Hercules 3d Prophet FDX 8500 LE flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Omdat ik lees dat er veel mensen problemen hebben met het overclocken en de bios van deze kaart heb ik deze topic gemaakt. Om je hercules sneller te laten lopen en hoger te late overclocken moet je 'm flashen naar een retail 8500 (275/275 Mhz) dan kun je ook de drivers van ati installeren. omdat je bij de hercules maar tot maximaal 260 memory Mhz kunt overclocken komt door de agresievere ram timings. In theorie zou ie dus sneller moeten zijn. maar is het dus niet. Ik heb met een bios editor. de ram timings minder agresieg gemaakt en ik had maar een verlies van 9 3dmark2001 se punten. Niet veel dus. Ik zal jullie daarom ook duidelijk uitleggen hoe je het moet doen.

VOOR DAT JE BEGINT UNINSTALL JE ALLE TWEAK UTILITY'S

Stap 1. Ik heb zelf ff de files op m'n homepage gezet,(alleen de files, dus verwacht niets meer) om alles een beetje bij elkaar te hebben. Download Flashradeon8500.zip op http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/flashradeon8500.zip
8500_pal.zip op http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/8500_pal.zip en afiflash op http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/atiflash.zip

Stap 2. Unzip flashradeon8500.zip naar een directory die je maar wil. als voorbeeld gebruiken we d:\flashradeon8500 Ga nu naar die directory en dubbel klik op start. Je zit nu in het programma. druk op enter om in het menu te komen. druk nu op 1 om een backup van je huidige bios te maken. Na een paar seconden is het klaar en moet je op enter drukken doe dat en sluit het programma nu af.
hij heeft nu een bios backup gemaakt met de volgende naam savebios.rom kopieer dit bestand naar de root je van je 2e partitie of 2e hardeschijf. hernoem dan het bestand in backup.rom

Stap 3. Maak een dos opstart diskette in windows door de diskette te formateren en daarbij aan te vinken dat het een msdos opstart diskette moet worden.

Stap 4. Als je meer dan 1 partitie of meer dan 1 hardeschijf hebt maak je een directory op bijvoorbeeld d: (niet c: omdat dos die wel weergeefd, maar het eigenlijk de 2e partitie is) die je atiflash noemt. Unzip nu het bestand atiflash.zip naar deze directory. bijvoorbeeld dus: D:\atiflash.

Stap 5. Unzip nu de file 8500_pal.zip naar de root. Dus d:\8500.rom

Stap 6. start nu op doormiddel van de dosdiskette. Zorg er wel voor dat de diskette in de bios bij de boot als eerste staat.

Stap 7. Nu je in dos zit, zul je zien dat hij de 2e hardeschijf of partitie weergeeft als de c: schijf. Ga nu naar de atiflash directory die je gemaakt hebt. In dit geval is dit dus c:\atiflash (ja je leest het goed c: omdat ie in dit geval d: als c: weergeeft)

Stap 8. typ nu in de directory in atiflash -p 0 c:\8500.rom

Stap 9. hij zal nu de bios gaan flashen. Als dat gebeurd is zie je dat ie zoveel van de zoveel bytes geflashed heeft. Als je geen warning hebt gekregen is het dus goed gegaan.

Stap 10. Start nu de computer opnieuw op en als je in windows bent aangekomen herkent ie een nieuwe videokaart. Installeer je drivers nu opnieuw en alles zou nu goed moeten werken.

Als je geen 2e partitie of hardeschijf hebt dan zul je een opstart diskette in windows 98 moeten maken. zet in dat geval alles gewoon in c: neer en volg de rest van de instructies (vervang dan d: door c:)
-----------------------------------------------------------

Wat te doen als het fout gaat?

Stap 1. als het flashen zelf is mislukt zal ie een warning geven. Als ie een warning geeft van write proteted is er niets aan de hand. Hij kan dan niet de bios flashen. Maar geeft ie bijvoorbeeld een fout dat ie maar een gedeelte heeft kunnen flashen dan is er meer aan de hand. WAT JE OOK DOET ZET DAN NIET JE COMPUTER UIT. Blijg gewoon rustig en kalm en flash de backup die we hadden gemaakt. Dat doe je door dit comando in te typen: atiflash -p 0 c:\backup.rom (ervan uitgaande dat je de backup op d: hebt geplaatst)

Hij zal nu weer de originele bios gaan flashen. Als dit weer fout gaat heb je een groter probleem. In dit geval probeer je je computer toch te resetten. Als je pech hebt kun je de letters niet meer lezen, heb je geluk wel. als je de letter niet kunt lezen zul je het opnieuw flashen blindelings moeten doen. DUS SCHRIJF DIT OP OF PRINT DIT UIT. Kun je de letters nog wel lezen dan kun je opnieuw proberen te flashen.

WERKT HET NOG STEEDS ALLEMAAL NIET EN ZIE JE OOK GEEN LETTERS. DAN ZUL JE DE KAART OP MOETEN STUREN NAAR HERCULES. MET EEN BEETJE GELUK IS JE KAART DAN ZO WEER TERUG GEFLASHED NAAR DE ORIGINELE BIOS. Ik moet er wel bijzetten als je geluk hebt. want hercules staat niet echt bekend om hun snelle support.

Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen helpen, en hebben jullie nog vragen mail me dan maar op mazewing@hotmail.com

IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR HET MISGAAN VAN DE BIOSFLASH. ALS JE HET WIL DOEN PROBEER HET DAN GERUST EN IK WIL JE ER OOK NOG MEE HELPEN. MAAR ALS HET FOUT GAAT KOM DAN NIET AANEUREN DAT HET MIJN SCHULD

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Flash je dit kaartje dan om naar een ATI Reatail bios ?

Dat heb ik zelf ook geprobeert maar dan wordt i in vialgemark veel langzamer.
Het duit duidelijk op een comflict tussen de kaart en de bios (ik heb de 4.13.0.9031 driver gebruikt)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ALs je geen beelt krijgt na het flashen wat ik ook een keer heb gehad !
Moet je gewoon een pci videon kaart er bij in zetten en weer flashen dan doet i het weer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Bij mij was ie in alle benchmarks die ik had gedaan een stuk sneller. Bij 3dmark 2001 se 500+ punten meer. Bij gl-mark had ik iets van 8 fps meer. en bij creature cult demo had ik eerst gemiddeld 14 fps en nu 17. Dus....

En ik denk dat het flashen naar een retail wat veiliger en makkelijker is dan een vmod. Want met een retail kun je nog hoger. Ik kan 295/290 Mhz halen. Maar dan wordt ie instabiel.

MazeWing

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Over die PCI kaart. Ik denk niet dat iedereen een pci kaart heeft. Zeker niet de mensen die pas sinds de AGP met computers bezig zijn. Wel goed dat je het even opmerkt want dat was ik dus vergeten.

En op je vraag of je 'm omzet naar een retail bios? JA. je krijgt na het flashen een Build By Ati Radeon 8500. En kunt dan ook gewoon van bij de ati site de built by ati drivers downloaden. Maar voor beste stabiliteit en beeldkwaliteit raad ik iedereen aan om de Cyborg/Omega drivers te proberen. Heb ik er al een hele tijd opstaan en die doen het perfect. Misschien in 3dmark wel iets minder snel. Maar uiteindelijk gaat het om de spellen en die zijn met die drivers een stuk sneller, stabieler en mooier

MazeWing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Waar kunje die drivers van daan halen ??
En Bij meij werd vilagemark 45% slomer.
Kan dat zijn dordat ik rdtweak er nog op had staan.
Het lijkt mij allen niet.

Kijk ook ff hier voor de v-mod van mij voor de hercules.
[topic=502982/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb een progje dat je de Core en mem speeds kan veranderen (speeds van de bios dus start een le altijd als 310-275 op zoals bij mij).
Maar dit werkt allen bij een bios van ati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Ik heb je vmod gelezen ja. Plaatjes zou handig zijn, maar die komen nog heb ik begrepen.

Die drivers vindt je op http://www.driverheaven.net/drivers/

Zoals ik al zei deze drivers zijn niet voor te benchmarken maar voor de spellen. En daar draait het tenslotte om.

ff nog een vraagje er staat bij je system specs "Ati Radeon 8500 306-330" en in de tekst staat dat je de memory op 276 Mhz hebt lopen. Volgens mij klopt dit dan niet met je specs. Dus ik denk dat je foutje hebt gemaakt, want 330 Mhz is wel een beetje heel erg veel voor een radeon 8500 *D

MazeWing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dat was van mijn ATI Radeon 8500le (build by ati) met 3.6 ns mem zit in andere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vet moet ik ook maar is doen als ik thuis ben vanavond :).
Ben de laatste tijd ook eindelijk is alles uit me pc aan het persen wat erin zit, en dit is wel een mooie oc natuurlijk 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
330 Mhz memory?? dacht het niet. Dan heb je hoger dan alle anderen met een radeon. Want op het rage3d forum (grootste en bekendste ati forum) heeft nog niemand die snelheid gehaald. Zelfs de radeon 8500 t(nogwat) die standaard op 300/300 geleverd word haald die snelheid niet.

MazeWing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik dus wel ik haalde ook 10278 3dmarks. maar kun je dat progje ff stuuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb volgens jou methode gedaan en die 8500.rom staat er nu op

maar ik heb geen passieve coollichaampjes voor mijn geheugen, dus kan je misschien een bios schrijven voor 250/250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
zolang je geen problemen hebt met vastlopers ofzo. kan het weinig kwaad. Want op de build by ati radeon 8500 zitten ook geen ramsinks. Het enige verschil is dat het geheugen daar 3,6n is en bij de hercules 4,0 maar tot nu toe heb ik nog geen beperkingen gezien.

Heb vanmiddag ff benchje gedraaid op core:281 en memory; 300 mhz en die werkte perfect.

MazeWing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik doe voor de zekerheid gewoon de 275/275

0 artifact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Bios van de retail ati 8500 Le (core:250/memory:250 Mhz) is online link: http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/8500le

Gewoon de instructies volgen van de flash guide hierboven. Maar dan met de le bios

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Mazewing voor je handleiding en aanvullende informatie.

