Toon posts:

[geheugen] rara hoe kan dat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een van een vriend een oude Escom Primo gekregen want "ik klote toch wat aan met compoeters enzo"

486DX2-S 66Mhz

afijn 'k zie 4 72-pins geheugen bankjes, daarin zat al 4 mb en ik heb er nog 4 mb bijgeprikt die ik nog had liggen.

opgestart en jawel netjes 8mb geheugen.

heb ik ook nog 2 x 8 mb edo er bij gedaan die ik ook nog had liggen, reset, en wat gebeurd er :o er wordt 40 mb gedetecteerd waarna een geheugen foutmelding. ik kan dan wel met F1 gewoon verder.

hoe kan ik nu opeens 40 mb hebben ? en is die 40 mb wel volledig te benutten :?

Verwijderd

eeeehm k er zit niet echt 40 mb in dus wat denk je ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien dat het 486 plankje niet zo goed kan omgaan met EDO spul, of dat het geen FPM en EDO naast elkaar kan hebben :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24
als je alleen die 2 x 8 instopt, wat doet hij dan?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ja zal ik 'es gaan proberen. anders zal ie wel niet met edo overweg kunnen en zal ik er nog wat simm-etjes bij moeten zoeken - iemand nog wat rond slingeren :)

Verwijderd

Misschien zijn die 8 mb simmetjes wel zestien mb :? 4+4+16+16=40? :+

Probeer eens een andere combinatie eerste banken 8mb sims 3e en 4e 4mb sims o.i.d.

Succes

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24
Ik heb wel nog een zakje overschot liggen, als je daarvoor naar België wil komen natuurlijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
zal eerst nog wat combi's proberen anders Fire69 even aanspreken :) waarom zitten de vrijgevige mensen toch altijd in Belgie *D

zou je over te halen zijn om ze in zo'n enveloppie met van dat bubbeltjes plastic te stoppen en dan op de post te mieteren ?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat 1 van je chipjes verrot is. Ik had het ook een keer dat 'ie meer aangaf aan geheugen op een P166; na diverse andere combinaties kwam ik erachter dan 1 chip gewoon kapoet was :(

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1