MDF over

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
ik heb nog een vri imposante hoeveelheid MDF tot mijn beschikking, nu dacht ik, ach ik bouw er gewoon een kast van, maar wat is volgens jullie nou de beste methode, eerst een alu profiel frame bouwen en daar de mdf platen op vastmaken, of gewoon de mdf platen aan elkaar vast maken, het zijn 12mm platen overigens(wordt dus een ruggebreker die kast), en mijn tweede vraag, wat voor schroeven gebruik ik het best, gewoon spaanplaatschroeven en dan een gaatje voorboren? , en waar kan ik on/off schakelaartjes uithalen, ik heb namelijk mijn aanknop van mijn voeding kwijtgemaakt, en nou heb ik enkel schakelaars die aan blijven als je ze aanzet, ik moet dus schakelaar hebben die een puls geeft, en in wat voor "normale"apparaten die iedereen in huis eeft zit nou een goede schakelaar daarvoor.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gaatjes voorboren en dan gewone schroeven gebruiken.
Heb ik ook gedaan.
Kan alleen nu ff geen foto's vinden.

Verwijderd

woow 12mm is wel zeer dik. mijn alu profielen zijn maar 15mm dik dus dan ga je zeer krap uitkomen tenzij je de hoeken verstek gaat zagen...

heb je een AT voeding? anders kan je gewoon een knoppie halen bij de lokale elektroboer :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Deurbel?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 11:59

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb 4x40mm spaanplaatschroeven gebruikt, voorgeboord met 2,5mm en even verzonken met een 8mm. (da's natuurlijk afhankelijk van de schroef)

Dat was wel 18mm MDF (luidsprekers)

Verwijderd

deuvels + houtlijm. Ff klemmen en een sterkere verbinding is er niet voor MDF.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:44
Gewoon schroeven. voor beste resultaat ff voor boren. Zo ben ik nu bezig :)

Verwijderd

Volgens een familielid ie timmerman is, moet je mdf eerst voorboren met een boortje die een mm kleiner is dan de maat van de schroef, anders gaat het mdf opbollen op de plek waar je schroeft. Beetje houtlijm ertussen en klaar. Houtlijm dat wegloopt tussen de verbinding meteen weghalen met een vochtige doek. Schroefjes natuurlijk wel eerst verzinken en het gaatje afdichten met een beetje Guppa (kneedbaar hout). Vervolgens schuren, vetvrij maken, gronden, licht schuren, drie lagen verven en dan nog 3 tot 4 lagen Glitsa Eiglans parketlak. Dan krijg je een prachtig strak en supersterk resultaat.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

e moet wel oppassen met 12mm mdf, dit breekt en scheurt zeer snel als je t schroeft.

doe anders eerst een paar proefstukken voor de zekerheid.

* mkleinman gaat zijn kast ook van 12mm mdf maken en 10mm plexiglas.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Kijk eens in mijn topic over mijn 8mm MDF kastje :D

Ik heb de platen gewoon met schroeven vastgemaakt en eerst gaten geboord en voor de afwerking met een grotere boor zodat de kop van de schroef erin valt.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/495255
Pagina: 1