Twee vraagjes nog, de eerste naar aanleiding van:
Op donderdag 23 mei 2002 11:11 schreef MazeWing het volgende:
...
Maar voor beste stabiliteit en beeldkwaliteit raad ik iedereen aan om de Cyborg/Omega drivers te proberen. Heb ik er al een hele tijd opstaan en die doen het perfect. Misschien in 3dmark wel iets minder snel. Maar uiteindelijk gaat het om de spellen en die zijn met die drivers een stuk sneller, stabieler en mooier
Als je het hebt over Cyborg/Omega drivers, bedoel je dan:

of deze versie (XK1.0.71A) http://www.omegacorner.com/~cyborg/drivers/omegaplutonium_xk1071_a.exe
of een andere versie?

De tweede vraag heeft te maken met het gebruik van de c- en d-partitie/schijf. Kan dat ook allemaal vanaf floppydisk, dus zonder gebruik te maken van de harddisk. Zou mij goed uitkomen, omdat ik met een RAID-systeem onder WinXP werk en bij het flashen gebruik maak van een oude Win98-opstartdiskette om in DOS te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Als je het hebt over Cyborg/Omega drivers, bedoel je dan:
of deze versie (XK1.0.71A) http://www.omegacorner.com/~cyborg/drivers/omegaplutonium_xk1071_a.exe

of een andere versie?
Yep. Is het flashen trouwens gelukt?? enzo ja op welke kloksnelheden draai je nu

MazeWing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
De tweede vraag heeft te maken met het gebruik van de c- en d-partitie/schijf. Kan dat ook allemaal vanaf floppydisk, dus zonder gebruik te maken van de harddisk. Zou mij goed uitkomen, omdat ik met een RAID-systeem onder WinXP werk en bij het flashen gebruik maak van een oude Win98-opstartdiskette om in DOS te komen.
Ja, zolang je dan een opstartdiskette hebt van windows 98. Hoe dat toch via windows xp moet zou ik niet weten.

MazeWing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 22:27 schreef MazeWing het volgende:

[..]

Yep. Is het flashen trouwens gelukt?? enzo ja op welke kloksnelheden draai je nu

MazeWing
Heb alle files klaar staan, maar kom er vanavond niet aan toe. Wordt dus morgenavond. Zal de resultaten zeker melden. Ben heel benieuwd naar het effect van het bios-flashen op de 3D2001SE-benchcijfers, was tot nu toe 8254!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 22:55 schreef wiebe het volgende:
Zal de resultaten zeker melden. Ben heel benieuwd naar het effect van het bios-flashen op de 3D2001SE-benchcijfers, was tot nu toe 8254!
Ja, je hebt echt meer nodig... Daar draait geen enkel spel lekker op man :o

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Ja, je hebt echt meer nodig... Daar draait geen enkel spel lekker op man
inderdaad ja, Je moet niet gek op kijken als Pong erg schokt :+

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm jammer genoeg ben ik er ook nog niet aan toegekomen, en ik ga nu naar bed. Dus voor mij wordt het ook morgenavond.
Mazewing ik heb 1 kleine tip voor je :).
Je hoeft niet onder elke post je naam te zetten. Niemand doet het hier, en er zijn zelfs mensen die zich eraan storen.
Meestal pik je ook zo de n00bs eruit, terwijl dit verhaaltje wat jij in dit topic getypt hebt, niet echt overkomt als van een n00b :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Hmm jammer genoeg ben ik er ook nog niet aan toegekomen, en ik ga nu naar bed. Dus voor mij wordt het ook morgenavond.
Mazewing ik heb 1 kleine tip voor je .
Je hoeft niet onder elke post je naam te zetten. Niemand doet het hier, en er zijn zelfs mensen die zich eraan storen.
Meestal pik je ook zo de n00bs eruit, terwijl dit verhaaltje wat jij in dit topic getypt hebt, niet echt overkomt als van een n00b
Sorry, maar dat doe ik altijd. Ook op andere forum's. Is zeg maar een soort extra sign *D Maar als mensen zich er aan storen wil ik er wel mee kappen hoor.

ps Zo beter??? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 20:08 schreef MazeWing het volgende:
Bios van de retail ati 8500 Le (core:250/memory:250 Mhz) is online link: http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/8500le

Gewoon de instructies volgen van de flash guide hierboven. Maar dan met de le bios

Joost
als ik deze erin flash, dan is de beeld na booten helemaal verneukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
als ik deze erin flash, dan is de beeld na booten helemaal verneukt
Strange zal wel ff nieuwe maken. ogenblikje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Zo klaar. Staat onder dezelfde url. Is wel een .bin file maar maakt niet uit gewoon bij de stappen 8500.rom vervangen in 8500le.bin

Ik weet al wat ik fout had gedaan bij die vorige. Had de timings veranderd van de retail bios naar 250/250 maar dan is ie weer onder geklocked en dat kan ook niet. Nu heb ik gewoon een officiele bios versie gepakt dus die zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga nu testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
ik ga nu testen
En??? werkt alles goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Hercules Radeon 8500LE net geflashed met 8500.rom file en haal nu 500 3dmarks meer op triple buffering. Het werkt dus wel, moet alleen nog ff de snelheden van de kaart uitlezen, is daar een handig programma voor?

edit: ik heb radeonator, maar die leest nix meer met de nieuwste drivers :(

edit 2: met de nieuwe powerstrip gedaan (3.02) core: 274.5 en mem 274.5 (549) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
edit: ik heb radeonator, maar die leest nix meer met de nieuwste drivers
Klopt sinds de ati drivers 6071 doet radeonator het niet meer. En de plutonium/omega drivers zijn daar op gebasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 09:53 schreef MazeWing het volgende:

[..]

