brommer spuiten met motip tips svp

Pagina: 1
Acties:
  • 2.925 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47964

Topicstarter
Ik wil mijn honda mb gaan spuiten met een motip lak. Nu hgeb ik dit al eerder gedaan maar nu blijkt dat er nevel is neergeslagen op de tank waardoor deze minder mooi glanst, bovendien heb ik kleine bobbeltjes die je ook wel eens ziet bij auto's, soort sinaasappelhuidje noem ik t maar. Ik ben aan de slag gegaan met commandant en dan krijg ik het oppervlak goed glad en krijg ik de glans terug, maar om nu heel mijn tank zo te doen zie ik niet zitten en bovendien heb ik al wat beschadigingen opgelopen. Hoe voorkom ik die nevel nu in de praktijk? Ik weet t , spuitcabine, maar dat is theorie, niemand heeft zoiets. Kan ik geen alternatieve spuitcabine maken met iets ofzo..waar moet het dan aan voldoen. Of heeft iemand andere tips om die nevel te voorkomen?

Het gaat om een blauwe lak van motip uit de Extra metallic serie. dus deze moet worden afgelakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45746

Gewoon goed schuren, goed ontvetten, en zorgen dat je in een stofvrije omgeving bent, en dat de temperatuur rond de 20 graden ligt. Waar je dan zit maakt niet uit, alst maar een beetje aan de bovenstaande eisen voldoet.

Je kan bijvoorbeeld een kacheltje in je schuur zetten ofzo.

ken iemand die um in zijn huiskamer spoot, omdat dat de beste omstandigheden waren. Groot wit laken over alles heen, en gaan ervoor |:( Lijkt me nie de verstandigste oplossing, dus blijven denken ;)

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik dat binnen doe dan krijg ik heel veel herrie. Ik zat te denken de spullen buiten te spuiten uit de wind, en er daarna een kartonnen doos ofzo overheen te zetten tegen stof. Maar dan heb ik waarschijnlijk nog niet het nevel, probleem opgelost, als ik heel mijn tank moet boenen met commandant dan zijn aan het eind van de dag mijn vingers 2 cm korter. Hoe gaat dat in zo'n spuitcabine nou met stof en nevel? wat is nou het principe van zo'n ding..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is verstandiger om zelf een soort spuitcabine te maken. Met een flinke lap afdekfolie kom je een aardig eind. Afdekfolie is niet zo duur. Zie de dichtsbijzijnde bouwmarkt. Gewoon een dunne doorzichtige folie is goed. Op deze manier kun je gewoon in de schuur oid spuiten en dat scheelt al een heel eind stof op je spuit werk. Als je een blanke lak er overheen spuit (HEEL dun spuiten , anders krijg je druipers) dan krijg je ook een heel eind extra glans......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 09:43 schreef teigetjuh het volgende:
Het is verstandiger om zelf een soort spuitcabine te maken. Met een flinke lap afdekfolie kom je een aardig eind. Afdekfolie is niet zo duur. Zie de dichtsbijzijnde bouwmarkt. Gewoon een dunne doorzichtige folie is goed. Op deze manier kun je gewoon in de schuur oid spuiten en dat scheelt al een heel eind stof op je spuit werk. Als je een blanke lak er overheen spuit (HEEL dun spuiten , anders krijg je druipers) dan krijg je ook een heel eind extra glans......
hoe wilde je dat doen dan met afdekfolie? heel mijn schuur afplakken lijkt me een beetje veel werk, ik denk dat ik het in de tuin ga doen, veel folie op de grond tegen neerslag op straatje en een doos over de tank zetten direct na het aanbrengen van een laagje om stof op te vangne, ik denk dat dat makkelijker gaat als heel mijn schuur bedekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 09:27 schreef No1Uno het volgende:
Gewoon goed schuren, goed ontvetten, en zorgen dat je in een stofvrije omgeving bent, en dat de temperatuur rond de 20 graden ligt. Waar je dan zit maakt niet uit, alst maar een beetje aan de bovenstaande eisen voldoet.

Je kan bijvoorbeeld een kacheltje in je schuur zetten ofzo.

ken iemand die um in zijn huiskamer spoot, omdat dat de beste omstandigheden waren. Groot wit laken over alles heen, en gaan ervoor |:( Lijkt me nie de verstandigste oplossing, dus blijven denken ;)

Succes ermee
stofvrije omgeving...ja klinkt leuk, ik weet ook dat dat moet, maar de praktijk wijst uit dat een stofvrije ruimte niet zo makkelijk te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24549

Ik heb een zundapp gespoten met motip, rode metallic lak. Daarbij trad het zelfde bobbeltjes effect op. Ik heb daarom na het spuiten de lak laten drogen in de zon. Daarna de gehele tank voorzichtig met korrel 1200 schuurpapier glad geschuurd, een dun laagje rood er overheen gespoten en daarna blanke lak. Glimt als een spiegel en is mooi strak!
Succes!

