[win32] NT-Service + apart status proggie

Pagina: 1
Acties:

• Wortelpudding
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wil graag een NT/2000 Service bouwen met een apart programma om de status van die service weer te geven (niet alleen stopped/started/paused, maar vooral uitgebreide info over wat hij nu eigenlijk aan het doen is).

Ik wil een apart proggie omdat het kan zijn dat de service onder een andere naam op het systeem ingelogd moet zijn als 'localsystem' en dus geen 'desktop interaction' heeft.

Weet iemand een makkelijke manier om een app en een service te laten communiceren? Dit hoeft alleen maar op de lokale PC, en niet vanaf een PC in het netwerk.

• -Michel-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51
Sockets?

Verwijderd

named pipes, mailslots, sockets, shared memory?
[edit]
makkelijkste lijkt mij: named pipes en shared memory, maar ik weet niet of shared memory hiervoor geschikt is. sockets lijkt me veel overhead en nadelen hebben.

• Wortelpudding
  • Niet online
Ik zat zelf eigenlijk te denken aan COM.
Het enige wat ik niet echt goed weet is hoe ik dat gebruiken moet.
Het moet dan namelijk zo zijn dat ik aan de client-kant het COM object alleen moet kunnen aanroepen als de service ook werkelijk draait. Mijn ervaring met COM is dat je een COM-object altijd kunt instantieren, ook als hij zich niet in het geheugen bevindt.

Weet iemand hoe dit werkt?

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:14

The End

!Beginning

RPC

Effe voorbeeldje gevonden:
http://www.codeguru.com/system/nt_service.shtml

• Wortelpudding
  • Niet online
Ik gebruik Borland C++ Builder 5 als IDE...

• Wortelpudding
  • Niet online
Ik heb nu een oplossing met een Automation object, het enige is nog dat ik dat object ook kan instantieren op het moment dat de service niet draait, maar dat kan ik het object natuurlijk zelf laten detecteren en hem vervolgens een foutmelding terug laten geven.

Groot voordeel van automation is dat je met events kunt werken.
Pagina: 1