En??? werkt alles goed??
ik zit nu met een 2mb pci, reden: na het flashen wil mijn agp kaart (hercules 8500le) niede monitor aan zetten...

wat nu?
hoe flash ik een werkende bios in mijn hercules terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb een vraag.
Als ik een backup probeer te maken van de bios die nu nog in de kaart zit (originele hercules bios). Dan hoort hij een bestand te maken genaamd savebios.rom, volgens jouw verhaal.
Deze maakt hij dus _niet_ aan.
Er staat wel een ander bestand genaamd savebios.bin, maar deze is dezelfde als die standaard in de zipfile staat.
Ik wil toch echt wel heel graag een backup maken van mijn bestaandje hercules bios versie voor ik hem ga flashen.

Ik zie trouwens wel dat je zelf een 8500le bios heb geupload, maar deze werkt niet goed volgens bovenstaande post. Durf dus nog steeds niet te gaan flashen :). Tot er een goeie backup online komt natuurlijk :).

edit:

Ow ik zie trouwens ineens dat hij een melding geeft als ik de oude bios probeer te backuppen.
Hij zegt restart to DOS en try again. Maar het vreemde is dat hij wel daarna zegt:
Dumping BIOS is succeed!
Press Enter
Moet maar ff naar DOS rebooten dan voor ik de bios backup :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke de BIOS flash is gelukt :) :), alleen 1 dingetje wat ik wel wat minder vind, maar dat komt ongetwijfeld door de drivers van iomega: Ik ben er geen punt op vooruit gegaan in 3dmark.
Volgens Powerstrip draait mijn kaart wel netjes op 274/274 :). Thank You :* hehehe

edit:

typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 20:35 schreef 1Nismo1 het volgende:
Oke de BIOS flash is gelukt :) :), alleen 1 dingetje wat ik wel wat minder vindt, maar dat komt ongetwijfeld door de drivers van iomega: Ik ben er geen punt op vooruit gegaan in 3dmark.
Volgens Powerstrip draait mijn kaart wel netjes op 274/274 :). Thank You :* hehehe
ik ook, powerstip zegt 275/275, maar geen verbeteringen in winxp, win98 en win2k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03
Ik heb mijn Radeon ook maar geflashed en in 1 woord FANTASTISCH

Ik heb hem ook meteen overgeclocked naar 305/305 zonder fouten :) Het verschil is GROOT GTA3 gaat nu soepel in plaats van stotterdestotter :P

Verder heb ik geen 3dMark scores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Ghost Image teruggezet waarin een schone installatie van windows xp zat. Alleen de driver van Hercules zat er wel nog in geinstalleerd.
Heb hem niet gedeinstalleerd, maar meteen de nieuwste driver van de Ati site zelf gepakt.
Nu is mijn 3dmark2001 score toch ietsjes hoger geworden. 100 punten ongeveer.
Ik morgen weer terug naar Windows 2000 (vind het toch beter draaien dan XP), en dan nog eens 3dmark2001 runnen.
Is ff zien wat hij zegt met schoon geinstalleerde drivers >:),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hierro geflashed naar ATI retail. Is aardig gelukt, lijkt me ......alleen........
3D2001SE gooit me er elke keer uit. Iemand enig idee waarom????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Ik zie trouwens wel dat je zelf een 8500le bios heb geupload, maar deze werkt niet goed volgens bovenstaande post. Durf dus nog steeds niet te gaan flashen . Tot er een goeie backup online komt natuurlijk
Is al online heet gewoon hetzelfde maar is een andere bios, die deze keer wel werkt.
Als ik een backup probeer te maken van de bios die nu nog in de kaart zit (originele hercules bios). Dan hoort hij een bestand te maken genaamd savebios.rom, volgens jouw verhaal.
Deze maakt hij dus _niet_ aan.
Er staat wel een ander bestand genaamd savebios.bin, maar deze is dezelfde als die standaard in de zipfile staat.
Heet hetzelfde maar is een andere. Zie je ook bij de readme staan. Ik heb ff de savebios.bin in de zip verwijderd om verwarring te voorkomen.
Oke de BIOS flash is gelukt , alleen 1 dingetje wat ik wel wat minder vind, maar dat komt ongetwijfeld door de drivers van iomega: Ik ben er geen punt op vooruit gegaan in 3dmark.
Volgens Powerstrip draait mijn kaart wel netjes op 274/274 . Thank You hehehe
Zoals ik al zei, die drivers zijn niet om te benchen. Om toch zeker te zijn of je er op vooruit bent gegaan download dan de reference drivers van ati.com zelf.
ik ook, powerstip zegt 275/275, maar geen verbeteringen in winxp, win98 en win2k..
Ook niet in spellen?? Probeer anders ff de reference drivers van ati.com zelf.

