Toon posts:

[USB] Sunixcard + muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in mijn (oude) compu nog een pci-slot over, en heb daarvoor een Sunix USB kaartje (met een Via VT6202 chipset) gekocht.

Nadat ik hem in mijn compu heb gestopt, drivers heb geinstalleert (enz enz) leek er niets aan de hand te zijn. Windows 98 (en XP Pro) hadden de kaart gededecteerd (3 usb porten en usb 2.0 en verder geen vraagtekens volgens de Device Manager). Ook bij het opstarten, geeft het hardwareoverzicht aan dat er een zooi serieele porten zijn gevonden

Dus vol goede moet sloot ik mijn Trust Ami 250S Wireless Optical muis aan.

Sja, en toen begon het.. de muis ging dus niet werken. Op de receiver zit een groen lampje dat moet gaan branden als de muis aangesloten is. En die doet het dus niet.

Ik heb op de site van Via de nieuwste drivers gedowned, en een usb 1.10 patch geinstalled. Zonder succes echter. De muis doet het wel. Er zit een ps2/usb converter bij, en als ik die gebruik werkt de muis perfect. Ergens tussen de muis/usbkaart/mobo gaat het dus fout

Iemand enig idee wat er fout kan gaan?

HardwareSpecs:
p166mmx@210 (Ik ben een arme student he ;) )
196MB SDRAM
Asus tx97-E (laatste bios update installed)
Asus 3dExplorer PCI grafische kaart
Voodoo 2
Realtek 100MBit netwerkkaartje
AWE Soundblaster 32 (ISA)

Edit: wat meer info

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een laatste kick dan, ik heb nogsteeds geen oplossing :( :( :(

Verwijderd

Je bent toch niet de enige met het probleem. Ik heb gisteren de Via PCI USB 2.0 Host Controller (VPSD-2580E) gekocht met dezelfde VT6202 erop.

Om te beginnen had meteen al installatieproblemen: W98 liep steeds vast. Na een tijd klooien bleek dat het wisselen van de NIC en USB-kaart de oplossing was. Daarna hetzelfde probleem als jij: USB-kaart lijkt geïnstalleerd maar herkent niets (in mijn geval toevalligerwijs ook de Trust Ami 250S). Volgens deze site: http://www.usbman.com/Guides/VIA%20Tips%20and%20Tricks.htm heeft de VT6202 moeite met AMD-processors en makkelijk problemen met IRQ verdeling, vandaar mijn eerste strubbelingen. Van een pc-boer (niet die waar ik de kaart gekocht heb) hoorde ik vandaag dat zij ook problemen hebben met de VT6202 kaarten (waaronder ook jouw Sunix). De USB-kaart werkt prima als het wordt geïnstalleerd vanaf een 'schoon' systeem, maar bijna nooit goed als gewone Plug&Play apparaat. Daarnaast kan ook mijn crappy moederbord (Pcchips M598LMR met AMD-K6) een tegenwerkende factor zijn.

DUS: schijf formatteren en kaart installeren OF nieuwe PCI-USBkaart kopen zonder VT6202. Aangezien ik het eerste alternatief niet zie zitten ga ik terug naar de winkel om mijn kaart te ruilen of geld terug. Jammer dat ze je in een winkel niet altijd goed (kunnen?) informeren. Aan de andere kant had ik wat beter vooronderzoek kunnen doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij zullen het IRQ probs zijn dan... ik heb nl een clean-installe gedaan, en toen kreeg ik alleen maar meer probs.. o.a. dat me HD's + cdrom alleen nog maar in PIO-mode werkten.. en dat m'n compu geregeld bleef hangen bij het booten...

Mooi k*t, want ik zal het niet meer kunnen ruilen denk ik (ik heb sowieso de orginele verpakking niet meer)

Verwijderd

staat hier niets bij ?

[topic=394857/2]
[topic=167975/1/25]

Verwijderd

Op deze pagina staat onder de 1.0 patch een verhaaltje over USB 2.0, misschien heb je daar wat aan.

Succes! :9~
Pagina: 1