Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl
Ik denk dat je dan nog wat beter kan zoeken.Op donderdag 23 mei 2002 09:21 schreef Fireman het volgende:
Ik heb gesearched maar nix kunnen vinden.
Dit wordt trouwens wel een standaard zin in een hoop topics.
Je zoekactie naar 'vnc' leverde 38 resultaten op. Resultaten 1 - 38.
Je zoekactie naar 'pc-anywhere' leverde 5 resultaten op. Resultaten 1 - 5.
en ik denk dat je met google ook een hele hoop kan vinden....
M.A.W. het kan? zonder dat iemand het in de gaten heeft?Op donderdag 23 mei 2002 09:41 schreef kockie het volgende:
Neem pc-anywhere, VNC timbuktu(geloof ik) en nog vele anderen
Moet je dan nog een bepaald "adres" hebben? IP-adres? of is je E-mail adres voldoende? Moet je ook geen pasword hebben?
Dat was pas NÁ dat KOCKIE gereageerd heeft !Op donderdag 23 mei 2002 09:48 schreef [Airwolf] het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan nog wat beter kan zoeken.
Dit wordt trouwens wel een standaard zin in een hoop topics.
Je zoekactie naar 'vnc' leverde 38 resultaten op. Resultaten 1 - 38.
Je zoekactie naar 'pc-anywhere' leverde 5 resultaten op. Resultaten 1 - 5.
en ik denk dat je met google ook een hele hoor kan vinden....
Verwijderd
Verwijderd
Hoogstwaarschijnlijk zal je dus niet kunnen werken op je PC thuis als je een beetje een netwerkbeheerder hebt.
;-)
Maar het kan dus wel? Ik heb nl. het idee dat iemand in mijn PC is geweestOp donderdag 23 mei 2002 09:51 schreef Walm het volgende:
Je moet daarvoor je ip adres weten, remote administrator werkt ook errug goed. Je kan ook nog dameware gebruiken BTW
Verwijderd
dat kan altijd, hackers????Op donderdag 23 mei 2002 09:56 schreef Fireman het volgende:
[..]
Maar het kan dus wel? Ik heb nl. het idee dat iemand in mijn PC is geweestkan dat?
Dat blijkt wel heel duidelijk uit de voorafgaande reacties..Op donderdag 23 mei 2002 09:56 schreef Fireman het volgende:
Maar het kan dus wel?
Dan moet je VNC en PCAnywhere nog altijd hebben geinstalleerd op je éigen PC of Terminal Services hebben ingeschakeld op een WinNT/2K/XP machien. Anders is er inderdaad sprake van een hackerIk heb nl. het idee dat iemand in mijn PC is geweestkan dat? Al dan niet vanaf mijn werk
Verwijderd
wisdom is rarely common
Ik zou het niet weten. ga ik even naar kijken. Waar exact te vinden?Op donderdag 23 mei 2002 10:09 schreef Walm het volgende:
heb je je bestands en printerdeling openstaan?
Ik denk dat ik het gevonden heb: Systeemeigenschappen -> tabblad "verbindingen van buitenaf"
Klopt dat?
Verwijderd
je bent namelijk host services aan het starten op de server,bijna hetzelfde als een trojan installeren!
wisdom is rarely common
Die staat idd aangevinkt. Is dat juist niet goed? Hack mogelijkheden in mijn PC?Op donderdag 23 mei 2002 10:15 schreef Walm het volgende:
bij je netwerkinstellingen, rechtermuisklik op mijn netwerklocaties en dan eigenschappen. Dan op de bewuste connectie weer rechter muisklik en dan weer eigenschappen en dan staat ie daar ergens.
Verwijderd
Alleen als je ze niet hebt beveiligd met user/pass..Op donderdag 23 mei 2002 10:21 schreef Fireman het volgende:
Die staat idd aangevinkt. Is dat juist niet goed? Hack mogelijkheden in mijn PC?