ps ik heb vanaf 18:00 niet kunnen posten omdat ik moest werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Ook hierro geflashed naar ATI retail. Is aardig gelukt, lijkt me ......alleen........
Bij welk stuk?? en probeer anders fast writes uit te zetten als je dat nog niet hebt. Is nummer 1. van de stabiliteits problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal blijft 3D2001SE hangen in het tweede deel. Ben even de naam kwijt, maar het gaat om het high detailsdeel waar zo'n 4Wdrive die een beetje rondstuitert tussen robots. Of hij blijft in dat deel hangen, of ik krijg zo'n mooi blauw scherm of ik kom weer in het WinXP-bureaublad.
Met 'fast writes' bedoel je waarschijnlijk de bios-optie AGP Fast Write. Die staat default op disabled, maar heb ik bij m'n bios-optimalisatie op enabled gezet. Zal dit morgenochtend proberen.

PS: begrijp ik het goed dat de nieuw aangemaakte savebios.bin de back-up van de originele bios is en dus ook weer terug te flashen door die file te herbenoemen naar backup.rom (zie stap 1 in het deel wat te doen als het fout gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Met 'fast writes' bedoel je waarschijnlijk de bios-optie AGP Fast Write. Die staat default op disabled, maar heb ik bij m'n bios-optimalisatie op enabled gezet. Zal dit morgenochtend proberen.
Yep, Zo te horen ligt het waarschijnlijk daar aan. benieuwt of het morgen wel lukt maar ik ga slapen want ik moet morgen om 14:00 weer werken :r

ps. Binnenkort zet ik m'n website helemaal online die dan een stuk meer guides zal bevatten en ook veel meer programma's en links naar dirvers enzo zal bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ben toch wel wat omhoog gegaan met 3DMark2001SE. Ik zit nu tegen de grens van de 7000 op mijn systeempje :).
Zometeen me FSB nog maar een klein stapje verhogen zodak erboven zit hehehe.
http://service.madonion.com/compare?2k1=3551184 :).

edit:

Ben toch nog ff wat hoger gegaan met me FSB, van 110 naar 112. Heb tevens Windows 2000 Pro geinstalleerd ipv Windows XP Pro.
Nieuwe link: http://service.madonion.com/compare?2k1=3552733
Ben van 6948 naar 7128 gegaan. Niet echt een supergrote stap vooruit maar toch weer een beetje :9~. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou als het goed is is het hier uiteindelijk ook gelukt. Alleen kreeg ik bij het Flash eerst write protect melding. Ok, niks aan de hand zoals je schreef.. uhh maar mooi geen beeld meer. Vrij lastig. Toen PCI dingetje gefrutst en nog een keer geprobeerd toen ging het wel goed.

Backuppen van je BIOS gaat alleen niet goed, hier in elk geval niet. Onder Windows wil ie het helemaal niet doen en vanuit DOS maakt ie een bestand van 0 bytes. Kan ermee te maken hebben dat ik twee kaarten in mijn systeem heb.

Anyway.. na wat klotsende oksels is het nu volgens mij gelukt. Heb de kaart vandaag gekocht.. anders vast garantie ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 23:36 schreef wiebe het volgende:
Ook nadat ik in de bios de AGP Fast Write terug naar disabled heb gezet, blijft 3D2001SE een probleem :( . Tot nu toe maar één keer alle 3D2001SE-onderdelen doorlopen (resultaat: 8650 dus zo'n 400 punten erbij :P ). Aanpassingen in de bios van andere AGP-settings helpt ook niet. Geldt ook voor het verhogen van de I/O-voltage naar 3,65V. Elke keer wordt het 3D2001SE-benchmarken onderbroken.
Wat moet ik doen om 3D2001SE soepel te laten lopen?
(en zeg nu niet terugflashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Ik heb een slordige fout gemaakt, bij de backup maken noemt ie de backup savebios.bin en niet savebios.rom. je moet het dus daarna hernoemen naar backup.bin en niet backup.rom

En bij een protection fout krijgen bij het flashen, heb ik niet gehad. kan misschien komen omdat ik eerst de nieuwe hercules bios had geflasht. Misschien kun je proberen eerst de hercules bios te flashen en dan de retail.