En dit was buiten in de tuin, in de wind (+/- winkracht 3)en in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

(jarig!)
Voor een prikkie koop je zo'n oranje plastic afdekzeil bij de bouwmarkt. Daar zitten gaten met ringen in zodat je 'm ook aan houten draagbalken en kozijnen in je schuur met spijketjes kan vastzetten. Heb je de hele schuur afgedekt. veel minder werk dan met folie. Dat idee van drogen onder een doos lijkt me nog niet eens zo'n gek idee. Zorgt ervoor dat er geen stof en vliegjes op je lak komen tijdens het drogen. Maar ik denk dat er wel iets zuustof bij moet kunnen echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Laatst online: 14:56
alles wat niet gespote moet worde AFDEKKEN anders kreeg je nevel erop.. en spuit niet te dik ( uitlopers )

I7 7700K - DDR4 32GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 10:04 schreef neanderthaler het volgende:
Voor een prikkie koop je zo'n oranje plastic afdekzeil bij de bouwmarkt. Daar zitten gaten met ringen in zodat je 'm ook aan houten draagbalken en kozijnen in je schuur met spijketjes kan vastzetten. Heb je de hele schuur afgedekt. veel minder werk dan met folie. Dat idee van drogen onder een doos lijkt me nog niet eens zo'n gek idee. Zorgt ervoor dat er geen stof en vliegjes op je lak komen tijdens het drogen. Maar ik denk dat er wel iets zuustof bij moet kunnen echter.
dat van die doos is juist bedoelt om stof en vliegjes tegen te gaan.

spuitnevel weet ik niet wat ik daartegen moet doen, heb ook nog niets gehoord daarover geloof ik. Ik dacht altijd dat ik het goed gedaan had, omdat ik had begrepen dat je het nooit zo mooi krijgt als een professionele spuiter. Nu had ik een krasje dat ik wilde ik wegpoetsen met commandant. Na het poetsen glom dat stukje als een nieuwe auto. heel bizar vond ik...ik had beetje het gevoel dat ik het wiel had uitgevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Xa4
  • Laatst online: 08-02-2024
Ga in de schuur ofzo zitten, iig op een plek waar geen of vrijwel geen wind is. Als je dat doet krijg je vrijwel geen stofjes of je te spuiten object.

Beginnen met spuiten doe je als volgt:
Eerst goed schuren (niet te grof 300 waterproof is genoeg) om het oppervlak te ruwen zodat de verf goed hecht.

Hierna moet je al het stof goed verwijderen, schoon water en een oude handdoek werkt goed genoeg, anders neem je stofafneemdoekjes (bij de verfspullen in de doe-het-zelf-zaak) met ammoniakoplossing.

Is het geheel goed schoon leg het dan neer op een plek (of hang het op) zodat je aan alle te spuiten kanten er goed bij kunt met de spuitbus.

Het spuiten zelf doe je door van links naar rechts en dan weer van rechts naar links te gaan (slalom met de spuitbus). Als je een beweging van links naar rechts maakt en je wilt weer de andere kant op zorg dan dat je ongeveer 10 a 15 cm buiten je werkstuk uitkomt voordat je de andere kant opgaat (dit voorkomt dikke verplekken aan de rand).

Ook moet je er op letten dat je zo dicht mogelijk bij jezelf begint, en dan steeds verder af gaat spuiten. Op deze manier voorkom je dat er overspray ontstaat (dunne nevel die ook zal neerslaan op je werkstuk), je spuit de overspay dan namelijk weer meteen over zodat het resultaat meer glans oplevert (de overspray zorgt namelijk voor een sinasappelhuid waardoor het eindresultaat een stuk matter zal zijn).

Ook nog errug belangrijk SPUIT MET DUNNE LAAGJES dit zorgt voor een mooier egaler effect dan in 1 keer spuiten (en minder kans op druipers).

Je kunt dit herhalen met schuren tussendoor (steeds fijner schuurpapier gebruiken. 600, 900, 1000, 1500, 2000). Als je dit doet besteed bij het schuren dan vooral aandacht aan de matte gedeeltes (sinasappelhuidje).

Als laatste moet je toch met commandant aan de slag. Je kunt hierna eventueel nog transparant overspuiten voor misschien iets meer glans en krasvastheid (maar dan weer met commandant nabewerken).

