Ik heb een v-mod voor de Hercules 3D Prophet FDX 8500LE gedaan.
De mod werkt als volgt :
Je moet twee weerstanden vervangen.
LET OP DE WEERSTANDEN ZIJN ANDERS DAN BIJ EEN RADEON VAN ATI !!!!.
Je moet de R407 (voor mem voltage ) van 4k3 naar 4k9 of hoger zetten(zet wel voor de zekerheid heatsink op je kaart want dit geheugen gaat standaard maar 250 (500mhz)). De spanning bij 4k3= 3.5v bij 4k9=3.75v (max zou ik tot de 3.8v gaan met mem cooling zelf ben ik met een normale radeon over de 4v gegaan dit is alleen niet aan te raden)
Bij mij kon ik het geheugen voor de mod op 261 zetten en na 276mhz.
(552mhz).
Ik ga vanavond nog proberen hoeveel er meer op kan.
Dan moet je ook De R472 vervangen deze is voor de gpu.
Die is standaard 500 ohm dan staat er 1.5v ik heb er zelf 820 (1,66v) ohm op gezet maar daar ben ik nog niet zeker van of dat goed werkt.
Je kunt 680 ohm proberen maar ik zou ff wachten tot ik er uit ben.
Ik heb er wel een Pentium 1 cooler op gezet ( blok van 4 bij 4 bij 3 met bijbehorende fan).
Nu draai ik met die 1.66v op 306 mhz GPU.
Ik kan een plaatje zoeken voor de locatie van de weerstanden als daar behoefde voor is.
Dit heb ik met de 7.70 Referentie Drivers van ATI gedaan ( 4.13.0.9031 Drivers zitten in dat paket) je moet daarvoor wel je Hercules kaart Flashen.
De mod werkt als volgt :
Je moet twee weerstanden vervangen.
LET OP DE WEERSTANDEN ZIJN ANDERS DAN BIJ EEN RADEON VAN ATI !!!!.
Je moet de R407 (voor mem voltage ) van 4k3 naar 4k9 of hoger zetten(zet wel voor de zekerheid heatsink op je kaart want dit geheugen gaat standaard maar 250 (500mhz)). De spanning bij 4k3= 3.5v bij 4k9=3.75v (max zou ik tot de 3.8v gaan met mem cooling zelf ben ik met een normale radeon over de 4v gegaan dit is alleen niet aan te raden)
Bij mij kon ik het geheugen voor de mod op 261 zetten en na 276mhz.
(552mhz).
Ik ga vanavond nog proberen hoeveel er meer op kan.
Dan moet je ook De R472 vervangen deze is voor de gpu.
Die is standaard 500 ohm dan staat er 1.5v ik heb er zelf 820 (1,66v) ohm op gezet maar daar ben ik nog niet zeker van of dat goed werkt.
Je kunt 680 ohm proberen maar ik zou ff wachten tot ik er uit ben.
Ik heb er wel een Pentium 1 cooler op gezet ( blok van 4 bij 4 bij 3 met bijbehorende fan).
Nu draai ik met die 1.66v op 306 mhz GPU.
Ik kan een plaatje zoeken voor de locatie van de weerstanden als daar behoefde voor is.
Dit heb ik met de 7.70 Referentie Drivers van ATI gedaan ( 4.13.0.9031 Drivers zitten in dat paket) je moet daarvoor wel je Hercules kaart Flashen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....