4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Als dat niet zo is zou ik hem laten de kast uit laten blazen. Anders krijg je overdruk en dat komt te temp niet ten goede. Het beste is onder de kast in laten zuigen en boven (bij cpu bijv) er weer uit.
Beter lijkt mij om tegenover de fan die je wil plaatsen er nog een te plaatsen die wel lucht naar binnen blaast (zodoende krijg je wel circulatie)
sneller leren typen, en niet onder mijn werkzaamheden door blijkt dus maar weer
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verwijderd
Ik heb onderin 1 intake fan, dan natuurlijk de outtake van m'n Enermax voeding, en nog een extra out-take daarboven. Totaal nu dus 1x in, en 2x uit. Onderdruk dus. Wellicht hebben jullie hier iets meer aan?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nee, op de smalle kant van de kast, waar ook al je kabels opzitten e.d.Op donderdag 23 mei 2002 08:34 schreef Walm het volgende:
Hij zit op de achterwand dus aan de andere kant van het mb?
Eehh? waar moet ik dat lezen?? welke pagina?Op donderdag 23 mei 2002 08:46 schreef questa.unigame het volgende:
Als je bv. een Molex cooler neemt voor een AMD Athlon XP. Heb je een stille cooler die blaast koude lucht over de proccessor. Uit testen blijkt dat je CPU zo`n 24% kouder word dan als hij zou zuigen. Lees op www.quote.nl
wisdom is rarely common
mmmm, misschien niet helemaal, maar ik heb alle gaten overal waar ik kon afgedicht, zodat ik geen false airflow krijg. En de binnenkant is helemaal bekleed met noppenschuim, dus dat dicht ook redelijk af...Op donderdag 23 mei 2002 10:08 schreef rene43 het volgende:
hoezo onderdruk dat kan niet, kast is niet luchtdicht
gezuigd worden = beterOp donderdag 23 mei 2002 08:35 schreef Prulleman het volgende:
volgens mij is zuigen het beste
maar eff ontopic
heb je zo en zo al outtake ?? is beter on minimaal 1 outtake te hebbe
ik zou hem op outtake zette en daarna op intake en dan kijke wat beste koelt
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Verwijderd
wrom bouw je er dan niet nog een intake bij. mischien wel handig om je hd('s) daar mee te koelen die krengen kunnen echt waanzinning heet worden (ervaring jaOp donderdag 23 mei 2002 10:03 schreef Microkid het volgende:
Oke, oke, iedereen roept zuigen, maar dan heb ik 3x zuigen, en 1x blazen in m'n kast. Levert dat dan niet te veel onderdruk op?
Verwijderd
Belangrijker argument lijkt mij: meer koele/trage luchtmoleculen die op je mobo botsen nemen meer warmte op, dus koele lucht erop blazen is, wat koeling betreft, beter.
Maar de vraag van vandaag: Zuigen we of blazen we?
Ik zou zeggen: Blazen. De voeding zuigt warme lucht vanuit de kast naar buiten, een casefan die koudere lucht naar binnen blaast zou een betere airflo genereren.
Kijk voor de gein eens in de FAQ.MarchelV schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:50:
Ik heb het zelfde "probleem". Vandaag een andere voeding gekocht want m'n oude begon wel hele vreemde geluiden te maken. Kreeg er een casefan gratis bij (toe maar weer!)
Maar de vraag van vandaag: Zuigen we of blazen we?
Ik zou zeggen: Blazen. De voeding zuigt warme lucht vanuit de kast naar buiten, een casefan die koudere lucht naar binnen blaast zou een betere airflo genereren.
Doe maar niet meer
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.
![]()