Als het op deze manier helemaal uitvoert (en goed natuurlijk) zul je jezelf zien weerspiegelen in het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 10:17 schreef LoverBoy het volgende:
Ook moet je er op letten dat je zo dicht mogelijk bij jezelf begint, en dan steeds verder af gaat spuiten. Op deze manier voorkom je dat er overspray ontstaat (dunne nevel die ook zal neerslaan op je werkstuk), je spuit de overspay dan namelijk weer meteen over zodat het resultaat meer glans oplevert (de overspray zorgt namelijk voor een sinasappelhuid waardoor het eindresultaat een stuk matter zal zijn).
ah dus dit heb ik verkeerd gedaan, ik heb gewoon de bus recht gehouden en hierdoor werd kreeg ik dus nevel op mijn verse lak. als ik het zo begrijp moet ik dus als ik naar rechts beweeg, de bus iets naar rechts draaien zodat ik in feite onder een bepaalde hoek spuit.
Je kunt dit herhalen met schuren tussendoor (steeds fijner schuurpapier gebruiken. 600, 900, 1000, 1500, 2000). Als je dit doet besteed bij het schuren dan vooral aandacht aan de matte gedeeltes (sinasappelhuidje).
dit vind ik vreemd, ik ga toch niet wachten tot de lak is uitgehard, er staat op de bus wacht enige tijd tussen de lagen, ik neem hier altijd zo'n 15 minuten voor, dan is de lak druipvast en toch nog nat genoeg om de nieuwe laag te laten hechten. correct me if i made a mistake
Als laatste moet je toch met commandant aan de slag. Je kunt hierna eventueel nog transparant overspuiten voor misschien iets meer glans en krasvastheid (maar dan weer met commandant nabewerken).
ja het gaat om metallic dus dat moet ik inderdaad aflakken. ik denk dat als ik dat spuiten doe zoals jij zegt dat het al een stuk beter zal glanzen, ik zal daarna dan de boel nog wel even nawrijven met commandant, maar dan hoef ik in ieder geval niet zo hard te boenen als nu.

Als het op deze manier helemaal uitvoert (en goed natuurlijk) zul je jezelf zien weerspiegelen in het eindresultaat.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 12:11

HENNEP

Just Someone

Uhm, is dit wel de goede afdeling forums voor jou? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 10:38 schreef HENNEP het volgende:
Uhm, is dit wel de goede afdeling forums voor jou? :?
nou ik dacht casemod word veel in gespoten, beiden zijn van alu of staal, ik zag wel overeenkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Xa4
  • Laatst online: 08-02-2024
Op donderdag 23 mei 2002 10:36 schreef miessie het volgende:

[..]
ah dus dit heb ik verkeerd gedaan, ik heb gewoon de bus recht gehouden en hierdoor werd kreeg ik dus nevel op mijn verse lak. als ik het zo begrijp moet ik dus als ik naar rechts beweeg, de bus iets naar rechts draaien zodat ik in feite onder een bepaalde hoek spuit.
[..]

Altijd onder dezelfde hoek spuiten. Begin zo kort mogelijk bij jezelf en spuit van links naar rechts, ga dan iets verder door (buiten je werkstuk) en blijf gewoon door spuiten. Ga dan een stukje verder van je af en ga van rechts naar links (ondertussen gewoon door blijven spuiten).
Op deze manier verder gaan en dan heb je het hele werkstuk in 1 slalombeweging gespoten (1 dunne laag dan).

dit vind ik vreemd, ik ga toch niet wachten tot de lak is uitgehard, er staat op de bus wacht enige tijd tussen de lagen, ik neem hier altijd zo'n 15 minuten voor, dan is de lak druipvast en toch nog nat genoeg om de nieuwe laag te laten hechten. correct me if i made a mistake

Toch wordt dit wel eens gedaan (uit laten harden en nog een keer doen). Om eerlijk te zijn doe ik dit zelf vrijwel nooit (ik spuit vaker andere hun brommers), omdat je dan veel meer verf gebruikt (veel te duur, en te lang wachten op het eindresultaat). En als een persoon tevreden is met het resultaat waarom zou ik dan meer werk erin steken.

Veel succes ermee en laat het resultaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die site kende ik nog niet :D maar goed ik denk dat het zo wel lukt, nu nog een beetje tijd om er aan te beginnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48523

Als je een profi resultaat wilt spuit je wat wilt spuit in je badkamer. Makkelijk af te dekken, goed geventileerd, sotfvrijsteruimte van heel het huis, temperatuur is optimaal.

Niet te lang wachten tussen de lagen, maximaal kwartier minimaal 5 min. ALtijd aflakken met doorzichtige lak. Dat alles 2 dagen laten drogen voor dat je de lak aanraakt. Eerst gewoon paar uurtjes laten drogen in badkamer. Dan is te toplaag hard. Daarna gewoon in schuur hangen ofzow voor uitharding.

Zo heb ik al menig brommer/scooter/computer gespoten.

Nat schuren/primen/geduld zijn een pre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 12:07 schreef SAF het volgende:
Als je een profi resultaat wilt spuit je wat wilt spuit in je badkamer. Makkelijk af te dekken, goed geventileerd, sotfvrijsteruimte van heel het huis, temperatuur is optimaal.

Niet te lang wachten tussen de lagen, maximaal kwartier minimaal 5 min. ALtijd aflakken met doorzichtige lak. Dat alles 2 dagen laten drogen voor dat je de lak aanraakt. Eerst gewoon paar uurtjes laten drogen in badkamer. Dan is te toplaag hard. Daarna gewoon in schuur hangen ofzow voor uitharding.

Zo heb ik al menig brommer/scooter/computer gespoten.

Nat schuren/primen/geduld zijn een pre
mijn ouders schieten me af als ik in huis ga spuiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48523

Op donderdag 23 mei 2002 12:08 schreef miessie het volgende:

[..]

mijn ouders schieten me af als ik in huis ga spuiten..
Relax >:), dan doe jet het toch een keer als je ouders niet thuis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Geen casemodding, overklokken of elektro...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.