user manager)?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
hplos.nl schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:42:
jammer dat je niet hebt gepost wat je hebt gedaan... ik zit nu nl met hetzelfde probleem...
Dus dan maar een mega-kick ?

p.s. ik heb al bij extern bijwerken ingevuld waar het .pol bestand staat, alleen lijkt 't net alsof de client er niets mee doet.
Wanneer je config.pol op de NETLOGON share staat, moet je het ding juist op 'automatisch bijwerken' zetten.
Ook kun je daar ergens aangeven dat 'ie een melding moet genereren over het verwerken van de pol file.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even het OS tussen [] vooraan in de titel. Ook al eens in het topic gekeken wat gisteren voorbij kwam: [rml][ 98/2000] Policy wordt niet geactiveerd op clients*[/rml] ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1