En over de vraag om 3dmark soepel te laten werken. Het moet dan iets in de bios of windows zijn. Je zou eens andere drivers kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Misshien staat de fsb te hoog. kun je die eens verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
...
En over de vraag om 3dmark soepel te laten werken. .... Je zou eens andere drivers kunnen proberen.
Andere ATI-drivers geprobeerd (wxp-radeon-6-13-10-6071-efg.exe). Helpt niets. Denk eraan terug te flashen naar laatste Hercules-bios (versie7.8.1.). Dan maar een paar 3D2001SE-punten minder, hecht meer belang aan een stabiel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Eej wiebe, niet dat ik die punten zo gek interessant vindt, maar ik haal met een Athlon 800@950 maar iets van 4900 punten. Boeit opzich niet want das al 3x zoveel als met mijn vorige kaart. Maar lijkt me dat er iets echt mafs verkeerd staat. Heb jij enig idee wat? Ik zie wel dat ik mijn framebuffer op double (ipv triple) had staan de Z-buffer op 32 (ipv 24), test zo nog een keer maar kan me niet voorstellen dat dat het is. Ik gebruik de drivers van de omegacorner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg nog geen eens drivers geinstalleerd weet iemand hoe dat kan elke keer krijg ik de melding dat er geen kaart in mijn systeem zit als ik de orginele drivers van ati gebruik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een avondje surfen begint het erop te lijken dat ik met het flashen van mijn Hercules 8500LE naar ATI 8500retail ook het probleem van de "infinite loop" heb binnen gehaald. Dit kan verklaren waarom de "nieuwe" 8500retail in 3D2001SE vastloopt. Oplossingen hiervoor (meer koeling, meer voeding, nieuwe drivers, nieuwe bios, lagere c/m-settings, etc.) worden genoeg aangedragen, maar helpen voor geen meter.
Het probleem van de infinite loop had ik niet met mijn oude Hercules 8500LE. Moet ergens nog wel een backup van de originele 8500LE-bios hebben, dus dat wordt morgen terug naar af :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Kun je wel gewoon spellen spelen, want 3dmark is ook niet alles, Wat heb je liever dat 3dmark perfect loopt met een score van 99999999 en spellen die klote lopen. Of een 3dmark score van 1 en dat spellen perfect lopen.

Test dus eerst ff bij andere spellen en benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, klaar met een schone install van WinXP en de rest. Wel eerst de originele bios teruggeflashed naar de Hercules 8500LE. Goed dat ik die gemaakt had voordat ik begon aan het avontuur van het flashen naar ATI 8500retail.
Reden om toch weer terug te keren, waren de verschillende posts over het probleem van de infinite loop. Komt er kort gezegd op neer dat je vroeg of laat uit 3D-programmas wordt gekiept. Tekend daarvoor is het benchmarken met 3D2001SE, als je er niet in slaagt die test een paar keer volledig uit te voeren, dan zul je problemen krijgen en blijven houden, wat je ook doet, aanpast of verandert.
Heb zojuist, voordat de multiplier van 11 naar 12 gaat, 3D2001SE 3* gedraaid zonder problemen met 8087 als resultaat. Gelukkig zonder problemen, dus ik ben weer terug bij af.
Conclusie: voorlopig laat ik het onderdeel oc-en van de videokaart even links liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 26 mei 2002 22:59 schreef wiebe het volgende:
Reden om toch weer terug te keren, waren de verschillende posts over het probleem van de infinite loop. Komt er kort gezegd op neer dat je vroeg of laat uit 3D-programmas wordt gekiept.
Misschien heb je hier nog wat aan:
(bron: http://www.ati.com/support/products/pc/radeon8500/radeon8500setup.html )

"DEVICE DRIVER is STUCK IN INFINITE LOOP" error in Windows XP

This issue affects different makes and models of video cards from various manufacturers under Windows XP.

The "Device driver is stuck in an Infinite loop" error message is usually the result of a system communication problem.

This error message does not occur on all systems configurations.

The following suggestion may help to correct this issue:
Please ensure that you have the latest Bios update for your Motherboard and test your system.
Make sure you have an adequate power supply.
Disable or enable AGP fast write and test your system.
Set your memory settings in the BIOS less aggressively and test.
If the above suggestions did not resolve your issue please contact your motherboard manufacture to obtain the latest chipset drivers.
INFO-BASE file # 3968

Keywords: ALL PRODUCTS for PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Tekend daarvoor is het benchmarken met 3D2001SE, als je er niet in slaagt die test een paar keer volledig uit te voeren, dan zul je problemen krijgen en blijven houden, wat je ook doet, aanpast of verandert.
Maar kun je wel spellen spelen zonder de infinite loop. Die fout komt trouwens aak voor bij via hardware dus als je windows xp hebt is het misschien slim om niet de via 4.1 te instaleren maar alleen het agp programma van via. Dat ook bij de downloads staat.

Ik vindt het trouwens jammer dat het bij jouw niet werkt, want bij de meeste werkte het wel en die zijn er sterk op vooruitgegaan. Misschien kun je het nog eens proberen, want de infinite loop is op te lossen. Verschilt alleen op elke pc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Wiebe hier nog een uitgebreide link over loop-errors... http://www.viaarena.com/?PageID=64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Quote:
Stap 4. Als je meer dan 1 partitie of meer dan 1 hardeschijf hebt maak je een directory op bijvoorbeeld d: (niet c: omdat dos die wel weergeefd, maar het eigenlijk de 2e partitie is) die je atiflash noemt. Unzip nu het bestand atiflash.zip naar deze directory. bijvoorbeeld dus: D:\atiflash.

