IRC Client op webpage

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Ik moet een een simpel IRC client hebben voor op mn website. Ik moet mn eigen server in kunnen stellen in de broncode ofzo.
Nu heb ik al veel gezocht en al veel verschillende geprobeerd en de beste die daar uit is gekomen is jIRC. Maar die geeft bij elke regel die je typt 2 dikke regels in beeld dat het een evaluatiecopy betreft en ik krijg die regels er niet uit :'(
Wie heeft wel een goede (moet heel simpel zijn in gebruik) IRC client (java of php) voor me?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
JAVA is meestal serverside, dus dat betekent dat je een webserver moet hebben die vrije toegang heeft tot port 6667 van jouw IRC server. Meeste gratis hostings hebben dat niet. jIRC installeert een kleine module op jouw PC (vandaar die beveiligingswaarschuwing) die jouw verbinding gebruikt om op die IRC server te komen. Dus of dat überhaupt wel mogelijk is vraag ik me af.

Maar om andere clients te zoeken heb je Google voor.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 11:09

Nietzman

Woei!

Even googlen..... zoeken op 'web irc' met desnoods de term 'cgi' er nog tussen.... CGI-IRC is een hele goeie.... is wel te vinden bij sourgeforge..... alleen dan moet je wel beschikking hebben over CGI :)

• -DEVON-
Oja, ik heb een eigen webserver (apache) en een eigen ircserver (ircd) tot beschikking dus daar ligt het niet aan.

• -DEVON-
Op donderdag 23 mei 2002 09:56 schreef Nietzman het volgende:
Even googlen..... zoeken op 'web irc' met desnoods de term 'cgi' er nog tussen.... CGI-IRC is een hele goeie.... is wel te vinden bij sourgeforge..... alleen dan moet je wel beschikking hebben over CGI :)
Ik snap niets van cgi, maar ik heb die wel geprobeerd natuurlijk, maar kreeg em niet aan de gang.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Tsja, dan zul je de helpdesk van het proggie moeten proberen of gewoon beginnen bij de basis: leer CGI. W&G is er voor hulp bij je eigen tocht in de wondere wereld van het web-devven. Niet om je karweitjes op te knappen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.