Geen TV-out wel DV-out

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb search gebruikt.

Mijn vader doet aan video bewerking hij heeft geen TV-out maar wel een DV-out.
Nu wil ik viavia divx films opnemen op VHS band.
Alleen een hele DivX film naar DV bandje sturen kan niet. Vanwege codecs enzovoort.

Hoe kan ik dit dan het beste doen?
Want bij MyCom zeiden ze dat je DV-out ook moet lukken.

Verwijderd

Wat meer info over bijvoorbeeld de hardware die hij gebruikt, kan wel handig zijn.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:06
Uhm, als je de dv-out van een firewire-kaart bedoelt, dan kan dat wel, maar dan moet dat via de digitale videocamera van je vader, en die moet wel een dv-in hebben.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

een hele divx film kan je inderdaad niet naar dat bandje sturen, aangezien die bandjes maximaal 60 minuten zijn en een gemiddelde film al 1,5 tot 2 uur duurt

je kan natuurlijk wel (zoals hierboven staat) beelden terug naar een videocamera sturen, maar dan moet hij wel dv-in hebben... de goedkope dv camera's hebben echter alleen dv-out, maar dat is wel op te lossen met zo'n stukkie software en een aparte kabel

• Xavier
  • Niet online
Ik denk wel dat hij DV-in heeft. Omdat hij digitaal is.
Maar ik zal vanmiddag even kijken en dan naar de bewerkingskaart.

We hebben ook een videorecorder naast de pc staat. waar je van DV bandje naar VHS kan kopieeren.

DivX film omzetten naar Avi is niet mogelijk. Omdat dat gewoon teveel ruimte in neemt. Hij heeft wel 60 gieg ervoor vrij. Maar dat is nog altijd te kort.

• Xavier
  • Niet online
Ok wat info:

bewerkingskaart: Canopus DVRaptor (niet de RT versie)
videokaart: Matrox 400
CPU: P3 750

En de videorecorder lijkt veel op deze:
http://193.121.210.231/JvcCons/products/ProductDetail.php?ProductID=HR-DVS3EU&Country=Nld&Lang=Nl
Hij is ook van JVC die van ons. Maar denk een iets ouder model.

Verwijderd

Als je via de DV-uitgang van de Raptor naar de DS1 wilt, dan kun je dat zonder het om te renderen naar DV wel vergeten. Ik zou dus maar wat ruimte gaan vrijmaken op de harddisk.

• Xavier
  • Niet online
hmm das waar.
kutje
Moet ik nog steeds een nieuwe kaart voor hem vinden.

Iemand een goede?
Is dus voor videobewerking. Zijn matrox bevalt uitstekend alleen dat geen TV-out.

En gelieve geen GeForce 3 of hoger.
(Zijn videokaart mag natuurlijk niet beter als de mijne worden :) (GeForce2 GTS) )

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:06
Je hebt ook van die apparaatjes (van trust) die het rgb-signaal omzetten in composiet en/of y/c. Kosten ongeveer €75,- dacht ik zo, en zouden voor jou dus ook prima voldoen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

tv-out?!? V&B!!! :)

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 09:43 schreef DustMan4u het volgende:
Je hebt ook van die apparaatjes (van trust) die het rgb-signaal omzetten in composiet en/of y/c. Kosten ongeveer €75,- dacht ik zo, en zouden voor jou dus ook prima voldoen.
Daar heb ik jaren terug ook nog wel eens mee gespeeld. Ten eerste ziet het er niet uit. Ten tweede wilde het met die Trust niet lukken om het signaal normaal op tape te krijgen. Waarschijnlijk een sync probleem, het lijkt op de Macrovision beveiliging die op koop-/huurbanden zit.

Advies aan de topicstarter: zie een tweedehands G400 DH op de kop te tikken dan heb je de beste kwaliteit en je vader gaat er niet op vooruit :)
Tevens blijft het systeem nagenoeg hetzelfde. Je moet namelijk niet proberen om zomaar iedere videokaart naast die Raptor te zetten.