Stap 7. Nu je in dos zit, zul je zien dat hij de 2e hardeschijf of partitie weergeeft als de c: schijf. Ga nu naar de atiflash directory die je gemaakt hebt. In dit geval is dit dus c:\atiflash (ja je leest het goed c: omdat ie in dit geval d: als c: weergeeft)

--------------------------------------------------------

Oke....dit is dus iets wat ik niet begrijp...

Leg eens uit...ik kan die shit toch gewoon wel op mijn C schijf zetten en daar een directory atiflash maken en de rom file in de root (c:\8500.rom) zetten ?

Dan opstarten vanaf een bootdisk en het spul flashen met atiflash -p 0 c:\8500.rom ??

Of zie ik dit nu verkeerd....

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Ok je had gelijk :)

Ik heb em nu geflashed en het werkt perfect....rage3dtweak geeft netjes 274.5/274.5 aan, maaaaaaaaaaar :)

Hij loop keihard vast in 3DMark en moet me pc dan resetten...hetzelfde gebeurt in games (oa. GTA3 en SOF2)

En dat suckt wel hard....ik ga nu ff andere drivers proberen en me BIOS aanpassen...

Als het me is gelukt hoor je het nog ...zo niet flash ik er wel weer een hercules BIOS in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Oke nix heeft dus geholpen....hij loopt nog steeds vast...

Maar ik wilde dus net weer met dat hercules flash tooltje mijn oude bios erin laden....en dan zegt ie dat het niet met dat tooltje kan ?

Hoe krijg ik nu mijn oude hercules BIOS weer in me kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Heeft iemand AUB de originele Hercules 8500le BIOS voor me...en kan iemand me die ff mailen ??

bhekman@home.nl

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macabre,
Zoals je aan eerdere posts kunt zien, had ik precies hetzelfde probleem. Zat eigenlijk dus niets anders op dan terug te flashen (was een eitje). En WinXP opnieuw te installeren om er zeker te zijn van een schoon register. Zal ff mijn originele Hercules 8500LE naar je mailen.
Ben wel benieuwd of het lukt.
[jammer-mode]
Originele bios zou op een flop moeten staan. Heeft iemand gewist :( . Kan je dus niet helpen.
[/jammer-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Zo te horen is het jou niet gelukt ???

Waarom heb je WinXP opnieuw geinstalleerd eigenlijk en kon je de originele BIOS wel terug flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij niet gelukt is om de ATI 8500retail stabiel te krijgen. Werd ook elke keer uit 3D2001SE gekiept. Hoe ik ook zaken aanpaste, niets hielp. Op een gegeven moment moet je dan concluderen dat iets om onduidelijke redenen niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Na mijn v-mod kan ik 300-300 halen.
Bij games kan ik 310-300 maar 3dmark kan niet boven de 300 mhz gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Wat mij niet gelukt is om de ATI 8500retail stabiel te krijgen. Werd ook elke keer uit 3D2001SE gekiept. Hoe ik ook zaken aanpaste, niets hielp. Op een gegeven moment moet je dan concluderen dat iets om onduidelijke redenen niet werkt.
Ik vraag me nog steeds af of ie dat ook in spellen deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het komen dat je uit 3dmark word geflikkerd met een retail ati bios, omdat je je interne geheugen te snel laat lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de tijd van het prutsen aan de videokaart had ik de werking het interne geheugen in de bios aangepast. Maar de FBS was toen nog 133. Inmiddels wel met de fbs zitten spelen. Kom vreemd genoeg niet veel hoger dan 136 en dat voor Crucial-geheugen :( . Misschien toch de bios-settings maar wat omlaagschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EEey beste tweakers kan iemand me ff helpen?
Kan iemand astublieft een bios mailen van de orginele
Hercules fdx 8500 LE (64mb).
Alvast bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 11:55 schreef beastlock het volgende:
EEey beste tweakers kan iemand me ff helpen?
Kan iemand astublieft een bios mailen van de orginele
Hercules fdx 8500 LE (64mb).
Alvast bedankt he
Iemand?
kom op help me.
please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:05 schreef wiebe het volgende:
.....
[jammer-mode]
Originele bios zou op een flop moeten staan. Heeft iemand gewist :( . Kan je dus niet helpen.
[/jammer-mode]
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 23:11 schreef wiebe het volgende:

[..]

|:(
Dat is jammer :'(
Wordt toevalig dat geheugen bij jou ook zo heet
dat je je vinger voor 10seconde er op houd dat je je vinger bij verbrand?
Want dat gebeurt bij mij als ik f1 2002 speel en als je die nature test van 3dmark doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 00:13 schreef beastlock het volgende:

[..]

Dat is jammer :'(
Wordt toevalig dat geheugen bij jou ook zo heet
dat je je vinger voor 10seconde er op houd dat je je vinger bij verbrand?
Want dat gebeurt bij mij als ik f1 2002 speel en als je die nature test van 3dmark doet.
Mag het geheugen van een ati radeon 8500 echt heet worden
dat je je vingers er aan verbrand? want dat is bij mij het gevan .Ik leg 10seconde mijn vinger op het geheugen en dan verbrand ik mijn vinger zo heet is het.
dus wie kan mij even zeggen of dat zo heet mag worden.
want ik schrik er wel erg van zo heet is het.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 13 juli 2002 20:51 schreef beastlock het volgende:

[..]