Met een user/pass is hackrisico veel kleiner, maar dan moet je wel een goed password hebben (dwz, niet te makkelijk te raden)
MacBook Pro 14" 2021
Op woensdag 22 mei 2002 02:09 schreef [Airwolf] het volgende:
je bent nooit veilig op internet.
al heb je 20000 firewalls en is je ip nog zo geclaoked of weet ik veel wat. Als iemand je echt wil hacken (en daar de benodigde kennis voor heeft) gebeurt dat toch wel.
ik snap niet dat iedereen zich daar zo druk om maakt...
ik ben redelijk makkelijk te hacken al zeg ik het zelf ...
en dan
zien ze me cv een sollicitatie brief ??
een illegale iso van gta3 ?
en daar hebben ze(lees hij/zij) zoveel moeite voor gedaan ?
kom op zeg en dan ?
..........
je moet voor jezelf altijd nagaan: Wat heb ik in hemelsnaam op mijn systeem dat iemand zo graag wil dat hij zoveel moeite doet om mij te hacken.
Als een script kiddie je kan hackt ok ... dan heb je gewoon je shares open staan![]()
en dan heb je een slimme script kiddie en die format je hd goh dan ben je je 40gb aan illegale shit kwijt. tjah tis lullig maar vervangbaar.
ik maak me om dit soort dingen gewoon echt niet druk. ik kan me toch niet bedenken wie intresse heb in mij.
en wat moet dit betekenen ?Op donderdag 23 mei 2002 09:49 schreef Fireman het volgende:
[..]
Dat was pas NÁ dat KOCKIE gereageerd heeft !
ik neem de tijd om te zoeken en om jou aan een antwoord te helpen hoor, maar dat blijkt dus niet geheel gewaardeerd ?
altijd wél gewaardeerd alleen staat het er wat ongelukkig, net na de reply.Op donderdag 23 mei 2002 11:05 schreef [Airwolf] het volgende:
[..]
en wat moet dit betekenen ?
ik neem de tijd om te zoeken en om jou aan een antwoord te helpen hoor, maar dat blijkt dus niet geheel gewaardeerd ?
Alle antwooden en tips en motivaties welkom.
[airwolf] don't worry
Als je de poorten 135 t/m 139 perminent blockt tegen de buitenwereld, dan kan geen mens je Windows shares zien of er toegang toe krijgen, zelfs jij niet met je Windows user/passOp donderdag 23 mei 2002 10:58 schreef Fireman het volgende:
Een juiste / goede Firewall zou dat ook goed kunnen helpen?
Maar als je VNC (5800/5900), PC-anywhere (5631/5632), etc gaat gebruiken, dan moet je de genoemde poorten wel openlaten om er vanuit het Internet toegang tot je PC te verkrijgen met behulp van de genoemde programma's. Ook dit brengt een hackrisico met zich mee. Maar met een goed password, is de risico nog altijd te verwaarlozen. Gebruik dan bijvoorbeeld ook cijfers en hoofdletters in je password zoals Mw4Ez3g ofzo
zelf gebruik ik Sygate Firewall Pro en daar ben ik zeer content over
Die werkt via browser. Gewoon het IP van je thuis computer in je IE of netscape kloppen en voila. Ik vind het goed werken, hoewel VNC het geloof ik ook kan via browser.
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Je hebt gelijk als je zegt dat je altijd gehacked kan worden. Sommigen maken er een sport van (It wasn t me) en anderen doen er kwaad mee.Op donderdag 23 mei 2002 11:02 schreef [Airwolf] het volgende:
zien ze me cv een sollicitatie brief ??
een illegale iso van gta3 ?
en daar hebben ze(lees hij/zij) zoveel moeite voor gedaan ?
kom op zeg en dan ?
* Mangoworks2002
Als je het bedrijf waarvan je je pc wil remoten, niet (lees: zo min mogelijk) in gevaar wil brengen, moet je het simpel weg niet doen.