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

[quote]Op donderdag 23 mei 2002 08:25 schreef Xavier het volgende:

dv-in zit maar op 5 tot hooguit 8 % van de totaal verkochte camera's , dat ie digitaal is zegt niets..
is hetzelfde als je denkt dat je auto 300 km/h wil omdat er toch een motor inzit, :)

• Rembro

Rembro

AMD Rules

Op donderdag 23 mei 2002 08:47 schreef Xavier het volgende:
Ok wat info:

bewerkingskaart: Canopus DVRaptor (niet de RT versie)
videokaart: Matrox 400
CPU: P3 750

En de videorecorder lijkt veel op deze:
http://193.121.210.231/JvcCons/products/ProductDetail.php?ProductID=HR-DVS3EU&Country=Nld&Lang=Nl
Hij is ook van JVC die van ons. Maar denk een iets ouder model.
kijk die heeft wel dv-in .. stop er lekker een S-Vhs of normale tape.in ,., ( moet dat deck wel SVHS-ET hebben) en dub je filmpje lekker via firewire van pc naar dat deck,,

Verwijderd

Waarom zou dat ding SVHS-ET moeten hebben?

Dat heeft die DS1 in ieder geval niet, alleen (S)VHS. Maar dat kun je wel opnemen via IEEE1394, al kan ik mij iets herinneren dat in de handleiding van de DS1 staat dat dit alleen met DV kan. Bij de DS2 zou ik het niet weten.

Even zoeken met Google en je vindt er wel wat over.

Nog even aan de topicstarter: het lijkt me misschien zinniger en goedkoper wanneer je een simpel 30GB 5400-toeren harddiskje ernaast zet om Divx-filmpjes naar toe te renderen. Ik ga ervan uit dat je het vaker gaat doen.

• Rembro

Rembro

AMD Rules

[quote]Op donderdag 23 mei 2002 12:58 schreef wildmedia het volgende:
Waarom zou dat ding SVHS-ET moeten hebben?

als ie op normale VHS tape wat wil opnemen,, voor de uitwisselbaarheid,, naar b.v familie leden., vrienden. niet iedereen is in het gelukkige bezit van een SVHS recorder..
maar dat wist je vast wel!!!

SVHS-ET apparaten kunnen zowel op VHS en S-VHS banden opnemen en afspelen,,

S-vhs videorecorders accepteren bij opname ALLEEN SVHS banden ,., VHS banden kunnen ze wel weergeven

Verwijderd

Ik dacht dat je bedoelde dat het een technische voorwaarde was om via firewire te kunnen opnemen, of iets in die richting. Vandaar mijn antwoord.

• Xavier
  • Niet online
OK ff wat foto's:
http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/Camera/

Zoals je op de foto's ziet zit er een DV-in en out op de camera.
Ook op de videorecorder.
De achterkant weet ik niet staat niks bij namelijk.
En een voorplaat met wat aansluitingen.

• Xavier
  • Niet online
Iemand een oplossing??

Ik zat voor mezelf al te kijken naar een nieuwe vid kaart:
Leadtek Ti4400 TV-out DVI € 317,- inc verzendksoten.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Op donderdag 23 mei 2002 08:25 schreef Xavier het volgende:

We hebben ook een videorecorder naast de pc staat. waar je van DV bandje naar VHS kan kopieeren.

DivX film omzetten naar Avi is niet mogelijk. Omdat dat gewoon teveel ruimte in neemt. Hij heeft wel 60 gieg ervoor vrij. Maar dat is nog altijd te kort.
In 60GB moet jij toch echt wel een film in avi formaat kwijt kunnen hoor... makkelijk zelfs

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 10:50 schreef Hielko het volgende:

[..]

In 60GB moet jij toch echt wel een film in avi formaat kwijt kunnen hoor... makkelijk zelfs
Grofweg zo'n 285 minuten zelfs.
Ik hoop dat die schijf op NTFS geformateerd is.

• Xavier
  • Niet online
Probleem is opgelost.

Ik heb van mijn pa een Leadtek Ti4400 gekregen.

klote dat hij niet al zijn rkacht kwijt kan. Heb maar een P3 800.

Ben dus al aan het sparen voor een nieuwe CPU + mobo + geheugen.
Pagina: 1