Mag het geheugen van een ati radeon 8500 echt heet worden
dat je je vingers er aan verbrand? want dat is bij mij het gevan .Ik leg 10seconde mijn vinger op het geheugen en dan verbrand ik mijn vinger zo heet is het.
dus wie kan mij even zeggen of dat zo heet mag worden.
want ik schrik er wel erg van zo heet is het.
alvast bedankt
Ik ben niet zo lenig dat ik tijdens F1 2002 het geheugen van mijn videokaart vast kan houden. Sterker nog, ik begrijp het nut niet. Je vingertjes kunnen ook niet zo vreselijk veel hebben en denk dat F12002 of 3dmark vanzelf stopt als ze het echt warm hebben. Kortom niet piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 21:02 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik ben niet zo lenig dat ik tijdens F1 2002 het geheugen van mijn videokaart vast kan houden. Sterker nog, ik begrijp het nut niet. Je vingertjes kunnen ook niet zo vreselijk veel hebben en denk dat F12002 of 3dmark vanzelf stopt als ze het echt warm hebben. Kortom niet piepen.
Maar gaat die warmte niet ten koste van de levensduur van mijn videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 13 juli 2002 21:12 schreef beastlock het volgende:

[..]

Maar gaat die warmte niet ten koste van de levensduur van mijn videokaart?
Dat moet je heel praktisch zien. Stel dat ie normaal 20 jaar mee gaat en dat met de hitte 10 wordt. Doe jij 10 jaar met je videokaart? Videokaarten zijn niet om aan te raken en als ie het echt te warm heeft loopt de zooi vanzelf vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 19:14 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Dat moet je heel praktisch zien. Stel dat ie normaal 20 jaar mee gaat en dat met de hitte 10 wordt. Doe jij 10 jaar met je videokaart? Videokaarten zijn niet om aan te raken en als ie het echt te warm heeft loopt de zooi vanzelf vast.
Ok dankje wel.
Dus kan ik mijn kaart dan ook gewoon 275mhz laten lopen inplaats van 250?. want dan word ie net zo heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Op zondag 14 juli 2002 20:30 schreef beastlock het volgende:

[..]

Ok dankje wel.
Dus kan ik mijn kaart dan ook gewoon 275mhz laten lopen inplaats van 250?. want dan word ie net zo heet
Nou niet doordraven, hoe hoger geklokt hoe heter die wordt uiteraard!! :Z

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 20:31 schreef cruncher het volgende:

[..]

Nou niet doordraven, hoe hoger geklokt hoe heter die wordt uiteraard!! :Z
maar hij word et zo heet.
Maar als ie niet vastloopt is er niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik heb die kaart ook en ook geflasht. Zit er nu ruim een maand in, draait zonder problemen whatsoever op 274/274.

1 Ding snap ik echter niet: Ik koos die optie om de orginele bios op hdd op te slaan, maar die is 0 bytes. Iemand enig idee of dit klopt? T zal wel niet, want dan had ie wel groter geweest, maar het proggie gaf geen error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 14 juli 2002 21:55 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Ik heb die kaart ook en ook geflasht. Zit er nu ruim een maand in, draait zonder problemen whatsoever op 274/274.

1 Ding snap ik echter niet: Ik koos die optie om de orginele bios op hdd op te slaan, maar die is 0 bytes. Iemand enig idee of dit klopt? T zal wel niet, want dan had ie wel groter geweest, maar het proggie gaf geen error.
Dat had ik ook.. dan is het gewoon niet goed gegaan :) Ik draai nu 290/290 met mijn hercules. Enige spel wat er soms wat moeite mee heeft is motoGp, verder gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 22:14 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Dat had ik ook.. dan is het gewoon niet goed gegaan :) Ik draai nu 290/290 met mijn hercules. Enige spel wat er soms wat moeite mee heeft is motoGp, verder gaat het prima.
Omdat het bij jullie goed gaat.
flash ik hem ook terug naar retail.
Want ik had hem stabiel lopen op 300mhz mem en core ook
Alleen ik was bang van die temp van mijn geheugen maar het maakt dus niks uit dat het zo heet wordt dus hij gaat weer lekker 300mhz lopen >:)
En dan binnen kort heatstinkjes maken en dan proberen te ocen naar de 320mhz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
dat is allemaal leuk dat flashen enzo maar wordt de radeon dan niet erg warm?

edit: ik weet het al, maar ik ga muh bios niet flashen me pa wordt gek hij werkt net weer had me bios geupgrade en toen deed de pc niets meer dus, proc eraf, bios reset, proc erop, starten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
????proc eraf om je bios te resetten????

Ik weet niet hoe warm dat ding wordt, maar ik zie geen rare dingen in me spelletjes, het zal wel goed zitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb zelf 'n Club3d Radeon 8500LE met video-in. Nou wil ik de bios eigelijk ook flashen, maar ik vraag me af of m'n video-in dan blijft werken. Is er iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52

wij

ik kan de bestanden niet meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan moet je even ergens anders gaan zoeken :)

Dit is iig niet de manier om een topic te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.