http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Waarschijnlijk is dat de color killer van je tv. Als de kleuren kwaliteit te slecht is schakelt ie automatisch over op zwart wit. Ga anders eens terug naar de winkel en vraag een nieuwe kabel.
Kunnen je tv's wel svhs signaal aan??? 10 meter moet nog makkelijk kunnen... Vooral met een kabel van die prijs... Misschien op een andere scart-ingang van je tv proppen... In een vcr stoppen heeft waarschijnlijk weinig nut, omdat je dan last krijgt van de macrovision beveiliging...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
staat je tv wel op PAL in plaats van NTSC? NTSC signaal op een tv die geen NTSC aankan geeft namelijk zwartwit beeld.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dit kan ook nog... Je bedoelt of de tv-out op PAL staat... PAL is 50Hz, en NTSC 60Hz. Maar de kleuren zijn ook anders. Een tv die zegt NTSC aan te kunnen kan meestal geen echt NTSC aan, maar PAL 60Hz... Als je dan toch NTSC naar de tv gooit, gaat het beeld niet flikkeren, maar heb je nog steeds zwart-wit...Op donderdag 23 mei 2002 11:23 schreef CAP-Team het volgende:
staat je tv wel op PAL in plaats van NTSC? NTSC signaal op een tv die geen NTSC aankan geeft namelijk zwartwit beeld.
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
Heb je op je tv wel voor svhs gekozen, meestal moet je hiervoor een andere knop op je afstandbediening indrukken.
Probeer het eens vanaf je camcorder met een andere svhs kabel.
Probeer het eens vanaf je camcorder met een andere svhs kabel.
Verwijderd
Mijn ervaring (televiewer) is dat wanneer je een SVHS signaal in de video in van een TV propt die dat niet aan kan dat je inderdaad zwart-wit beeld krijgt.
Controleer dus maar eens of je TV SVHS aankan.
Zoniet moet je dus gewoon een kabel hebben met aan de ene kant SCART en de andere kant 3 tulpjes
Suc6 Rmee
Controleer dus maar eens of je TV SVHS aankan.
Zoniet moet je dus gewoon een kabel hebben met aan de ene kant SCART en de andere kant 3 tulpjes
Allen bedankt!
Ik denk na jullie reacties en het toen nog eens lezen van de faq dat de 2 tv's (philips en blaupunkt) ondanks scart en tulp aansluitingen net ff te oud zijn voor mijn videocard svhs uitgang.
Met een korte scartkabel met tulp pluggen heb ik op 1 tv wel beeld met kleur, goed geluid, maar het ziet er niet uit en is niet bepaald scherp.
Met tvtool kon ik het ietsje verbeteren, maar het is niet werkbaar.
Normaal werk ik op 100Hz met mijn monitor en dan zie je die 50 a 60 Hz flikkeren tot en met.
Gek dat dat met gewoon tv kijken niet opvalt.
Greetings,
B
Ik denk na jullie reacties en het toen nog eens lezen van de faq dat de 2 tv's (philips en blaupunkt) ondanks scart en tulp aansluitingen net ff te oud zijn voor mijn videocard svhs uitgang.
Met een korte scartkabel met tulp pluggen heb ik op 1 tv wel beeld met kleur, goed geluid, maar het ziet er niet uit en is niet bepaald scherp.
Met tvtool kon ik het ietsje verbeteren, maar het is niet werkbaar.
Normaal werk ik op 100Hz met mijn monitor en dan zie je die 50 a 60 Hz flikkeren tot en met.
Gek dat dat met gewoon tv kijken niet opvalt.
Greetings,
B
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Het is trouwens wel een beperki9ng die bekend is dat een kabel niet te lang magf zijn, maar ik gebruik her zelf een setje (totaal ongeveer 75 gulden gekost) van een 10M S-VHS kabel, een 10M audio tulp -> 3,5mm jack en een SCART convertor blokje (waarop ik dus audio tulp + S-VHS aan kan sluiten) en daarmee heb ik het probleem hier niet. Dus als je met een kortere kabel wel gewoon kleur krijgt zou ik je adviseren deze oplossingen eens te proberen...
Ik zal wel een rare (Philips breedbeeld) TV hebben dan maar die kan prima NTSC aan hoorOp donderdag 23 mei 2002 11:25 schreef Banzi het volgende:
[..]
Dit kan ook nog... Je bedoelt of de tv-out op PAL staat... PAL is 50Hz, en NTSC 60Hz. Maar de kleuren zijn ook anders. Een tv die zegt NTSC aan te kunnen kan meestal geen echt NTSC aan, maar PAL 60Hz... Als je dan toch NTSC naar de tv gooit, gaat het beeld niet flikkeren, maar heb je nog steeds zwart-wit...
- TV-out staat standaard op NTSC ipv PAL (minder schokkerig)
- NTSC (region 1) DVD's spelen ook prima af
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Pagina: 1