Tweakers verenig u tegen spam

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Vanwege mijn werk wordt mij Email adres regelmatig op internet gepubliceert wat resulteert in een overmatige lading spam en junk mail. Trouw voeg ik ze toe aan de junk senders list van outlook, maar de meeste spammers genereren steeds nieuwe afzenders zodat de blokade niet werkt.

Mijn junk senders list is nu in de afgelopen maand(en) gegroeid naar 370 adressen. Het valt op dat er vooral Hotmail en Yahoo adressen tussen zitten, die trouw iedere dag mij een mailtje sturen.

Kunnen we geen 'zwarte lijst' gaan maken met een verzameling van deze adressen en dan als een soort petitie deze adressen aanmelden bij de provider. Als ze te horen krijgen dat een groot aantal internetters last heeft van de irritante gewoontes van hun klanten dan kunnen ze daar toch wel wat mee?

Waarschijnlijk zijn die adressen alleen maar uitgaand zodat masaal terug mailen geen zin heeft..

Laten we hier eens over brainstormen.

Verwijderd

neem een nieuw mail adres!! enigste oplossing!

en wat als je nou een lijst hebt van al die spam adressen??
wat kun je er dan tegen doen? helemaal niets.
enigste wat je kunt doen is zorgvuldig met je mail adres omgaan op internet en steeds unsubscriben!

Verwijderd

Het is inderdaad hoogst irritant, ook op webmaster@....... krijg je ontiegelijk veel spam maar ik denk dat er inderdaad weinig aan te doen is :'(

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 08:30 schreef Remko24 het volgende:
neem een nieuw mail adres!! enigste oplossing!

en wat als je nou een lijst hebt van al die spam adressen??
wat kun je er dan tegen doen? helemaal niets.
enigste wat je kunt doen is zorgvuldig met je mail adres omgaan op internet en steeds unsubscriben!
precies! wat je ook vaak ziet, is dat je een mailtje terug moet sturen met het woord 'REMOVE' in het onderwerp, maar 3 sec. na het verzenden komt dat mailtje alweer terug van de mailserver met de melding dat het mailadres niet bestaat :(

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:39
Op donderdag 23 mei 2002 08:38 schreef Eddo het volgende:
precies! wat je ook vaak ziet, is dat je een mailtje terug moet sturen met het woord 'REMOVE' in het onderwerp, maar 3 sec. na het verzenden komt dat mailtje alweer terug van de mailserver met de melding dat het mailadres niet bestaat :(
Dat remove from list moet je dus juist NIET doen. Hierdoor weten de mailsenders dus juist dat je die spam leest. Remove heeft alleen maar zin bij mailings waar je je zelf op hebt geabonneerd.

Bij hotmail zit wel een makkelijke functie: block all mail from this domain. Als je dus mail krijgt van een of ander nietszeggend domein, blok het domein dan gewoon.

Het blokkeren van die nietszeggende e-mailadressen heeft denk ik weinig zin, aangezien ze volgens mij maar eenmalig worden gebruikt.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Gewoon alles blokken van .kr, .cr, .jp, .br, hotmail.com, yahoo.com, aol.com en meer van dat soort onzindomeinen. Mensen die je kent en een hotmail-adres hebben kun je dan filteren zodat je die mail wel krijgt.

Tip: kijk ook eens naar Mailwasher!

Verwijderd

op mijn oude @hotmail.com heb ik dit wel, op mijn @clan-deus.com adressen niet. Denk dat ze erg selectief zijn in de adressen, maar je ziet ook vaak bij hotmail spam dat ze hele range van namen nemen, en er is idd niets tegen te doen watn vaak mail je terug idd, en bestaat mailadress niet eens ofzo..

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

gewoon terugspammen met grote bestanden. Wil wel eens werken >:)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1