Toon posts:

ADSL modem tweak, hoe connectie....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb zoals velen ook mijn modem getweaked, nu las ik in de beschrijving dat ik een password op ftp://10.0.0.138 moest zetten omdat er anders vanaf buitenaf ingelogd kon worden door hackers/crackers/mensen die er niet horen.

Maar ff zwart-wit, hoe zou iemand dan vanaf buitenaf connectie moeten gaan krijgen met mijn modem ?

10.x.x.x is een private range, en niet toegangelijk vanaf buitenaf.

Er staan geen poorten gerouteerd op de modem naar een interne server/pc.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:25
Volgens mij bedoelen ze om te beschermen voor gebruikers binnen het netwerk, en niet vananf het internet. In het modem zit een complete firewall die het onmogelijk zou moeten maken om in te breken van buiten af over poorten die je niet gebruikt. Het wachtwoord helpt daarom volgens mij alleen maar voor bescherming binnen het netwerk.

PVOutput: VO18

Verwijderd

klopt, is alleen maar voor binnen het netwerk..zowat elke alcatel ethernet modem heeft dat adres...dus je hoeft niet bang te zijn dat mensen van buitenaf erop komen..als ik bijvoorbeeld op die link klik kom ik op mun eigen alcatel "ftp adres"..kwist trouwens geeneens dattie dat had maar goed...

Verwijderd

Ja Si Djee. Ze hebben helemaal gelijk. Dat je dat niet zelf heb bedacht... ;)

Verwijderd

echt snappen doe ik het niet, maar meerdere ISP's kunnen op afstand je ADSL/CABLE modem configureren. De stelling dat dit per definitie niet mogelijk is klopt dus niet.

Het modem fungeerd na tweek als server dus ALS ze willen zullen ze er best wel op kunnen komen. De vraag is echter waarom ze dit zouden willen. Ik heb een tijdje geleden wel wat gelezen over cabelmodem hacks, maar waarom???

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon een password invoeren...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
je modem is vanaf buitenaf bereikbaar via telnet, via je internet ip dus, en niet je netwerk ip. oppassen dus als ie zo niet meer met pass protected is

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 21:14 schreef g00fy het volgende:
je modem is vanaf buitenaf bereikbaar via telnet, via je internet ip dus, en niet je netwerk ip. oppassen dus als ie zo niet meer met pass protected is
Ik snap dat je via Telnet het een en ander kan wijzigen, echter, als ik iemand een poortscan laat doen en connects laat proberen vanaf een andere machine die aan het Internet hangt die geen restricties heeft dan falen als deze pogingen. Hoe kunnen ze dan via Telnet op mijn modem komen, en hoe kunnen kabelaars dan modems configureren?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

Het enige wat remote kan met die alcatel door de provider is de snelheid instellen...de rest moet je zelf doen.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dan ????

Hoe maken ze connectie ? Via Telnet ??
Als ik dit doe vanaf buitenaf krijg ik geen connectie.....

Wie weet er meer over dit soort activiteiten van de ISP's ?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als je je modem hebt getweakt kunnen de ISP's er niet meer bij komen. Je modem is dan nl ook meteen router....als je niets doornat is het niet mogelijk er bij te kunnen komen (via de 'normale' wegen dan.)Toch is het wel raadzaam er voor de zekerheid een password voor te knikkeren....er zijn altijd van die listige knakkers die er weer een oplossing voor hebben. (liften bv mee op pakketten die over poort 80 binnen komen, en gaan via je pc weer terug naar de modem....hoe het precies zit doet er nu niet zoveel toe, maar is wel mogelijk)
Password in je modem kan dus nooit kwaad...!!!

iRacing Profiel

Pagina: 1